Slovensko je čoraz atraktívnejšie aj pre amerických dovolenkárov

Dovolenkovať doma sa rozhodlo aj 780 tisíc Slovákov, čo je o pätinu viac ako vlani.

Spišské Podhradie.(Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Záujem o dovolenku na Slovensku neustále rastie. Podľa údajov Štatistického úradu (ŠÚ) SR bolo Slovensko v "letnom" štvrťroku (júl - september) v hľadáčiku cestovateľov zo všetkých kútov sveta.

Oddych v prírode, pri vode, na hradoch či v mestách si vybralo takmer 780.000 Slovákov, čo je o 18 % viac ako minulý rok. Počet návštevníkov zo zahraničia narástol až o 21,5 %.

Česi to k nám majú "na skok"

Tradične najviac zahraničných dovolenkárov (195.000) prišlo v lete z Českej republiky. Návštevnosť SR rastie aj z ostatných európskych krajín.

Maďarov sa na Slovensku rekreovalo o 28 % viac ako minulé leto, počet Poliakov stúpol o 7 %, Rakúšanov o 18 % a Nemcov o 16 %.

Hranicu 10.000 návštevníkov prekročili v lete aj dovolenkári zo západnej Európy z Veľkej Británie (21.000, + 38 %), z Talianska (19.200, + 17 %), Francúzska (12.700, + 11 %) či zo Španielska (10.600, + 76 %).

"Sme veľmi radi, že sa potvrdili informácie z regiónov, ktoré hovorili o vynikajúcej letnej sezóne. Pod nárast turistov sa určite podpísala aj intenzívna propagácia Slovenska na domácom i na zahraničných trhoch z autorskej dielne Slovenskej agentúry pre cestovný ruch," povedala Marta Kučerová, generálna riaditeľka Slovenskej agentúry pre cestovný ruch.

Neobišli nás ani Američania

Záujem o dovolenku na Slovensku sa zvýšil aj zo vzdialených trhov. Počet dovolenkárov z USA vzrástol o 33 %, z Číny o 80 %, z Izraela prišlo o 57 % viac návštevníkov ako v minulom roku.

Letné dovolenky sa vyznačujú aj dlhšími pobytmi. Turisti zostali na Slovensku v priemere 3,2 noci, čo je jednu noc nad priemerom.

"V tomto roku by sme radi prekonali návštevnosť z rekordného roku 2008, kedy presiahla 4 milióny turistov. Za prvých deväť mesiacov tohto roka prišlo na Slovensko už 3,3 milióna turistov, čo je o 14 % viac ako v minulom roku. Na podporu zimnej sezóny sme spustili viacero marketingových aktivít na Slovensku aj v zahraničí. Chceme nimi inšpirovať záujemcov o cestovanie, aby si zimnú dovolenku užili na Slovensku," uviedla Kučerová.

Národný portál cestovného ruchu www.slovakia.travel navštívilo od začiatku roka do 23. novembra viac ako 2,25 milióna návštevníkov.

Mesačne ho navštívi priemerne viac ako 204.000 používateľov internetu. Portál je nielen komplexným zdrojom informácií, ale aj veľmi dobrým indikátorom rastúceho záujmu o Slovensko.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 493
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 366
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 115
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 252
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 057
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 454
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 448
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 346
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 544
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 066

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kaliňák je Ficov Lexa

Minister vnútra vyrástol na symbol zrastenia politickej a ekonomickej moci.

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Za projekt opravy, ktorý sa nikdy nevyužil, ministerstvo zaplatilo takmer 175-tisíc eur.

KOMENTÁRE

Kto robí Slovensku v Amerike reklamu? Aj statočný pes a splašený medveď

Krajinu často zviditeľnia iba virály.

Neprehliadnite tiež

BMW musí stopnúť výrobu, problémy má dodávateľ

Prerušenie výroby by mohlo stáť BMW denne desiatky miliónov eur.

Ikea začína hľadať nové chute. Známe mäsové gule nestačia

Na predaji jedla a nápojov zarába reťazec 1,7 miliardy eur ročne.

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Doprava a logistika

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch