ov ISPA by malo smerovať do Železníc SR (ŽSR) a Železničnej spoločnosti (ZSSK) 1,8 mld. Sk. Verejné zdroje sa na spolufinancovaní projektov modernizácie železníc budú podieľať sumou 1,6 mld. Sk. Vyplýva to z návrhu východísk štátneho rozpočtu na rok 2004, ktorým sa v blízkej budúcnosti bude zaoberať vláda.
Na financovanie strát z výkonov vo verejnom záujme a na kombinovanú dopravu ministerstvo financií navrhuje pre obe železničné spoločnosti v budúcom roku vyčleniť 6,650 mld. Sk. Pre tento rok rozpočet železniciam vyčlenil približne rovnakú sumu. ŽSR z tejto sumy dostali 2,3 mld. Sk a zvyšok získala ZSSK. Ako pre agentúru SITA uviedol hovorca ŽSR Ján Keresteš, táto suma pokrývala potreby spoločnosti na 52 %. Železnice odhadujú celkovú výšku pohľadávky voči štátu za nehradenú stratu z výkonov vo verejnom záujme v rokoch 1994 až 1998 a 1999 až 2001 až na 18 mld. Sk. Jej definitívnu výšku však stanoví Návrh plánu plnenia konsolidačnej funkcie ŽSR, ktorý by vláda mala prerokovať v dohľadnom čase.
Na výstavbu diaľnic štát v budúcom roku poskytne rovnako ako v tomto roku 8,5 mld. Sk. Diaľničná výstavba kulminovala v roku 2002, kedy sa do nej preinvestovalo takmer 10,6 mld. Sk. Sumou 1,265 mld. Sk rozpočet podporí výstavbu Mostu Košická.