Značky reťazcov sú obľúbené, tri štvrtiny Slovákov ich kupuje týždenne

Takmer tri štvrtiny Slovákov nakupujú privátne značky aspoň raz do týždňa, pričom dve pätiny deklarujú, že tak robia oveľa častejšie.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Takmer každý obyvateľ Slovenska (98 %) už v minulosti aspoň raz nakúpil výrobky privátnych značiek, teda také, ktoré sa predávajú pod značkou konkrétneho obchodného reťazca.

Vyplýva to z prieskumu agentúry TNS Slovakia, ktorý sa realizoval v októbri tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov vo veku 18 až 65 rokov.

Aspoň raz do týždňa

Takmer tri štvrtiny (74 %) Slovákov nakupujú privátne značky aspoň raz do týždňa, pričom dve pätiny (43 %) deklarujú, že tak robia oveľa častejšie, niekoľkokrát do týždňa alebo aj každý deň.

Sú to hlavne ženy, ľudia v strednom veku (35 až 54 rokov), vysokoškolsky vzdelaní ľudia, obyvatelia Banskobystrického a Nitrianskeho kraja a ľudia žijúci v stredne veľkých mestách (s 20.000 až 100.000 obyvateľmi).

Z prieskumu ďalej vyplýva, že až tri pätiny (60 %) ľudí nakupujú výrobky privátnych značiek približne rovnako často ako pred rokom.

Viac ako tretina (36 %) dokonca tvrdí, že výrobky privátnych značiek nakupuje častejšie ako vlani. Dôvody, prečo popularita privátnych značiek rastie, sú viaceré.

Privátne značky sú pre zákazníkov cenovo výhodné (52 %), sú často lacnejšou alternatívou konkurujúcou značkovým produktom, pretože v niektorých prípadoch sú lacnejšie aj o 20 %.

Zároveň výrobky privátnych značiek považujú Slováci za kvalitné (41 %) a v neposlednom rade takýmto značkám aj dôverujú (17 %).

Toaletný papier i kuchynské utierky

Slovenskí spotrebitelia podľa prieskumu uprednostňujú nákup výrobkov privátnych značiek v kategórii papierových produktov, akými sú napríklad toaletný papier, kuchynské utierky alebo hygienické vreckovky.

Pri trvanlivých potravinách (sladkosti, cestoviny, nealkoholické nápoje, hotové jedlá a polotovary) a potravinách s kratším dátumom spotreby (mäsové či mliečne výrobky) sú produkty privátnych značiek a značkové výrobky zastúpené v rovnakej miere, to znamená, že spotrebitelia výrazne neuprednostňujú ani privátnu ani klasickú značku.

Stále sa však na slovenskom trhu nachádza aj skupina produktov, pri ktorých zákazníci uprednostňujú skôr klasické značkové produkty. Do tejto skupiny patrí napríklad kozmetika, pracie prášky, alkoholické nápoje, káva a čaj.

Takmer tri štvrtiny (72 %) ľudí považuje nákup produktov privátnych značiek za výhodný.

"To, čo spotrebitelia považujú za výhodné, je primárne dobrý pomer ceny a kvality. Dôležitejšie však je, že dojem kvality u týchto produktov spotrebiteľ nadobúda postupne, opakovanou skúsenosťou v čase, a preto sú tieto produkty medzi Slovákmi stále viac obľúbené," uviedla v súvislosti s prieskumom Terezia Šabová z TNS Slovakia.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 822
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 11 039
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 583
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 173
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 143
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 096
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 620
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 433
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 309
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 194

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Slobodné a rozvedené matky sú moderné vdovy, tvrdia Kotlebovci

Kotlebovci cielia na zraniteľné skupiny s najväčšími finančnými problémami.

PLUS

Kto bol záhadný génius Jan Blažej Santini, staviteľ barokovej gotiky

Pompéznosť, lesk a gestá vyvažovala zanietená zbožnosť. Do Čiech ju priniesol velikán dávnej architektúry.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.