Bratislava 15. februára (TASR) - Najúspešnejšou reklamnou agentúrou 9. ročníka súťaže o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku Zlatý klinec 2003 sa z 18 súťažiacich, nominovaných do užšieho výberu, stala agentúra Wiktor Leo Burnett.
Absolútny víťaz získal celkom jednu zlatú, osem strieborných a päť bronzových klincov, pričom v kategórii Kampaň dostala WLB mimoriadne ocenenie poroty za dielo Mám otázku, vyrobené pre spoločnosť Fiat SR.
Cenu Filip 2003, ktorú odborný garant Art Directors Clubu (ADC) udeľuje za prínos do kreativity slovenskej reklamy, vyhral Peter Kačenka z agentúry WLB.
Cenu Grand Prix 2003 za najlepšie reklamné dielo s mimoriadnou kreatívnou úrovňou získala za kampaň Nie je nám to jedno reklamná agentúra Hlava 98 a Komplot. Za tú istú kampaň dostala agentúra i najvyššie ocenenie v kategórii F - Kampaň, ktorá bola jednou z najnáročnejších.
Napriek tomu, že predsedníčka poroty ocenila pomerne vysokú úroveň súťažných prác, až v 12 prípadoch z celkovo 18 obsadených kategórií v užšom výbere neudelila porota cenu Zlatý klinec.
Do 9. ročníka súťaže prihlásilo 28 reklamných agentúr 213 súťažných prác. Počet súťažných kategórií sa tento rok rozšíril zo štyroch na šesť: A - Tlač a poster, B - TV a kinoreklama, C - Rádio, D - Interactive & Online, E - Techniques a F - Kampaň. O víťazoch súťaže rozhodovala v dňoch 13.-14. marca medzinárodná 11-členná porota.
Súťaž Zlatý klinec organizuje spoločnosť Ad Awards Association pod odbornou garanciou Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), ADC a mesačníka Stratégie. Do vlaňajšieho ročníka bolo prihlásených 202 súťažných prác z dielne 36 reklamných agentúr.