RegioJet stále zvažuje zachovanie svojich IC vlakov

Spoločnosť RegioJet naďalej rieši, akú podobu bude mať prevádzkovanie jej komerčných vlakov na trati Bratislava - Košice od polovice decembra.

Ilustračné foto.(Zdroj: Archív SME/Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Súkromný dopravca RegioJet naďalej zvažuje pokračovanie prevádzky svojich IC vlakov z Bratislavy do Košíc.

Stále rieši, akú podobu bude mať prevádzkovanie jej komerčných vlakov na uvedenej trati od polovice decembra, keď začne platiť nový grafikon vlakovej dopravy.

Hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj informoval v piatok agentúru SITA, že zatiaľ nedostali odpoveď na nedávnu výzvu ministrovi dopravy Jánovi Počiatkovi.

Stratové

Spoločnosť nedávno ministra dopravy požiadala, aby vyriešil prevádzku stratových IC vlakov štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK), poškodzovanie RegioJetu ako konkurenta podnákladovou prevádzkou týchto vlakov a nezákonné krížové financovanie ich prevádzky.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Zatiaľ sme nedostali žiadnu reakciu. Preto nie je otázka našej prevádzky na trase Bratislava - Košice stále uzavretá," uviedol Ondrůj.

RegioJet ešte 27. októbra upozornil, že ak minister dopravy za niekoľko dní nevyrieši prevádzku stratových IC vlakov ZSSK, odíde z vnútroštátnej vlakovej linky Bratislava - Žilina - Košice už v polovici decembra. Tvrdil, že štátne IC vlaky sú krížovo financované z dotovaných liniek, čo je podľa neho nezákonné.

"Svojou nečinnosťou prevzal minister Počiatek plnú zodpovednosť za vyhrotenie situácie," vyhlásil majiteľ RegioJetu Radim Jančura.

Obvinenia odmieta

Štátny osobný vlakový prepravca obvinenia súkromného dopravcu odmietol. "InterCity vlaky ZSSK nie sú krížovo financované z dotácií štátu. Majú samostatné hospodárenie oddelené od vlakov, ktoré si zmluvne objednáva štát. Hospodárenie je overované audítorom," uviedla hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová.

ZSSK vyhlásila, že nerozpútala a nevedie cenovú vojnu v IC vlakoch na trase Bratislava - Žilina - Košice. "Spoločnosť RegioJet cielene, ako veľakrát v minulosti, klame a útočí na Železničnú spoločnosť Slovensko. Podsúva verejnosti vykonštruované a nepravdivé informácie o financovaní, prevádzke, cenách či naplnenosti vlakov ZSSK," upozornila Morháčová.

Ministerstvo dopravy informovalo, že zmeny v nastavení IC vlakov sa urobili naposledy na jar tohto roku a aktuálne čaká na výsledky týchto opatrení. ZSSK od 15. apríla tohto roka znížila počet IC vlakov z Bratislavy do Košíc z troch na dva páry v pracovných dňoch a zredukovala ich počet cez víkend.

Počet spojov týchto vlakov tak znížila zo 41 na 25 týždenne. Zdôvodnila to tým, že odmieta nezmyselnú cenovú vojnu, ktorú na uvedenej trase podľa nej rozpútal RegioJet.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 21 677
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 298
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 15 233
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 347
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 705
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 4 974
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 249
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 350
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 187
  10. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 094

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Keď Sagan musel stiahnuť nohavice, zastal pri karavane

Keď si cyklisti potrebujú uľaviť, majú to komplikované.

Píše Ľubomír Svoboda

Slovensko potrebuje 14 stíhacích lietadiel a nie silné reči

Ad: Viac stíhačiek ako my kúpili z okolitých krajín len Poliaci.

Neprehliadnite tiež

Dohoda o voľnom obchode zvýši zahraničný obchod, profitovať môže aj Slovensko

Analytici poukázali na prínosy dohody o voľnom obchode.

Rast inflácie v eurozóne sa v júni mierne zrýchlil na dve percentá

Na Slovensku dosiahla harmonizovaná miera inflácie v júni 2,9 percenta.

Google má dostať od Komisie rekordnú niekoľkomiliardovú pokutu

Google mal zneužívať dominantné postavenie operačného systému Android pre mobilné zariadenia.

Premlčané právo zo spotrebiteľskej zmluvy nebude možné vymáhať

Rezort navrhuje, aby premlčané právo zo spotrebiteľskej zmluvy nebolo možné vymáhať ani platne zabezpečiť.

Lajčák vníma dohodu o voľnom obchode medzi EÚ a Japonskom ako dobrú správu

Japonsko a EÚ podpísali dohodu o voľnom obchode, ktorá sa bude vzťahovať na tretinu globálnej ekonomiky.