Slováci uprednostňujú pri doručení zásielky platbu v hotovosti

Až 40 percent Slovákov si pri nákupe volí nedigitálnu platbu, a to platbu pri doručení poštou alebo kuriérom.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Čierny piatok, alebo Black Friday, je dňom po americkom sviatku Vďakyvzdania, počas ktorého obchody motivujú zákazníkov k predvianočnému nákupu pomocou výrazných zliav.

V posledných rokoch sa dostal aj na Slovensko, mnohé internetové alebo kamenné obchody preto poskytujú väčšie či menšie zľavy až do pondelka, ktorému sa zase hovorí Cyber Monday.

Cena ako hlavný faktor

Bezpečnostná spoločnosť ESET sa preto rozhodla pre zákazníkov zostaviť zoznam rád, ktoré by mohli využiť na efektívnejšie nakupovanie darčekov v tomto rušnom predvianočnom období.

Zároveň uskutočnila prieskum v USA, Veľkej Británii, Rusku a Nemecku, ktorý v istých prípadoch ukazuje výrazné odlišnosti v správaní zákazníkov pri online nákupoch.

Cena je väčšinou hlavným faktorom pri rozhodovaní, kde zákazník kúpi dar. Fyzické prezretie tovaru prináša lepšie presvedčenie sa o správnosti výberu, online nákup však ponúka jednu dôležitú výhodu. Je ňou možnosť vrátenia peňazí za vrátenie tovaru.

Od roku 2014 možno (na niekoľko výnimiek) tovar zakúpený na internete do 14 dní od doručenia vrátiť bez udania dôvodu a predajca je povinný vrátiť zaň plnú sumu.

V období Vianoc dokonca niektoré stránky túto lehotu predlžujú. Rátajú s tým, že niektorí obdarovaní nemusia byť so svojimi darčekmi spokojní.

Pri predaji v kamennom obchode toto zákon neupravuje. Obchod teda zakúpený tovar nemusí prijať späť, k vráteniu peňazí ho zákon nezaväzuje.

Mnohí obchodníci svojim zákazníkom aspoň ponúkajú možnosť výmeny tovaru za iný v podobnej hodnote, alebo výmenu za darčekové poukážky.

Opatrní

Slováci sú na internete opatrní. Podľa údajov z prieskumu Connected Life spoločnosti TNS Slovakia používa internet na nakupovanie 68 % opýtaných.

Výskumná agentúra g82 zase zo svojho tohtoročného prieskumu MasterIndex vyčítala, že až 40 % Slovákov si pri nákupe volí nedigitálnu platbu, a to platbu pri doručení poštou alebo kuriérom.

Môže to prameniť z nedôvery k online nákupnému procesu, pri ktorom do internetovej stránky zadávajú čísla svojej platobnej karty, prípadne ich webový obchod presmeruje do internetového bankovníctva. Dobierka alebo platba pri doručení je teda najjednoduchšou a bezpečnou možnosťou platby.

Túto možnosť však relatívne často využívajú aj Rusi a Nemci. Podľa prieskumu spoločnosti ESET v priemere každý piaty z nich platí za tovar až pri doručení.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 477
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 358
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 307
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 333
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 068
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 478
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 448
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 335
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 535
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 079

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kaliňák je Ficov Lexa

Minister vnútra vyrástol na symbol zrastenia politickej a ekonomickej moci.

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Za projekt opravy, ktorý sa nikdy nevyužil, ministerstvo zaplatilo takmer 175-tisíc eur.

KOMENTÁRE

Kto robí Slovensku v Amerike reklamu? Aj statočný pes a splašený medveď

Krajinu často zviditeľnia iba virály.

Neprehliadnite tiež

BMW musí stopnúť výrobu, problémy má dodávateľ

Prerušenie výroby by mohlo stáť BMW denne desiatky miliónov eur.

Ikea začína hľadať nové chute. Známe mäsové gule nestačia

Na predaji jedla a nápojov zarába reťazec 1,7 miliardy eur ročne.

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Doprava a logistika

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch