Bratislava 25. februára (TASR) - Analytická etapa jednotlivých modulov projektu štátnej pokladnice už bola ukončená a v súčasnosti sa pripravujú školenia približne 100 klientov, ktorí sa od druhej polovice júna zúčastnia na pilotnom testovaní.
Výnimku tvorí modul riadenia likvidity a dlhu, ktorého analytická etapa by sa podľa plánu mala ukončiť koncom apríla.
"Za obdobie od podpisu zmluvy bola pripravená technická infraštruktúra, nainštalované aplikačné programové vybavenie a v súčasnosti prebieha jeho prispôsobovanie podmienkam, určeným príslušnými zákonmi," uviedol pre TASR riaditeľ úradu štátnej pokladnice Dušan Jurčák.
Z dôvodu neskoršieho kreovania Agentúry pre riadenie dlhu a likvidity bolo podľa neho potrebné upraviť projektový plán a jeho jednotlivé časti posunúť v čase tak, aby na seba logicky nadväzovali. "Konečný termín spustenia ostrej prevádzky 1. január 2004 pritom ostane zachovaný," zdôraznil.
D. Jurčák bol do svojej funkcie vymenovaný 1. januára. Ďalší vedúci pracovníci, ktorí budú podľa zákona vybraní prostredníctvom konkurzu, by mali nastúpiť v priebehu marca.
Zmluva na dodávku služieb a technológií na kľúč pre systém štátnej pokladnice SR bola medzi ministerstvom financií a spoločnosťou Hewlett Packard Slovakia podpísaná 2. októbra 2002. Cena bola stanovená na 1,28 miliardy Sk. Vplyvom poklesu sadzby DPH, ktorá platí od začiatku roka, sa cena znížila o približne 20 miliónov Sk. Dodávateľ sa zaviazal projekt zrealizovať do konca roku 2003.
Úrad štátnej pokladnice bude rozpočtová organizácia so 110 pracovníkmi, ktorá bude zahŕňať nákladové riadenie, finančné plánovanie, účtovníctvo, platby, riadenie aktív a likvidity a dlhový manažment. Systém, ktorý by mal na Slovensku obsluhovať približne 2500 používateľov, prinesie štandardizáciu riadenia verejných financií v súlade s požiadavkami EÚ, zvýšenie transparentnosti pri vynakladaní verejných prostriedkov a ich efektívnejšie využitie a v neposlednom rade aj redukciu prevádzkových nákladov.