SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

Až 99 % slovenských podnikateľov je "europozitívnych"

Žilina 13. februára (TASR) - Až 99 % slovenských podnikateľov je "europozitívnych" a očakáva, že vstup Slovenska do Európskej únie (EÚ) prinesie pozitíva ...

Žilina 13. februára (TASR) - Až 99 % slovenských podnikateľov je "europozitívnych" a očakáva, že vstup Slovenska do Európskej únie (EÚ) prinesie pozitíva pre ich činnosť.

Iba 7 % z nich však zapracováva do vnútorného chodu firiem európske normy a príslušné normy jednotlivých generálnych riaditeľstiev Európskej komisie (EK) a len 13 % podnikateľov ovláda normy EÚ, ktoré upravujú chod vnútorného trhu. Podľa predsedu Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) Petra Mihóka to vyplýva z prieskumu Združenia európskych obchodných a priemyselných komôr, ktorý sa na konci minulého roka uskutočnil v desiatich kandidátskych krajinách.

Skryť Vypnúť reklamu

Malí a strední podnikatelia sa podľa Mihóka často domnievajú, že európska legislatíva sa ich nebude dotýkať, pretože pôsobia iba lokálne. "Symbolicky sa to dotýka aj pekára, ktorý musí piecť podľa európskych noriem. Hlavne malý a stredný stav si musí uvedomiť, že od 1. mája 2004 bude musieť rešpektovať iné pravidlá hry, iné normy a iné predpisy, než platia dnes," povedal Mihók.

Úlohu SOPK do mája 2004 vidí jej predseda v poskytnutí maxima informácií slovenským podnikateľom. Vzťah k tejto problematike pred rokom a dnes považuje za diametrálne odlišný, pričom aj donedávna pasívne firmy začínajú robiť konkrétne kroky v príprave na európsku legislatívu. Zostávajúci čas sa dá využiť na zníženie postintegračného šoku, ktorým prešla každá krajina EÚ. Mnohé podnikateľské subjekty zaniknú a časť z nich bude týmto šokom postihnutá, dodal Mihók.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  2. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  3. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  4. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  5. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  9. Lenivý brunch s Muchom
  10. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
  3. 60 rokov tradície s ekologickým srdcom a modernou víziou
  4. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  5. Keď ekológia spája
  6. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  7. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  8. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  9. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  10. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 11 043
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 211
  3. Od Česka až po Jadran 3 978
  4. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 787
  5. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 3 407
  6. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 230
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 165
  8. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 2 578
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 485
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 205
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Analýza INDEXU ukázala, že výber je obmedzený, ceny rastú.


26. júl
Zuzana Kepplová.

Kto to porúchal, ten nemá právo to teraz kontrolovať.


1 h
Antigénové testovanie na koronavírus.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 392-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 534 obetí.


a 4 ďalší 16 h

Neprehliadnite tiež

Boeing 737 MAX.

Boeing počas apríla až júna dodal zákazníkom 79 komerčných lietadiel.


SITA 17m

Počas pandémie sa najpredávanejším produktom firmy stala jej očkovacia látka proti COVID-19.


SITA 19m
Ilustračné foto

Júnové tempo teda bolo najväčšie od októbra 1981.


TASR 1 h
Predseda Rady pre rozpočtovú zodpovednosť (RRZ) Ján Tóth.

Výnos z daňových a odvodových príjmov bol vyšší, ako sa očakávalo.


SITA 2 h