Pri nákupoch sa podľa reklamy orientujú najviac Slováci a Česi, najmenej Maďari

Bratislava 20. februára (TASR) - Reklama je "normálnou" súčasťou moderného života a je aj súčasťou ekonomiky. Reklama prináša potrebné tipy pri nákupe ...

Bratislava 20. februára (TASR) - Reklama je "normálnou" súčasťou moderného života a je aj súčasťou ekonomiky. Reklama prináša potrebné tipy pri nákupe a dôležitá je aj pre hospodárstvo. Najviac podľa reklamy nakupujú Slováci a potom Česi.

Vyplýva to z prieskumu agentúry Taylor Nelson Sofres (TNS), ktorý koncom minulého roka uskutočnila v ČR, Maďarsku, Poľsku a na Slovensku. Väčšina populácie vo všetkých štyroch krajinách viac či menej považuje reklamu za súčasť moderného života, je to pre ňu "niečo normálne", čo patrí k bežnému životu, a je aj súčasťou ekonomiky. Výrazne prevažujú Slováci (88,7 %), ktorí považujú reklamu za súčasť moderného života a častejšie ako ostatní oceňujú, že reklama im prináša potrebné tipy pri nákupe. Často tiež zdôrazňujú potrebu reklamy pre hospodárstvo a jej podiel pri zaisťovaní pracovných miest.

Uľahčenie nákupov na základe informácií, získaných z reklamy, relatívne najčastejšie uvádza maďarská populácia. Väčšina Čechov považuje reklamu za normálnu, bežnú súčasť moderného života (82,8 %) a oceňuje jej úlohu, ktorá umožňuje existenciu stále väčšiemu počtu médií a tým aj názorovú pestrosť. Viac ako 65 % Čechov súhlasí s potrebou reklamy pre hospodárstvo krajiny.

Relatívne najčastejšie priznávajú nákup na základe reklamy Slováci (40,8 %) a Česi (37,9 %). Poľská verejnosť sa k takýmto nákupom priznáva v 32 %. Najčastejšie ovplyvnenie reklamou odmietajú Maďari: priznáva ho len 19 % a viac ako 70 % deklaruje názor, že na základe reklamy nekúpili nič.

Viac ako polovica českej a slovenskej populácie požaduje od reklamy predovšetkým pravdivosť, táto požiadavka je tiež dôležitá pre 46,5 % Poliakov. Česi, Slováci a Poliaci rovnako zdôrazňujú dôveryhodnosť reklamy. Maďarská verejnosť stavia na prvé miesto vtipnosť, nápaditosť a originalitu, spoločne so Slovákmi a Poliakmi aj zrozumiteľnosť predávaných informácií.

Vtip je dôležitý tiež pre tretinu populácie v ostatných krajinách (Poľsko, Slovensko, Česko). Na tom, aby reklama prinášala informácie, najviac záleží Čechom a spoločne s Maďarmi a Poliakmi oceňujú schopnosť reklamy upútať pozornosť. Štvrtina populácie vo všetkých krajinách chce, aby bola reklama ľahko zapamätateľná. "Rozdiely v uvedených požiadavkách môžeme pochopiteľne nájsť v rôznych cenových skupinách. Líšia sa aj z hľadiska jednotlivých sociodemografických znakov," uvádza prieskum TNS.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Equadiff 2017 – svetová konferencia o diferenciálnych rovniciach
  2. Priemerné ceny bytov v júni boli vyššie ako pred rokom
  3. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  4. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  5. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  6. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  7. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  8. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  9. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  10. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 375
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 694
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 273
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 180
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 906
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 973
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 709
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 282
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 092
  10. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku 1 850

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia obvinila Kotlebu za šeky na 1488 eur

Banskobystrickému županovi hrozí za prejavovanie sympatií k extrémistickým hnutiam šesť mesiacov až tri roky.

Neprehliadnite tiež

Operátor O2 môže naďalej používať svoje meno, zaplatil za to milióny

Pôvodný majiteľ dovolil českému a slovenskému operátorovi O2, aby svoj názov používal ďalšie roky.

Bratislavskí taxikári idú štrajkovať, podporia ich aj kolegovia z Prahy

Taxikári upozorniť na nedodržiavanie a ignorovanie zákonov v oblasti taxi služieb.

Situácia s lykožrútom je kritická, lesníci evidujú rekordné odchyty

Podmienky v smrekových porastoch sa stávajú kritické.

Japonci nepotešia amerických farmárov. Zaviedli 50-percentné clo na dovoz mäsa

Japonský minister financií je pripravený vysvetliť rozhodnutie americkej strane.