Kofola plánuje nákup nových značiek v Poľsku

Kofola, ktorá vyrába kolové nápoje, džúsy a sirupy aj v Česku, na Slovensku a v Slovinsku, ťaží z rastúceho dopytu v regióne a z dominantnej pozície niektorých svojich produktov.

Ilustračné foto.(Zdroj: Archív SME/Oliver Filan)

PRAHA. Stredoeurópska nápojová skupina Kofola ČeskoSlovensko plánuje kúpiť v Poľsku nové značky, aby zlepšila postavenie na svojom treťom najväčšom trhu. V rozhovore pre české Hospodářské noviny (HN) to povedal finančný riaditeľ skupiny Daniel Buryš.

Kofola, ktorá vyrába kolové nápoje, džúsy a sirupy aj v Česku, na Slovensku a v Slovinsku, ťaží z rastúceho dopytu v regióne a z dominantnej pozície niektorých svojich produktov.

Poľsko síce predstavuje pre Kofolu dvakrát väčší trh než ostatné jej trhy dohromady, ale biznis je tam pod väčším tlakom konkurencie zo strany globálnych hráčov. A Kofole chýba výrobok s vedúcim postavením na trhu.

Článok pokračuje pod video reklamou

"V Poľsku jednoducho alebo budeme silní, alebo nebudeme úspešní," uviedol Buryš.

Príjmy poklesli

Najsilnejšími značkami Kofoly v Poľsku sú Hoop Cola, ktorá je medzi kolovými nápojmi tretia najpredávanejšia (asi s 10-% podielom na trhu), a sirup Paola, ktorý je vo svojom segmente druhý. Zatiaľ čo predaj Paoly sa zvyšuje a vlani zaznamenal rekord, predaj Hoop klesá už tretí rok.

Takmer dve tretiny príjmov firmy v Poľsku tvorí výroba nápojov pre obchodné reťazce, napríklad pre sieť samoobslúh Biedronka, ktoré sa potom predávajú pod ich značkami. Pri takejto výrobe sú však marže nižšie.

Firma okrem toho nezásobuje svojimi produktmi hotely a reštaurácie, ako to robí v ostatných krajinách napríklad s minerálkami alebo kofolou.

Spoločnosť zareagovala na nepriaznivú situáciu znížením nákladov a zvýšením cien na úkor trhového podielu. V predchádzajúcich štyroch rokoch znížila počet zamestnancov poľskej divízie o štvrtinu a odpísala časť majetku.

Za deväť mesiacov tohto roka poklesli príjmy síce takmer o 8 %, ale celková hrubá marža, ktorá je ukazovateľom výnosnosti a efektivity, sa zvýšila.

"Štartujeme ďalšiu etapu, ktorá už musí spočívať v tom, že ideme do rozvoja. Či už vlastného portfólia, či akvizíciami," uviedol Buryš.

Zvažujú novú linku

Tento mesiac odišiel do Poľska marketingový riaditeľ Jiří Vlasák, ktorý bude v poľskej divízii zastávať funkciu komerčného riaditeľa. Firma môže na rozvoj využiť aj prostriedky z predaja akcií, ktorý sa práve pripravuje.

"Potrebujeme mať na trhu ďalšiu silnú značku, ktorá bude jednotkou alebo dvojkou vo svojej kategórii. Je však zložité stať sa v Poľsku jednotkou v niektorej z veľkých kategórií, ten trh je na naše pomery naozaj veľký," povedal Buryš.

Kofola tiež v Poľsku uvažuje o stavbe novej linky s technológiou umožňujúcou výrobu nápojov bez chemickej konzervácie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 277
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 754
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 988
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 604
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 8 849
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 370
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 5 207
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 831
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 325
  10. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 3 292

Téma: Poľsko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Česká republika, Kultové značky socializmu, ktoré prežili

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Hamšík vypadol z Ancelottiho zostavy, o odchode neuvažuje

Nerozumiem, odkiaľ tieto správy pochádzajú, odbil tvrdenia agent Petráš.

Blog Radovana Bránika

Synovia Detvy, Bytes a ďalší z kola von

Ľudia z pozadia firmy BYTES sa v obave z negatívnej publicity ozvali.

ROZHOVOR S DAVIDOM ENGELSOM - FÓRUM

Belgický historik: Čaká nás čo Rimanov v prvom storočí pred Kristom

K vláde majú prísť autoritárske režimy.

Neprehliadnite tiež

Argentína sa ponára hlbšie do krízy, počet chudobných stúpa

Problémy krajiny však tvrdo zasiahli najzraniteľnejšie skupiny obyvateľstva.

ECB bude podľa guvernéra Deutsche Bundesbank čeliť prekážkam pri normalizácii menovej politiky

Rozvíjajúce sa krajiny začínajú cítiť dôsledky zvyšovania úrokových sadzieb v USA.

Burza Wall Street pokračovala v prelamovaní rekordov aj v piatok

Lídrom na indexe Dow Jones bola akcia McDonald's, ktorá vzrástla o 2,8 percenta.

Diaľničiari predĺžili termín na predkladanie ponúk na výstavbu úseku R2

Rozhodujúcim kritériom pri výbere víťaza už nebude iba cena.

Podniky v juhovýchodnej Ázii profitujú z obchodnej vojny medzi USA a Čínou

Firmy prehodnocujú svoje podnikanie v USA a v Číne.