Obnova prevádzky sa týka tratí Úľany nad Žitavou - Zlaté Moravce, Šahy - Čata, Bánovce nad Ondavou - Veľké Kapušany, Trenčín - Chynorany, Plešivec - Muráň, Žilina - Rajec, Levice - Štúrovo, Hronská Dúbrava - Banská Štiavnica a Šaľa - Neded. Na trati Žilina - Rajec je doprava obnovená už od 1. mája tohto roka. Podľa Čikovského boli hlavnými kritériami obnovy týchto regionálnych tratí ich najnižšia stratovosť, snaha obnoviť dopravu na území s najhoršou obslužnosťou a potenciálne zvýšenie efektívnosti týchto tratí v budúcnosti. Náklady na prevádzku týchto tratí do konca tohto roka predstavujú sumu takmer 50 mil. Sk.
V pôvodnom zozname obnovených tratí bola trať Zohor - Záhorská Ves. "Vzhľadom na to, že bratislavský vyšší územný celok prejavil záujem túto trať prevádzkovať súkromnou spoločnosťou na základe vlastnej licencie, sa do zoznamu obnovených tratí dostala trať Šaľa - Neded," povedal Čikovský.
br;sk;me