Hamburg 11. februára (TASR) - Najväčší európsky výrobca automobilov Volkswagen (VW) sa pripravuje do konca tohto roku investovať milióny EUR do amerického trhu, čím chce podporiť predaj svojich nových modelov, hovorí sa v dnešnom vydaní Financial Times.
Spoločnosť plánuje investovať viac ako 100 miliónov EUR na vytvorenie alebo vylepšenie svojich centier predaja. V súčasnosti ich je 122 a ďalších 126 sa pripravuje na prevádzku. VW investuje do každého centra 600 000 USD.
Cieľom spoločnosti je, aby sa americký trh v priebehu niekoľkých rokov stal jej druhým najväčším, hneď po Číne. Nové modely ako Touareg SUV a luxusná limuzína Phaeton by mali zdvojnásobiť objem tržieb tejto medzinárodnej skupiny v priebehu najbližších troch rokov. V roku 2004 by malo byť do USA exportovaných asi 30 000 vozidiel Touareg, približne polovica z celkového vyrobeného množstva.
V roku 2002 VW predal na americkom trhu 338 125 vozidiel, čo znamená, že v priebehu posledných desiatich rokov sa predaj zvýšil sedemnásobne. Podľa generálneho riaditeľa VW Jensa Neumanna chce automobilka v tomto roku zvýšiť svoj predaj na úroveň roka 2001 a teda na 355 000 vozidiel. V januári však predaj klesol na 17 811 kusov, čo je medziročne prepad o 16,6 %. Pokles bol zapríčinený slabým spotrebiteľským dopytom a predajnými stimulmi konkurencie, ktorú VW nenasledoval.
(1 EUR = 42,034 SKK, 1 USD = 38,854 SKK)