Slovenské cestovné kancelárie prenikajú do Česka

Praha/Bratislava 11.apríla (TASR) - Stále viac slovenských cestovných kancelárií (CK) sa snaží osloviť aj potenciálnych klientov z Českej republiky.

Podľa prezidenta Slovenskej asociácie cestovných kancelárií (SACK) Júliusa Cmoreja hlavných dôvodom nie je ani tak pomer kurzu slovenskej a českej koruny, ale skôr snaha osloviť väčší okruh klientov.

Slovenská CK Fifo vstúpila na český trh už v roku 1995. "Tento trh nám zabezpečuje 18 až 20 % z celkového objemu predaja," uviedol jej riaditeľ Tibor Bajaník a doplnil, že Fifo chcelo svojou expanziou vyplniť medzeru na českom trhu. Podľa neho v ČR síce pôsobia cestovky zamerané na kempingové a karavanové pobyty, ale nezabezpečujú ich s možnosťou stravovania. Fifo pôsobí od roku 1996 aj v Poľsku a druhú sezónu predáva svoje pobyty prostredníctvom partnerov v Nemecku.

Pobočku v Brne v januári otvorila Koala Tours a vzhľadom na jej úspešnosť plánuje svoje pôsobenie na českom trhu rozšíriť. Marketingový manažér CK Oliver Kluch uviedol, že v týchto týždňoch sa pobyty v Brne predávajú dokonca o niečo lepšie ako na Slovensku. Aj Koala Tours preložila svoj katalóg do českého jazyka a uvádza ceny v českých korunách.

Aj keď so slovenskou CK Tip tour vlani na dovolenku vycestovalo niekoľko sto klientov z Česka, v tejto sezóne prvýkrát preniká na český trh jej vyše 80 províznych predajcov. CK Satur travel zvolila pred rokmi inú stratégiu. Až 80 % z ponuky jej pobočiek v Prahe a Karlových Varoch a 300 ďalších províznych predajcov v ČR tvoria pobyty na Slovensku.

Riaditeľka marketingu CK Satur travel Mária Gallová povedala, že zo zahraničných zájazdov tejto pobočky predávajú iba pobyty v Taliansku a Chorvátsku, kam sa dá dostať vlastnou dopravou či autobusom. Podľa nej by totiž ponuka leteckých zájazdov s odletom z Bratislavy alebo Košíc českú klientelu zrejme neoslovila. Pre českého klienta, kupujúceho zájazd k moru v pobočke Saturu, platí v slovenských korunách rovnaká cena ako pre klienta na Slovensku.

Snahu osloviť slovenských klientov však majú aj české cestovné kancelárie. Po FIRO-tour, ktorý z ČR na slovenský trh expandoval v roku 2001 a v súčasnosti má na Slovensku centrálu a 250 obchodných partnerov, v januári na trh v SR vstúpila ostravská CK Vítkovice Tours. Podľa jej predstaviteľov s touto cestovkou každoročne do Chorvátska a Čiernej Hory cestuje veľa Slovákov. S ponukou dovolenky v exotických krajinách sa snažia osloviť slovenskú klientelu aj cestovky S.E.N. či Siam travel.

Informoval o tom český denník Hospodářské noviny.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 434
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 143
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 872
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 628
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 898
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 165
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 143
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 136
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 003
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 920

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Chcel byť námorníkom, školí kapitánov. Z lásky k Dunaju si urobil živobytie

Význam vodného turizmu sme nedocenili, chýbajú služby, tvrdí Komárňan Marián Molnár

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Svetová ekonomika solídne rastie aj napriek mnohým rizikám

Takmer dekádu po vypuknutí globálnej finančnej krízy sa svetová ekonomika oživuje.

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.