Pri nákupoch sa podľa reklamy orientujú najviac Slováci a Česi, najmenej Maďari

Bratislava 20. februára (TASR) - Reklama je "normálnou" súčasťou moderného života a je aj súčasťou ekonomiky. Reklama prináša potrebné tipy pri nákupe ...

Bratislava 20. februára (TASR) - Reklama je "normálnou" súčasťou moderného života a je aj súčasťou ekonomiky. Reklama prináša potrebné tipy pri nákupe a dôležitá je aj pre hospodárstvo. Najviac podľa reklamy nakupujú Slováci a potom Česi.

Vyplýva to z prieskumu agentúry Taylor Nelson Sofres (TNS), ktorý koncom minulého roka uskutočnila v ČR, Maďarsku, Poľsku a na Slovensku. Väčšina populácie vo všetkých štyroch krajinách viac či menej považuje reklamu za súčasť moderného života, je to pre ňu "niečo normálne", čo patrí k bežnému životu, a je aj súčasťou ekonomiky. Výrazne prevažujú Slováci (88,7 %), ktorí považujú reklamu za súčasť moderného života a častejšie ako ostatní oceňujú, že reklama im prináša potrebné tipy pri nákupe. Často tiež zdôrazňujú potrebu reklamy pre hospodárstvo a jej podiel pri zaisťovaní pracovných miest.

Uľahčenie nákupov na základe informácií, získaných z reklamy, relatívne najčastejšie uvádza maďarská populácia. Väčšina Čechov považuje reklamu za normálnu, bežnú súčasť moderného života (82,8 %) a oceňuje jej úlohu, ktorá umožňuje existenciu stále väčšiemu počtu médií a tým aj názorovú pestrosť. Viac ako 65 % Čechov súhlasí s potrebou reklamy pre hospodárstvo krajiny.

Relatívne najčastejšie priznávajú nákup na základe reklamy Slováci (40,8 %) a Česi (37,9 %). Poľská verejnosť sa k takýmto nákupom priznáva v 32 %. Najčastejšie ovplyvnenie reklamou odmietajú Maďari: priznáva ho len 19 % a viac ako 70 % deklaruje názor, že na základe reklamy nekúpili nič.

Viac ako polovica českej a slovenskej populácie požaduje od reklamy predovšetkým pravdivosť, táto požiadavka je tiež dôležitá pre 46,5 % Poliakov. Česi, Slováci a Poliaci rovnako zdôrazňujú dôveryhodnosť reklamy. Maďarská verejnosť stavia na prvé miesto vtipnosť, nápaditosť a originalitu, spoločne so Slovákmi a Poliakmi aj zrozumiteľnosť predávaných informácií.

Vtip je dôležitý tiež pre tretinu populácie v ostatných krajinách (Poľsko, Slovensko, Česko). Na tom, aby reklama prinášala informácie, najviac záleží Čechom a spoločne s Maďarmi a Poliakmi oceňujú schopnosť reklamy upútať pozornosť. Štvrtina populácie vo všetkých krajinách chce, aby bola reklama ľahko zapamätateľná. "Rozdiely v uvedených požiadavkách môžeme pochopiteľne nájsť v rôznych cenových skupinách. Líšia sa aj z hľadiska jednotlivých sociodemografických znakov," uvádza prieskum TNS.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 262
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 149
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 859
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 2 888
  5. Kam do tepla v januári? 2 577
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 522
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 309
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 216
  9. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 2 121
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 637

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Šatan a ďalší majú najobjektívnejší subjektívny názor, tvrdí Valábik

Bývalý hokejista Boris Valábik hodnotí nomináciu hokejovej reprezentácie na olympiádu.

EKONOMIKA

Majú živnostníci právo na dovolenku? Ako rozhodol európsky súd

Nie je živnostník ako živnostník.

Neprehliadnite tiež

Prečo zas meškajú tlačivá daňových priznaní a ako tomu predchádzať

Štát roky nerešpektuje vlastné pravidlá, aby zmeny zákonov plánoval dostatočne vopred.

Poplatok za sobáš budú možno platiť aj neveriaci, diskrimináciu odmietajú

Matriky majú s cirkevnými sobášmi viac práce ako s civilnými, tvrdia autori poplatku.

Slovensko vyšlo ako 30. najlepšia krajina sveta pre život

Zo susediacich krajín je lepším miestom pre život iba Česko a Rakúsko.

V USA žiada o podporu v nezamestnanosti najmenej ľudí za posledných 45 rokov

Ide o najnižší počet žiadostí od februára 1973.

Novým členom Rady pre rozpočtovú zodpovednosť má byť ekonóm Juraj Kotian

Kotian podľa hlavy štátu spĺňa všetky predpoklady na vykonávanie funkcie v RRZ.