V Prahe sa cestuje rýchlejšie ako v Bratislave. A lacnejšie

Dnešným dňom sa končí prechodné obdobie, počas ktorého mohli cestujúci v Bratislave využiť ešte staré cestovné lístky.

Ilustračná foto.(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Končí sa prechodné obdobie, počas ktorého mohli cestujúci v Bratislave využiť ešte staré cestovné lístky.

BRATISLAVA. Keď český novinár Luboš Palata prišiel zhruba pred týždňom do Bratislavy a chcel využiť tunajšiu integrovanú dopravu, zháčil sa. „Keď som videl, aké je to zložité a koľko by mi trvalo dostať sa, kam potrebujem električkami, vzal som si radšej taxík,“ vraví Palata.

V porovnaní s Prahou, kam dochádza za prácou, je doprava v Bratislave podľa neho zbytočne komplikovaná a nedomyslená. „Doprava, ako aj mesto samotné je podľa mňa podfinancované.“ ((anketa))

Bratislava sa pritom pri tvorbe tunajšieho systému dopravy inšpirovala aj našimi západnými susedmi. „Pri plánovaní systému integrovanej dopravy sme sa inšpirovali inými dopravnými systémami vybraných európskych metropol, okrem iných Viedne, Brna či Prahy,“ uviedla hovorkyňa Bratislavskej integrovanej dopravy Eva Kukurová.

Na rozdiel od Prahy má Bratislava komplikovanejší systém tarifných zón - celkovo je ich 50 (dve mestské a 48 regionálnych). Praha ich má výrazne menej.

"Mesto je jedna veľká zóna, ktorá je pre účely dochádzajúcich z regiónu rozdelená na štyri pásma. Okolie Prahy je rozdelené na sedem vonkajších pásiem," vysvetlil hovorca Regionálneho organizátora Pražskej integrovanej dopravy Filip Drápal.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež:Lístok či esemeska? Bratislavčanov čaká dilema, ako zaplatiť za MHD

porovnanie_res.jpg

Vyhľadávanie spojenia

Vyhľadať si vhodný spoj napríklad z okolitej dediny až do centra Prahy môžu tamojší obyvatelia cez webový vyhľadávač, ktorý zlučuje cestovné poriadky osemnástich dopravcov. Bratislavská integrovaná doprava takúto možnosť cestujúcim zatiaľ nedala.

Argumentuje tým, že spojenie cestovných poriadkov troch dopravcov je komplikované a potrebuje na to čas.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 034
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 855
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 880
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 418
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 153
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 505
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 455
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 672
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 997
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 766

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

SVET

Rím hľadá potratových doktorov, cirkvi sa to nepáči

Talianski doktori odmietajú vykonávať interrupcie.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop