SME
Streda, 12. máj, 2021 | Meniny má PankrácKrížovkyKrížovky

Dopravná skupina AWT rozširuje činnosť na Slovensku, prijme nových ľudí

Medzinárodná dopravná skupina AWT plánuje na Slovensku prijať minimálne tri desiatky nových zamestnancov, napríklad v profesiách vozmajster, strojmajster, vlakvedúci, mechanik a elektromechanik lokomotív a zámočník koľajových vozidiel.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME/Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Medzinárodná dopravná skupina AWT, ktorá patrí k najväčším zamestnávateľom v železničnej doprave v Českej republike, rozširuje svoju činnosť na Slovensku.

Desiatky zamestnancov

Plánuje preto prijať minimálne tri desiatky nových zamestnancov, napríklad v profesiách vozmajster, strojmajster, vlakvedúci, mechanik a elektromechanik lokomotív a zámočník koľajových vozidiel.

AWT je členom skupiny poľského PKP Cargo a poskytuje služby nákladnej železničnej dopravy.

V súčasnosti zamestnáva vyše dvetisíc ľudí, najmä v Českej republike, pôsobí aj na Slovensku, v Poľsku a Maďarsku.

Skryť Vypnúť reklamu

"Skupina rozširuje svoj biznis na Slovensku a zaznamenáva stále väčší podiel na trhu. Preto sme sa rozhodli posilniť aj po personálnej stránke," informovala personálna riaditeľka AWT Ilona Urbanová.

"Uchádzači s ukončeným stredoškolským vzdelaním, predovšetkým dopravného, elektrotechnického, strojníckeho, alebo stavebného zamerania, ktorí zároveň spĺňajú zdravotné predpoklady, môžu nastúpiť ihneď,“ dodala.

Spoločnosť ponúka prácu aj ľuďom vo veku 50 a viac rokov. Má záujem aj o bývalých strojvedúcich, ktorí by chceli znovu získať odbornú spôsobilosť na riadenie koľajových vozidiel.

Sídlo v Holandsku

Skupina AWT poskytuje služby najmä veľkým priemyselným podnikom v strednej a východnej Európe s dôrazom na prepravu ťažkých komodít ako uhlie, oceľ a diely pre automobilový priemysel.

Skryť Vypnúť reklamu

Disponuje vozovým parkom vyše 160 lokomotív a 5 100 vozňov. Rastúce prepravné výkony v súčasnosti predstavujú viac ako 2,2 mld. tonokilometrov.

Trhový podiel AWT na českej železnici sa zvyšuje a aktuálne má vyše 12 %. V Českej republike vlastní rýchlo rastúci terminál kombinovanej dopravy Ostrava-Paskov, prevádzkuje vyše 60 železničných vlečiek a vlastní štyristo kilometrov vlastných tratí.

Materská spoločnosť Advanced World Transport B.V. má sídlo v holandskom Amsterdame. Jej dcérskou firmou na Slovensku je AWT Rail SK, a. s. so sídlom v Bratislave, ktorá pod týmto názvom pôsobí od júna 2010.

Jej akcionárom bola do júna 2012 česká dcéra holandskej matky Advanced World Transport so sídlom v Ostrave. Predchodcom AWT Rail SK bola od septembra 2003 spoločnosť ŽDD má základné imanie 431,52 tis. eur. Akcionárom ŽDD bola spoločnosť OKD, Doprava z Ostravy, predchodca AWT.

Skryť Vypnúť reklamu

Súčasťou skupiny AWT sú aj spoločnosti AWT Čechofracht a AWT Coal Logistics so sídlom v Prahe, AWT Rosco v Ostrave, AWT Rekultivace v Havířove, AWT Rail HU v Budapešti a AWT Rail PL v Rybniku. Tieto spoločnosti využívajú spoločné logo a korporátnu identitu materskej spoločnosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chcete mať pasívny príjem vďaka investovaniu? Ako začať?
  2. Toto je budúcnosť dopravy. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  3. Tip na rodinné kombi 4x4 v plnej výbave do 30 000 eur
  4. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  5. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  6. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  8. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  9. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér
  10. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku
  1. Union má novinku – Očný balík v hodnote 100 eur pre každého
  2. Čerstvá dvojnásobná mamička porovnáva pôrod v Nemecku
  3. Tretia generácia očných špecialistov prichádza do Košíc
  4. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  5. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  6. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov
  7. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  8. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  9. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér
  10. Posúvajú svet k lepšiemu: Sociálni inovátori
  1. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 15 769
  2. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 14 070
  3. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 11 533
  4. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 11 397
  5. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 7 410
  6. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 6 933
  7. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 6 022
  8. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 5 615
  9. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 5 343
  10. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy 5 211
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovory ZKH: Ján Mičovský.

Ján Mičovský podporuje Kolíkovú, chybu v Matovičovi nevidí.

11. máj
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Matovič by mal ubrať plyn

Peter Tkačenko

"Normálny" Matovič je možno oxymoron, ale občania by ho ocenili.

3 h
Minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský (nominant OĽaNO).

Súhlas už dala aj ruská strana.

5 h

Neprehliadnite tiež

Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal.

Ekonomická situácia bratislavského letiska je podľa ministra katastrofálna.

2 h
Premiér Eduard Heger a minister hospodárstva Richard Sulík.

Úlohou bol pôvodne poverený minister Sulík.

2 h
Zľava uprostred: Minister financií SR Igor Matovič, predseda vlády SR Eduard Heger a minister vnútra SR Roman Mikulec počas rokovania 8. schôdze vlády SR.

Vyplýva to z návrhu novely zákona o štátnom rozpočte.

3 h
Zamestnanec s rúškom na tvári chodí po výrobnej hale v najväčšom závode nemeckej automobilky Volkswagen, ktorý obnovil výrobu po koronavírusovej odstávke v meste Wolfsburg.

Dôvodom obmedzenia boli chýbajúce diely.

4 h