SME
Piatok, 14. máj, 2021 | Meniny má BonifácKrížovkyKrížovky

ZSSK chce kúpiť 21 dieselmotorových vlakov

Predpokladaná cena za ich dodanie je 77 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) chce nakúpiť 21 nových ucelených dieselmotorových vlakových jednotiek s nízkopodlažnou konštrukciou. Predpokladaná cena za ich dodanie, vrátane opcie na trinásť súprav, je 77 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (92,4 mil. eur vrátane dane).

Štátny osobný vlakový dopravca už vyhlásil verejnú súťaž na nákup dieselmotorových jednotiek počas vyše troch rokov.

Financovať ich plánuje aj s využitím peňazí Kohézneho fondu Európskej únie cez nový Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020, v rámci štvrtého projektu obnovy vozového parku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najvýhodnejšia ponuka

Lehota na predkladanie ponúk je 11. januára 2016. Rozhoduje ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe šiestich kritérií, pričom najvyššiu relatívnu váhu má celková cena za dodanie celého rozsahu zákazky bez DPH, a to sedemdesiat zo sto bodov.

Uchádzači majú preukázať, že za posledné tri hospodárske roky dosiahli celkový obrat 71 mil. eur. Podmienkou účasti v tendri je aj dodanie dieselmotorových jednotiek v minimálnej hodnote 60 mil. eur bez DPH za predchádzajúce tri roky k lehote na predkladanie ponúk.

ZSSK ešte v septembri začala užšiu súťaž na nákup 25 nových dvojsystémových elektrických vlakov predbežne za 160 mil. eur bez dane (192 mil. eur s daňou). Vlaky pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu chce získať počas piatich rokov a používať v regionálnej doprave.

Skryť Vypnúť reklamu

Aj dodanie týchto vlakov plánuje financovať z peňazí Európskej únie a zo štátneho rozpočtu z nového operačného programu, ako aj z vlastných zdrojov. Záujemcovia mohli požiadať o účasť v súťaži a predložiť doklady o splnení podmienok do 26. októbra, predpokladaná lehota na predkladanie ponúk je 21. decembra.

Nakúpila aj v minulosti

ZSSK v uplynulých rokoch nakúpila 32 nových vlakov. Neskôr získala ďalších 29 vlakov a postupne ich nasadzuje do prevádzky. Vlaky pre regionálnu prepravu financuje aj s využitím európskych peňazí.

Celkové investičné náklady na 29 vlakových súprav dosiahli 164,55 mil. eur, z čoho zo zdrojov EÚ a zo štátneho rozpočtu bol uhradený nenávratný finančný príspevok v objeme 156,13 mil. eur.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005.

Skryť Vypnúť reklamu

Je jedným z troch nástupníckych podnikov bývalých jednotných železníc, má základné imanie 212,441 mil. eur, jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky ministerstva a prevádzkuje InterCity vlaky na vlastné náklady bez podpory štátu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zhodnotenie o desiatky percent. Toto sú najlepšie príležitosti na investície
  2. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  3. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  4. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  5. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  6. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  7. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  8. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  9. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  10. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  1. Ľudia vymieňajú autá za elektrobicykle. Záujem v Trenčíne rastie
  2. Po mesiacoch konečne jazdia na nových autách
  3. Opäť štartuje projekt Futbal v meste
  4. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  5. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  6. Atos stavia v Bulharsku nový špičkový superpočítač EuroHPC
  7. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  8. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  9. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  10. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 615
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 11 683
  3. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 11 610
  4. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 342
  5. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 955
  6. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 796
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 753
  8. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné 6 378
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 6 098
  10. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 5 057
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovory ZKH: Richard Rybníček.

S čím nesúhlasia samosprávy v návrhu Štefana Holého?

23 h
Milan Ftáčnik.

Informáciu potvrdila Ftáčnikova dcéra.

5 h
Komentár Petra Schutza

Základné právo na vakcínu

Peter Schutz

Samotné odtajnenie receptúry ešte žiadny efektívny boj proti pandémii negarantuje.

21 h

Neprehliadnite tiež

Lucia Žitňanská.

Pripravované zmeny by mali viac chrániť aj veriteľov.

28m
Podpredsedníčka vlády a ministerka investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI) SR Veronika Remišová (Za ľudí).

Úprava štátneho rozpočtu je podľa vicepremiérky potrebná, aby boli včas vyčlenené prostriedky na vyššiu pomoc.

34m
Ilustračné foto

Všetky tri zdravotné poisťovne si za marec udržali platobnú schopnosť.

37m
Minister hospodárstva Richard Sulík (SaS).

Matovič mal s najvyšším vedením U. S. Steel hovoriť o budúcnosti košických oceliarní.

42m