Bratislava 15. mája (TASR) - Mobilný operátor Orange Slovensko, a. s. chce svojím novým volacím programom priamo konkurovať programu ST Mini od Slovenských telekomunikáciám (ST), a.s.
"Nechceme nahrádzať ST, ale usilujeme sa vytvoriť vhodný volací program pre užívateľov, ktorí uvažujú o zmene svojej pevnej telefónnej linky na mobilnú, a tým zvýšiť počet zmluvných (postpaid) zákazníkov," uviedol dnes generálny riaditeľ Orange Pavol Lančarič. V súčasnosti má Orange 39,2 % postpaidových užívateľov a 60,8 % prepaidových. Jeho stratégiou je získať viac postpaidových zákazníkov, a to aj pomocou "najmenšieho" volacieho programu, ktorého mesačný paušál bude rovnaký ako paušál "najmenšieho" programu ST. Výhodou Orange je sekundová tarifikácia od prvej sekundy. Ďalším plus sú výhodnejšie hovory v spomínanom programe aj do iných sietí. Na základe týchto skutočností môže nastať ďalší reálny úbytok zákazníkov ST, ktorí využívajú ich najlacnejší volací program. "Je to prirodzený konkurenčný boj, ktorý vyvolá spätnú reakciu u ostatných operátorov, a ktorí môžu následne priniesť ešte výhodnejšie ponuky," dodal P. Lančarič.
Orange zaznamenal v prvých troch mesiacoch tohto roka 60-% podiel na nových prepaid aktiváciách. Vo fakturovaných službách zaznamenal rast až 70 %. V sietí Orange sa podľa vyjadrenia P. Lančariča denne realizuje 100 000 hodín hovorov. Zároveň vyzdvihol aj rastúce číslo užívateľov MMS, ktoré vzrástlo na 110 000. Priemerný výnos na zákazníka za sledované obdobie klesol oproti trojmesačnému obdobiu minulého roka o 7 % na 662 Sk. Pri postpaidových užívateľoch je priemerný výnos 1 240 Sk a pri prepaidových 301 Sk.