Wolfsburg 26.marca (TASR) - Šéf nemeckej automobilky Volkswagen AG Bernd Pischetsrieder dnes vyhlásil, že vojna v Iraku zatiaľ nemá viditeľný vplyv, či už smerom dole alebo hore, na globálny automobilový priemysel.
Nezmenili sa ani postoje spotrebiteľov voči nemeckým autám v USA, ktoré sú najväčším svetovým automobilovým trhom. Nemecké automobilky VW, BMW, Porsche a Mercedes Benz generujú na americkom trhu zhruba 25 % svojich tržieb. Niektorí experti sa domnievali, že americkí spotrebitelia budú kvôli nesúhlasu Nemecka s vojnou USA proti Iraku bojkotovať nákup nemeckého tovaru.
Väčšina automobiliek sa nedávno vyjadrila, že predaj automobilov v tomto roku tak v Európe ako aj v USA klesne o 2 % v prípade, že sa vojna nebude predlžovať a nebude mať negatívny vplyv na spotrebiteľský sentiment.
Podľa B. Pischetsriedera sú automobilové trhy zraniteľné aj bez vojny, a tak odhadnúť momentálnu situáciu je veľmi ťažké. "Budeme vedieť viac približne o šesť týždňov," uviedol šéf VW. Automobilka už dávnejšie vyhlásila, že v tomto roku nedodrží minuloročnú úroveň ziskov.