Bratislava 7. marca (TASR) - Na rozvoj potrebuje v najbližších piatich rokoch Dopravný podnik Bratislava (DPB), a. s. finančné zdroje 7,911 miliardy Sk.
Koncepcia rozvoja DPB do roku 2007 vychádza z potrieb vozidiel MHD na zabezpečenie dopravných výkonov na hranici do 43 miliónov vozidlových kilometrov (vzkm) za rok a súčasných štandardov kvality. Pre porovnanie v roku 1990 boli výkony viac ako 56 miliónov vzkm.
V súlade zo Smernicami dopravnej politiky Bratislavy do roku 2010 je koncepcia založená na predpoklade, že koľajový dopravný systém bude nosný s prepojením na región. Bola vypracovaná s vedomím, že jej konkrétne napĺňanie závisí od disponibilných zdrojov z kapitálových a prevádzkových dotácií mesta a štátu.
V dôvodovej správe DPB upozorňuje, že bez investovania do rozvoja MHD môže dôjsť k jej kolapsu. Pre obnovu vozového parku autobusov, električiek a trolejbusov na obdobie piatich rokov sa ráta s nákupom 91 trolejbusov za 1,3 miliardy Sk, nákupom a modernizáciou 307 autobusov za 2,02 miliardy, modernizáciou 95 električiek za 1,2 miliardy, rekonštrukciou električkových tratí aspoň za 400 miliónov, výstavbou a rekonštrukciou trolejbusových tratí za 53 miliónov, výstavbou vozovní v Janíkovom dvore a Dúbravke za 330 miliónov Sk. Ďalšie 2,6 miliardy Sk sú potrebné na sociálne a technické stavby a stavby infraštruktúry. Pri rovnomernom rozložení na päť rokov je potrebná ročná kapitálová dotácia 1,582 miliardy Sk. V minulom roku táto dotácia z rozpočtu mesta a štátu predstavovala 488,3 milióna Sk.