ZSSK chce kúpiť 21 dieselmotorových vlakov

Predpokladaná cena za ich dodanie je 77 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) chce nakúpiť 21 nových ucelených dieselmotorových vlakových jednotiek s nízkopodlažnou konštrukciou. Predpokladaná cena za ich dodanie, vrátane opcie na trinásť súprav, je 77 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (92,4 mil. eur vrátane dane).

Štátny osobný vlakový dopravca už vyhlásil verejnú súťaž na nákup dieselmotorových jednotiek počas vyše troch rokov.

Financovať ich plánuje aj s využitím peňazí Kohézneho fondu Európskej únie cez nový Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020, v rámci štvrtého projektu obnovy vozového parku.

Najvýhodnejšia ponuka

Lehota na predkladanie ponúk je 11. januára 2016. Rozhoduje ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe šiestich kritérií, pričom najvyššiu relatívnu váhu má celková cena za dodanie celého rozsahu zákazky bez DPH, a to sedemdesiat zo sto bodov.

Uchádzači majú preukázať, že za posledné tri hospodárske roky dosiahli celkový obrat 71 mil. eur. Podmienkou účasti v tendri je aj dodanie dieselmotorových jednotiek v minimálnej hodnote 60 mil. eur bez DPH za predchádzajúce tri roky k lehote na predkladanie ponúk.

ZSSK ešte v septembri začala užšiu súťaž na nákup 25 nových dvojsystémových elektrických vlakov predbežne za 160 mil. eur bez dane (192 mil. eur s daňou). Vlaky pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu chce získať počas piatich rokov a používať v regionálnej doprave.

Aj dodanie týchto vlakov plánuje financovať z peňazí Európskej únie a zo štátneho rozpočtu z nového operačného programu, ako aj z vlastných zdrojov. Záujemcovia mohli požiadať o účasť v súťaži a predložiť doklady o splnení podmienok do 26. októbra, predpokladaná lehota na predkladanie ponúk je 21. decembra.

Nakúpila aj v minulosti

ZSSK v uplynulých rokoch nakúpila 32 nových vlakov. Neskôr získala ďalších 29 vlakov a postupne ich nasadzuje do prevádzky. Vlaky pre regionálnu prepravu financuje aj s využitím európskych peňazí.

Celkové investičné náklady na 29 vlakových súprav dosiahli 164,55 mil. eur, z čoho zo zdrojov EÚ a zo štátneho rozpočtu bol uhradený nenávratný finančný príspevok v objeme 156,13 mil. eur.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005.

Je jedným z troch nástupníckych podnikov bývalých jednotných železníc, má základné imanie 212,441 mil. eur, jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky ministerstva a prevádzkuje InterCity vlaky na vlastné náklady bez podpory štátu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 949
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 9 909
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 128
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 071
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 812
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 833
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 512
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 229
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 470
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 243

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

KOMENTÁRE

Plot bol jeho nápad, nie Orbánov. Dnes má dom kúsok od pletiva

Ako sme sa nestretli so starostom Ásotthalomu.

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Českí vedci prišli s novým objavom.

Neprehliadnite tiež

Voľné ruky pre ministra Druckera už neplatia

Premiér Fico kritizoval šetriace opatrenia vo Všeobecnej zdravotnej poisťovni.

Nakupovať pôdu na Slovensku zrejme budú môcť aj cudzinci

Ministerstvo chce predložiť návrh novely o nadobúdaní vlastníctva poľnohospodárskeho pozemku.

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop