MDPT navrhuje transformáciu SSC v 2 etapách, prvú k júlu 2004

Bratislava 27.apríla (TASR) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR navrhuje zrealizovať prechod ciest II. a III. triedy zo Slovenskej ...

Bratislava 27.apríla (TASR) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR navrhuje zrealizovať prechod ciest II. a III. triedy zo Slovenskej správy ciest (SSC) do vlastníctva a správy samosprávnych krajov od 1. júla budúceho roka.

V gescii SSC ostane po tomto dátume správa diaľnic (302 km), rýchlostných ciest (130 km) a ciest I. triedy (2 912 km). Úbytok ciest v správe SSC bude 14 366 km. Činnosť jej štyroch vnútorných organizačných jednotiek bude okrem toho orientovaná na investorskú prípravu a výstavbu.

Druhá fáza transformácie štátnej príspevkovej organizácie SSC, datovaná k termínu 1. januára 2005 respektíve 2006, predpokladá založenie diaľničnej spoločnosti, ktorá na seba preberie správu, údržbu, opravy a rozvoj diaľnic a rýchlostných ciest. Okrem toho zabezpečí výber a správu finančných prostriedkov zo spoplatnenia ich užívateľov. Založenie diaľničnej spoločnosti súvisí s pripravovaným jednotným systémom spoplatňovania a financovania dopravnej infraštruktúry v rámci Európskej únie (EÚ). Na jej vznik poslúži majetok v správe SSC (diaľnice, cesty, veci v správe jej jednotiek).

Vyplýva to z projektu transformácie SSC, ktorý sa nachádza v pripomienkovom konaní.

Činnosti spojené s údržbou ciest vykonáva v SR v súčasnosti 36 stredísk správy a údržby ciest. Z nich vo vlastníctve štátu a správe SSC ostane po I. etape transformácie 6, ktoré zabezpečia údržbu rýchlostných ciest. V prípade ostatných "je možné akceptovať také riešenie, že strediská, respektíve ich výkonná časť v údržbe, prejdú ucelene do vlastníctva samosprávnych krajov a tieto budú udržiavať na komerčnej báze aj cesty I. triedy," uvádza sa v zmienenom materiály. Vytvorením obchodných spoločností na údržbu ciest (typu a. s.) vytvorí samosprávny kraj predpoklady na následný kapitálový vstup aj iným subjektom. Hoci projekt transformácie SSC uvažuje pri prechode stredísk pod VÚC aj s alternatívou ich privatizácie, MDPT túto možnosť vláde prijať neodporúča.

Kým dopad na štátny rozpočet v prvej etape transformácie bude spočívať iba v prerozdelení výdavkov na správu ciest medzi MDPT a VÚC, druhá etapa prinesie zníženie príjmovej časti o výnosy z predaja diaľničných nálepiek.

Transformácia SSC vyplynula zo zákona o prechode niektorých pôsobností z orgánov štátnej správy na obce a VÚC. Jej cieľom je racionalizácia štruktúry SSC, zefektívnenie správy ciest a ich rozvoj na princípe spoplatnenia užívateľov v súlade so systémom EÚ.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 153
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 687
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 921
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 285
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 134
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 971
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 782
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 695
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 497
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 888

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu.

EKONOMIKA

Kotleba zamestnával načierno

Kraj prišiel o vyše 20 miliónov eur z eurofondov.

EKONOMIKA

Slovenka hľadá startupy v Keni či Vietname

Naša predstava o treťom svete je mylná.

Neprehliadnite tiež

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Primou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.

Ľudia ju zbierajú pri lese, jej pestovanie podporí štát

Štát chce podporiť ovocie, ktoré na Slovensku pestuje len zopár ľudí.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop