ZSSK chce kúpiť 21 dieselmotorových vlakov

Predpokladaná cena za ich dodanie je 77 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) chce nakúpiť 21 nových ucelených dieselmotorových vlakových jednotiek s nízkopodlažnou konštrukciou. Predpokladaná cena za ich dodanie, vrátane opcie na trinásť súprav, je 77 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (92,4 mil. eur vrátane dane).

Štátny osobný vlakový dopravca už vyhlásil verejnú súťaž na nákup dieselmotorových jednotiek počas vyše troch rokov.

Financovať ich plánuje aj s využitím peňazí Kohézneho fondu Európskej únie cez nový Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020, v rámci štvrtého projektu obnovy vozového parku.

Najvýhodnejšia ponuka

Lehota na predkladanie ponúk je 11. januára 2016. Rozhoduje ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe šiestich kritérií, pričom najvyššiu relatívnu váhu má celková cena za dodanie celého rozsahu zákazky bez DPH, a to sedemdesiat zo sto bodov.

Uchádzači majú preukázať, že za posledné tri hospodárske roky dosiahli celkový obrat 71 mil. eur. Podmienkou účasti v tendri je aj dodanie dieselmotorových jednotiek v minimálnej hodnote 60 mil. eur bez DPH za predchádzajúce tri roky k lehote na predkladanie ponúk.

ZSSK ešte v septembri začala užšiu súťaž na nákup 25 nových dvojsystémových elektrických vlakov predbežne za 160 mil. eur bez dane (192 mil. eur s daňou). Vlaky pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu chce získať počas piatich rokov a používať v regionálnej doprave.

Aj dodanie týchto vlakov plánuje financovať z peňazí Európskej únie a zo štátneho rozpočtu z nového operačného programu, ako aj z vlastných zdrojov. Záujemcovia mohli požiadať o účasť v súťaži a predložiť doklady o splnení podmienok do 26. októbra, predpokladaná lehota na predkladanie ponúk je 21. decembra.

Nakúpila aj v minulosti

ZSSK v uplynulých rokoch nakúpila 32 nových vlakov. Neskôr získala ďalších 29 vlakov a postupne ich nasadzuje do prevádzky. Vlaky pre regionálnu prepravu financuje aj s využitím európskych peňazí.

Celkové investičné náklady na 29 vlakových súprav dosiahli 164,55 mil. eur, z čoho zo zdrojov EÚ a zo štátneho rozpočtu bol uhradený nenávratný finančný príspevok v objeme 156,13 mil. eur.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005.

Je jedným z troch nástupníckych podnikov bývalých jednotných železníc, má základné imanie 212,441 mil. eur, jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky ministerstva a prevádzkuje InterCity vlaky na vlastné náklady bez podpory štátu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  7. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Obyvatelia si zabezpečujú domácnosti bezpečnostnými dverami
  2. Slováci sa hojne stávajú majiteľmi nehnuteľností v cudzine
  3. Prečo mamy lákali deti na mobil, kľúče či diaľkové ovládanie?
  4. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  5. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  6. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  7. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  8. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  9. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  10. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 856
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 387
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 7 725
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 075
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 690
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 434
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 5 536
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 963
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 919
  10. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov 3 151

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Má anorexiu a 26 kilogramov. Jej manžel je zúfalý, lebo jej nikto nevie pomôcť

Povedali mi, že s takouto diagnózou nepochodíte nikde na Slovensku. Nikto vám ju nezoberie, spomína manžel na reakciu samosprávy.

DOMOV

Minúta po minúte: RTVS podľa Ruttkaya v súčasnej podobe neprežije

O post šéfa RTVS zabojuje deväť kandidátov.

DOMOV

Kaliňák lákal na byty za symbolické ceny

Asi tretinovú zľavu na byt dostal aj bývalý policajný viceprezident. Jeho nástupca platí v hlavnom meste nájomné 30 eur mesačne.

Neprehliadnite tiež

V bratislavskom Volkswagene hrozí ostrý štrajk

Ďalšie kolo kolektívneho vyjednávania sa uskutoční v piatok 2. júna.

Érsek zrušil Počiatkov projekt za desiatky miliónov eur

Projekt nebol financovateľný z eurofondov.

Káva v jednorazovom pohári môže byť v Mníchove minulosťou

Mníchov trápia jednorazové poháre, chystá obmedzenia.

Indikátor ekonomického sentimentu klesol

Na vývoj indikátora nepriaznivo vplývalo zníženie dôvery v službách či v stavebníctve.