ruktúry. Spoplatnenie a s tým spojené prevádzkové náklady dopravcov na vybavenie vozidiel príslušným zariadením by však podľa združenia mali zostať na čo najnižšej úrovni. "Dopravcovia nemajú inú možnosť, ako premietnuť priamo alebo nepriamo náklady zo spoplatnenia cestnej infraštruktúry do svojich cien, čo by sa v konečnom dôsledku spôsobilo nárast spotrebiteľských cien," informovala generálna tajomníčka ČESMAD Katarína Vinceová.
Finančné prostriedky získané spoplatnením cestnej infraštruktúry by sa mali použiť podľa ČESMAD najmä na rozvoj kombinovanej dopravy, posilnenie pravidiel bezpečnosti cestnej premávky, školenie vodičov a dopravcov, ako aj podporu zavádzania vozidiel spĺňajúcich prísne ekologické kritériá. "Nemali by sa využívať na zvyšovanie príjmov štátnych rozpočtov jednotlivých krajín alebo na zvýhodňovanie iných druhov dopravy, ako to možno sledovať vo Švajčiarsku," konštatuje sa v oficiálnom stanovisku ČESMAD.
V súvislosti s pripravovaným zavedením poplatkov za používanie cestnej infraštruktúry zo strany Nemecka na jeseň 2003, ako aj Rakúska v roku 2004 sa ČESMAD Slovakia pripája k stanovisku Medzinárodnej únie cestnej dopravy (IRU), ktoré poukazuje na diskrimináciu odvetvia cestnej dopravy. IRU v stanovisku akceptuje potrebu zaviesť poplatky za používanie infraštruktúry za predpokladu, že sa aplikuje rovnako na všetky druhy dopravy a zabezpečí rovnaké podmienky pre domácich aj zahraničných užívateľov. V pripravovanom zavedení poplatkov za používanie cestnej infraštruktúry v Nemecku a v Rakúsku absentujú podľa IRU európske a iné medzinárodné smernice, ktoré by zaručovali možnosť univerzálneho použitia systému v celoeurópskom meradle.