SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Pri nákupoch sa podľa reklamy orientujú najviac Slováci a Česi, najmenej Maďari

Bratislava 20. februára (TASR) - Reklama je "normálnou" súčasťou moderného života a je aj súčasťou ekonomiky. Reklama prináša potrebné tipy pri nákupe ...

Bratislava 20. februára (TASR) - Reklama je "normálnou" súčasťou moderného života a je aj súčasťou ekonomiky. Reklama prináša potrebné tipy pri nákupe a dôležitá je aj pre hospodárstvo. Najviac podľa reklamy nakupujú Slováci a potom Česi.

Vyplýva to z prieskumu agentúry Taylor Nelson Sofres (TNS), ktorý koncom minulého roka uskutočnila v ČR, Maďarsku, Poľsku a na Slovensku. Väčšina populácie vo všetkých štyroch krajinách viac či menej považuje reklamu za súčasť moderného života, je to pre ňu "niečo normálne", čo patrí k bežnému životu, a je aj súčasťou ekonomiky. Výrazne prevažujú Slováci (88,7 %), ktorí považujú reklamu za súčasť moderného života a častejšie ako ostatní oceňujú, že reklama im prináša potrebné tipy pri nákupe. Často tiež zdôrazňujú potrebu reklamy pre hospodárstvo a jej podiel pri zaisťovaní pracovných miest.

Skryť Vypnúť reklamu

Uľahčenie nákupov na základe informácií, získaných z reklamy, relatívne najčastejšie uvádza maďarská populácia. Väčšina Čechov považuje reklamu za normálnu, bežnú súčasť moderného života (82,8 %) a oceňuje jej úlohu, ktorá umožňuje existenciu stále väčšiemu počtu médií a tým aj názorovú pestrosť. Viac ako 65 % Čechov súhlasí s potrebou reklamy pre hospodárstvo krajiny.

Relatívne najčastejšie priznávajú nákup na základe reklamy Slováci (40,8 %) a Česi (37,9 %). Poľská verejnosť sa k takýmto nákupom priznáva v 32 %. Najčastejšie ovplyvnenie reklamou odmietajú Maďari: priznáva ho len 19 % a viac ako 70 % deklaruje názor, že na základe reklamy nekúpili nič.

Viac ako polovica českej a slovenskej populácie požaduje od reklamy predovšetkým pravdivosť, táto požiadavka je tiež dôležitá pre 46,5 % Poliakov. Česi, Slováci a Poliaci rovnako zdôrazňujú dôveryhodnosť reklamy. Maďarská verejnosť stavia na prvé miesto vtipnosť, nápaditosť a originalitu, spoločne so Slovákmi a Poliakmi aj zrozumiteľnosť predávaných informácií.

Skryť Vypnúť reklamu

Vtip je dôležitý tiež pre tretinu populácie v ostatných krajinách (Poľsko, Slovensko, Česko). Na tom, aby reklama prinášala informácie, najviac záleží Čechom a spoločne s Maďarmi a Poliakmi oceňujú schopnosť reklamy upútať pozornosť. Štvrtina populácie vo všetkých krajinách chce, aby bola reklama ľahko zapamätateľná. "Rozdiely v uvedených požiadavkách môžeme pochopiteľne nájsť v rôznych cenových skupinách. Líšia sa aj z hľadiska jednotlivých sociodemografických znakov," uvádza prieskum TNS.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 280
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 594
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 680
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 828
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 756
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 010
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 246
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 472
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 379
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 552
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Z tohto už Fico neutečie

Fico je svojim ľuďom verný za každých okolností.

Peter Tkačenko
Plošne testovanie na Covid-19.

Koronavírus na Slovensku: Matovič ponúka zdravotníkom mimoriadne odmeny (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Premiér Igor Matovič.

Neprehliadnite tiež

Európske burzy sa vo štvrtok prevažne mierne oslabili

Negatívny vplyv na trhy majú nové reštriktívne opatrenia.

Ilustračné foto.

Pracovníci talianskej lotériovej spoločnosti získali podvodom 24 miliónov eur

Údajní podvodníci prenikli do interných počítačových systémov spoločnosti.

Ilustračné foto.

Rozpočtová rada odhaduje deficit pod ôsmimi percentami výkonu ekonomiky

Rada zverejnila najnovší odhad vývoja verejných financií.

Novým šéfom RRZ je Ján Tóth