SME
Nedeľa, 7. marec, 2021 | Meniny má TomášKrížovkyKrížovky

Letectvo stojí pred ďalším ťažkým rokom

Singapur 12.februára (TASR) - Medzinárodné letectvo stojí pred ďalším ťažkým rokom. V prípade vojny v Iraku by toto odvetvie zaznamenalo 15 až 20-% ...

Singapur 12.februára (TASR) - Medzinárodné letectvo stojí pred ďalším ťažkým rokom. V prípade vojny v Iraku by toto odvetvie zaznamenalo 15 až 20-% pokles v osobnej doprave.

"Letecký priemysel sa len pomaly ozdravuje. Vojna by znamenala začať opäť od začiatku. A to nie je v súčasnej hospodárskej situácii jednoduché," povedal generálny riaditeľ Medzinárodnej asociácie leteckých dopravcov (IATA) Giovanni Bisignani.

Silný pokles bol zaznamenaný hneď po Vianociach a Novom roku. Zväz v súčasnosti rokuje s Čínou o zmene trasy letov z Európy do Ázie v prípade vojny v Iraku. IATA odhaduje kumulované straty všetkých leteckých spoločností za minulý rok na 13 miliárd USD. Ázijsko-pacifická letecká doprava počíta dokonca so 14 miliardami USD. V tomto roku môžu straty predstavovať ďalších 10 miliárd USD. Ak sa vojna v Iraku uskutoční, prudko vzrastú náklady na pohonné látky a počet teroristických vyhrážok.

Skryť Vypnúť reklamu

Vojna by mala negatívny vplyv na jednotlivé letecké spoločnosti, napríklad kvôli rastúcej cene ropy. Tá zdražela už v minulom roku približne o 30 %. Významné budú tiež náklady na poistenie.

Podľa odhadu Medzinárodnej organizácie civilného letectva (International Civil Aviation Organisation, ICAO) letecká doprava vlani zaznamenala mierny nárast, no stále sa nachádza pod úrovňou z roku 2000. "Predbežné hodnoty za rok 2002 ukazujú 2-% nárast oproti roku 2001." Osobná doprava vzrástla vlani o 0,06 % a je stále 4 % pod úrovňou z roku 2000. Iná situácia je v ázijsko-pacifickej oblasti, kde sa zaznamenal 5,8-% nárast. Podľa IATA vzrastie letecká doprava v Číne ročne o 10 % a v už v roku 2010 sa stane druhým najväčším trhom na svete. Informoval o tom nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Skryť Vypnúť reklamu

(1 USD = 39,284 SKK)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  2. Nové číslo Historickej revue
  3. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  4. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  5. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  6. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  7. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  8. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  9. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  10. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  1. Svieže jarné ceny v PLANEO Elektro sú aj v marci extra výhodné
  2. Ako môžete zastaviť dýchavičnosť pri covide a po jeho prekonaní?
  3. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  4. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  5. Nové číslo Historickej revue
  6. Veolia dostala exkluzívne do správy projekt SKY PARK
  7. AS EUBA vyhlasuje protest proti novele zákona o VŠ
  8. Firmy sa spojili s učiteľmi, rozhodli sa pomôcť chudobným žiakom
  9. Počas pandémie vzrástli obavy z právnych sporov
  10. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  1. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať? 22 391
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 12 512
  3. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 12 115
  4. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 11 176
  5. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 9 995
  6. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj 8 842
  7. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 8 693
  8. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 8 538
  9. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele 6 759
  10. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 6 301
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu