SME
Sobota, 24. júl, 2021 | Meniny má VladimírKrížovkyKrížovky

Pri nákupoch sa podľa reklamy orientujú najviac Slováci a Česi, najmenej Maďari

Bratislava 20. februára (TASR) - Reklama je "normálnou" súčasťou moderného života a je aj súčasťou ekonomiky. Reklama prináša potrebné tipy pri nákupe ...

Bratislava 20. februára (TASR) - Reklama je "normálnou" súčasťou moderného života a je aj súčasťou ekonomiky. Reklama prináša potrebné tipy pri nákupe a dôležitá je aj pre hospodárstvo. Najviac podľa reklamy nakupujú Slováci a potom Česi.

Vyplýva to z prieskumu agentúry Taylor Nelson Sofres (TNS), ktorý koncom minulého roka uskutočnila v ČR, Maďarsku, Poľsku a na Slovensku. Väčšina populácie vo všetkých štyroch krajinách viac či menej považuje reklamu za súčasť moderného života, je to pre ňu "niečo normálne", čo patrí k bežnému životu, a je aj súčasťou ekonomiky. Výrazne prevažujú Slováci (88,7 %), ktorí považujú reklamu za súčasť moderného života a častejšie ako ostatní oceňujú, že reklama im prináša potrebné tipy pri nákupe. Často tiež zdôrazňujú potrebu reklamy pre hospodárstvo a jej podiel pri zaisťovaní pracovných miest.

Skryť Vypnúť reklamu

Uľahčenie nákupov na základe informácií, získaných z reklamy, relatívne najčastejšie uvádza maďarská populácia. Väčšina Čechov považuje reklamu za normálnu, bežnú súčasť moderného života (82,8 %) a oceňuje jej úlohu, ktorá umožňuje existenciu stále väčšiemu počtu médií a tým aj názorovú pestrosť. Viac ako 65 % Čechov súhlasí s potrebou reklamy pre hospodárstvo krajiny.

Relatívne najčastejšie priznávajú nákup na základe reklamy Slováci (40,8 %) a Česi (37,9 %). Poľská verejnosť sa k takýmto nákupom priznáva v 32 %. Najčastejšie ovplyvnenie reklamou odmietajú Maďari: priznáva ho len 19 % a viac ako 70 % deklaruje názor, že na základe reklamy nekúpili nič.

Viac ako polovica českej a slovenskej populácie požaduje od reklamy predovšetkým pravdivosť, táto požiadavka je tiež dôležitá pre 46,5 % Poliakov. Česi, Slováci a Poliaci rovnako zdôrazňujú dôveryhodnosť reklamy. Maďarská verejnosť stavia na prvé miesto vtipnosť, nápaditosť a originalitu, spoločne so Slovákmi a Poliakmi aj zrozumiteľnosť predávaných informácií.

Skryť Vypnúť reklamu

Vtip je dôležitý tiež pre tretinu populácie v ostatných krajinách (Poľsko, Slovensko, Česko). Na tom, aby reklama prinášala informácie, najviac záleží Čechom a spoločne s Maďarmi a Poliakmi oceňujú schopnosť reklamy upútať pozornosť. Štvrtina populácie vo všetkých krajinách chce, aby bola reklama ľahko zapamätateľná. "Rozdiely v uvedených požiadavkách môžeme pochopiteľne nájsť v rôznych cenových skupinách. Líšia sa aj z hľadiska jednotlivých sociodemografických znakov," uvádza prieskum TNS.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  2. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  3. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  4. Od Česka až po Jadran
  5. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  6. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci
  7. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu?
  9. Deti často nie sú na letnú škôlku alebo tábor vhodne pobalené
  10. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  3. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. Tatravagónka Poprad ponúka stabilnú prácu a kariérny rast
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Svet bude fungovať na dátach a tie sú pre Slovensko priorita
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 12 594
  2. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky 6 266
  3. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 6 210
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 5 926
  5. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 885
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 810
  7. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 3 152
  8. Od Česka až po Jadran 3 120
  9. Nový Volkswagen Polo GTI prináša radosť z jazdy s dvojlitrom! 2 912
  10. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 311
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Včelár Sefo Raclavský

Pandémia bola vykúpením, hovorí Sefo Raclavský.


1. júl
Očkovanie proti ochoreniu Covid-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 392-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 534 obetí.


a 3 ďalší 11 h
Juraj Tužinský.

Sledujte prvý deň letnej olympiády minútu po minúte.


11 h
Minister financií Igor Matovič a minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský

Matovič stále nezverejnil, či sa očkovacia lotéria oplatí.


22. júl

Neprehliadnite tiež

Nikola Tesla 1856 – 1943,srbský pôvod

Národnostná príslušnosť Teslu je dlhodobo predmetom sporov medzi Chorvátskom a Srbskom.


TASR 3 h
Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj.

Sankcie sa týkajú blokovania aktív, zákazu pohybu tovaru na území Ukrajiny či duševného vlastníctva.


TASR 3 h
Výroba v závode Volkswagen Slovakia.

Problémy nastali kvôli pandémii.


TASR 17 h
Ilustračné foto

Slovensku to vraj môže priniesť výpadok príjmov.


TASR 18 h