Obnoviť dopravu je reálne aspoň na polovici regionálnych tratí

Bratislava 9. februára (TASR) - Osobnú železničnú dopravu bude podľa odborníkov reálne obnoviť na viac ako polovici z regionálnych tratí, na ktorých ...

Bratislava 9. februára (TASR) - Osobnú železničnú dopravu bude podľa odborníkov reálne obnoviť na viac ako polovici z regionálnych tratí, na ktorých bola rozhodnutím vlády zrušená. V diskusnej relácii Slovenskej televízie O päť minút 12 to uviedla podpredsedníčka Národnej rady SR Zuzana Martináková.

Tieto trate si môžu podľa platných zákonov prenajať a prevádzkovať záujemcovia z regiónov, predovšetkým vyššie územné celky (VÚC). Ministerstvo dopravy sa podľa Z. Martinákovej snaží pre takéto riešenie vytvárať "maximálny priestor". Pri rokovaniach o obnovení prevádzky pritom podľa nej môžu zohrať významnú úlohu železničné odbory.

Podľa predsedu poslaneckého klubu Kresťanskodemokratického hnutia Pavla Minárika by sa VÚC mohli stať aj vlastníkmi regionálnych tratí a hrať úlohu "integrátora" dopravy (vrátane autobusovej) na svojom území.

V nedávnom štrajku na železniciach však podľa P. Minárika išlo odborárom "o niečo úplne iné" ako o zachovanie regionálnych tratí, čo bolo len "vonkajšou prezentáciou". V skutočnosti si podľa neho chceli "vyskúšať silu" a štrajku tak pravdepodobne nebolo možné ani predísť. Skutočné motívy štrajkujúcich podľa neho súvisia s (nadštandardnou) kolektívnou zmluvou zamestnancov železníc. Vyjadril názor, že táto kolektívna zmluva vláde nedáva veľký priestor na ústupky železničiarom.

Personálne výmeny, ktoré sa v obidvoch železničných spoločnostiach nedávno uskutočnili, považuje P. Minárik za nedostatočné.

Podľa nezávislého poslanca Miroslava Ábelovského (predtým HZDS) bolo príčinou štrajku zrušenie regionálnej dopravy ako "posledná kvapka trpezlivosti" vzhľadom na nekompetentné a nesprávne rozhodnutia na železniciach.

Predseda Komunistickej strany Slovenska Jozef Ševc nevylúčil možnosť, že sociálne pohyby na Slovensku - vrátane štrajku železničiarov - prerastú do generálneho štrajku. V pozadí problému na železniciach je podľa neho privatizácia, resp. doprivatizácia autobusovej dopravy a záujmy nových vlastníkov dopravných podnikov SAD.

Rušenie regionálnej železničnej dopravy sa podľa J. Ševca dotýka viacerých sociálnych skupín, napríklad dôchodcov či študentov. Vyjadril uznanie štrajkujúcim železničiarom, ktorí podľa neho "v pravý čas a na pravom mieste začali bubnovať".

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 581
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 348
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 988
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 289
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 655
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 758
  7. Jarné prázdniny pri mori? 4 569
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 4 079
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 503
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 415

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Bitie opaskom, fackovanie, šliapanie na chrbát, ponižovanie. To bola realita Československej ľudovej armády.

ŠPORT

Drastický šport. Prečo Slovenky nezískali medailu

Velez-Zuzulová aj Vlhová jazdia výborne.

KOMENTÁRE

A zasa sa musíme báť plotov, čo v nás vyrastú

Na obrazovkách denne vídame tupírovaný preparát pseudospasiteľa.

PLUS

Varenie v stredoveku? Kaviár prasatám, miesto vody víno

Páv chrlil oheň a mäsové guľky vyzerali ako pomaranče.

Neprehliadnite tiež

Kraft Heinz neuspel s ponukou 143 miliárd dolárov za Unilever

Kraft Heinz ponúkol za akcie Unilever len 18-% prirážku.

Čína zastaví dodávky uhlia zo Severnej Kórey, podporí tak sankcie OSN

Čína už odmietla zásielku uhlia v hodnote asi milióna dolárov. Stalo sa tak po tom, ako KĽDR otestovala raketu stredného doletu.

Londýnske reštaurácie sa pozerajú do budúcnosti. S obavami

Majiteľom reštaurácii priťažil brexit.

Aké možnosti má človek, ktorý prišiel krátko pred dôchodkom o prácu

Skorý odchod do predčasnej penzie sa nemusí vyplatiť, treba si to vypočítať.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop