ZSSK chce kúpiť 21 dieselmotorových vlakov

Predpokladaná cena za ich dodanie je 77 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) chce nakúpiť 21 nových ucelených dieselmotorových vlakových jednotiek s nízkopodlažnou konštrukciou. Predpokladaná cena za ich dodanie, vrátane opcie na trinásť súprav, je 77 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (92,4 mil. eur vrátane dane).

Štátny osobný vlakový dopravca už vyhlásil verejnú súťaž na nákup dieselmotorových jednotiek počas vyše troch rokov.

Financovať ich plánuje aj s využitím peňazí Kohézneho fondu Európskej únie cez nový Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020, v rámci štvrtého projektu obnovy vozového parku.

Najvýhodnejšia ponuka

Lehota na predkladanie ponúk je 11. januára 2016. Rozhoduje ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe šiestich kritérií, pričom najvyššiu relatívnu váhu má celková cena za dodanie celého rozsahu zákazky bez DPH, a to sedemdesiat zo sto bodov.

Uchádzači majú preukázať, že za posledné tri hospodárske roky dosiahli celkový obrat 71 mil. eur. Podmienkou účasti v tendri je aj dodanie dieselmotorových jednotiek v minimálnej hodnote 60 mil. eur bez DPH za predchádzajúce tri roky k lehote na predkladanie ponúk.

ZSSK ešte v septembri začala užšiu súťaž na nákup 25 nových dvojsystémových elektrických vlakov predbežne za 160 mil. eur bez dane (192 mil. eur s daňou). Vlaky pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu chce získať počas piatich rokov a používať v regionálnej doprave.

Aj dodanie týchto vlakov plánuje financovať z peňazí Európskej únie a zo štátneho rozpočtu z nového operačného programu, ako aj z vlastných zdrojov. Záujemcovia mohli požiadať o účasť v súťaži a predložiť doklady o splnení podmienok do 26. októbra, predpokladaná lehota na predkladanie ponúk je 21. decembra.

Nakúpila aj v minulosti

ZSSK v uplynulých rokoch nakúpila 32 nových vlakov. Neskôr získala ďalších 29 vlakov a postupne ich nasadzuje do prevádzky. Vlaky pre regionálnu prepravu financuje aj s využitím európskych peňazí.

Celkové investičné náklady na 29 vlakových súprav dosiahli 164,55 mil. eur, z čoho zo zdrojov EÚ a zo štátneho rozpočtu bol uhradený nenávratný finančný príspevok v objeme 156,13 mil. eur.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005.

Je jedným z troch nástupníckych podnikov bývalých jednotných železníc, má základné imanie 212,441 mil. eur, jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky ministerstva a prevádzkuje InterCity vlaky na vlastné náklady bez podpory štátu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  2. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  3. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  4. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  5. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  6. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  7. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Investment Advisory Guide for Slovakia
  1. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  2. Vaše šatstvo poputuje pre dobrú vec
  3. Ako ďalej s obnovou Balassovho paláca
  4. Prvé ocenenia A+ udelené
  5. Regionálne servisné centrum PwC
  6. Napredujeme vďaka zmenám
  7. Bezkonkurenčná rozmanitosť
  8. Rozvíjajte svoj potenciál s nami
  9. Staň sa súčasťou sveta pohybu
  10. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  1. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 28 081
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 27 393
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 24 542
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 19 863
  5. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 11 250
  6. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 9 095
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 7 106
  8. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross! 3 649
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 3 435
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 3 304

Téma: Vlaky


Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.
Píše Ivan Mikloš

Nielen Harabin a Kotleba, aj Fico a Danko sú antisystém (píše Ivan Mikloš)

Čo je a čo nie je protisystémová politika a kto je a kto nie je protisystémový politik.

Robert Fico.
Premiér Peter Pellegrini.
Dan Nekonečný

Neprehliadnite tiež

Taliansko pripravuje balík opatrení na zvýšenie hospodárskeho rastu

Taliansko sa snaží vyhnúť uťahovaniu opaskov.

Predseda talianskej vlády Giuseppe Conte.

Sociálna poisťovňa varuje pred podvodníkmi, ktorí vymáhajú nedoplatky poistného

Pod hrozbou narastania dlhu firma žiada v krátkom čase uhradiť nedoplatok.

Hovorca Sociálnej poisťovne Peter Višváder.

Pri tendri za viac ako milión porušilo ministerstvo obrany zákon, ukazuje kontrola

Ministerstvo malo porušiť zákon o verejnom obstarávaní.

Predseda Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) Miroslav Hlivák.

Daňové návrhy presunuli na májové rokovanie

Zmeny navrhovala SNS, Smer-SD a Most-Híd.

Andrej Danko.
Budova NBS.