Moskva 21. marca (TASR) - Do Ruska prichádza čoraz viac západných výrobcov automobilov. Dôvodom je fakt, že sa dopyt po nových vozidlách za posledných sedem rokov zvýšil takmer o 60 %.
Americký General Motors (GM) a AvtoVAZ Togliatti začali tento mesiac vyrábať Chevrolet na báze Lady-Nivy. Jeho výroba je vypredaná do júla. Výrobcovia predpokladajú sa, že sa ich v spoločnom podniku oboch koncernov tento rok vyrobí o 32 000 viac, než sa pôvodne plánovalo. Fakt uviedol šéf spoločného podniku John Milionas.
AvtoVAZ uzavrel dohodu o spolupráci aj s dcérkou firmou nemeckého koncernu MAN, Ferrostaalom. V spoločnom podniku sa budú vyrábať súčiastky a ostatné automobilové komponenty, ktoré sa budú používať v montážnych podnikoch v Rusku. Týmto spôsobom sa má cena automobilov v krajine podstatne znížiť.
BMW montuje svoje vozidlá v Kaliningrade, avšak zo súčiastok dovážaných z Nemecka. Ford pri Petrohrade vyrába model Focus. Vozidlá idú výborne na odbyt. Výroba je vypredaná do októbra. Na fakte nezmenilo nič ani zvýšenie ich maloobchodnej ceny. Renault oznámil, že nový model X90 bude vyrábať v rusko-francúzskom závode Framos v Moskve. Plánuje sa s výrobou 60 000 vozidiel ročne.
Vo štvrtok tento týždeň začal švédsky koncern Volvo Truck Corporation výrobu nákladných vozidiel v Zelenogorsku pri Moskve, v ktorom podniká s ruskou spoločnosťou AFK Sistema. Scania informovala, že v Rusku začína zvyšovať výrobu autobusov. Oceliarsky koncern Severstal v krátkom čase skončí rokovania s nemenovanou automobilkou o spoločnej výrobe terénnych automobilov. Do Ruska chce prísť aj Volkswagen, ktorý hľadá v krajine partnerov.
Domáca výroba (ruských modelov, vrátane automobilov vyrobených na licencie od západných firiem) vozidiel klesá. Vlani ich ruské automobilky vyprodukovali 985 292, čo bolo o 3 % menej ako v roku 2001. Západné automobilky vyrobili 111 552 vozidiel a po prvýkrát tak dosiahli na ruskom území šesťmiestnu cifru. Medziročne zvýšili výrobu o 40 %. Vlani sa do Ruska doviezlo 826 800 ojazdených vozidiel.
Informoval nemecký denník Handelsblatt.