Značky reťazcov sú obľúbené, tri štvrtiny Slovákov ich kupuje týždenne

Takmer tri štvrtiny Slovákov nakupujú privátne značky aspoň raz do týždňa, pričom dve pätiny deklarujú, že tak robia oveľa častejšie.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Takmer každý obyvateľ Slovenska (98 %) už v minulosti aspoň raz nakúpil výrobky privátnych značiek, teda také, ktoré sa predávajú pod značkou konkrétneho obchodného reťazca.

Vyplýva to z prieskumu agentúry TNS Slovakia, ktorý sa realizoval v októbri tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov vo veku 18 až 65 rokov.

Aspoň raz do týždňa

Takmer tri štvrtiny (74 %) Slovákov nakupujú privátne značky aspoň raz do týždňa, pričom dve pätiny (43 %) deklarujú, že tak robia oveľa častejšie, niekoľkokrát do týždňa alebo aj každý deň.

Sú to hlavne ženy, ľudia v strednom veku (35 až 54 rokov), vysokoškolsky vzdelaní ľudia, obyvatelia Banskobystrického a Nitrianskeho kraja a ľudia žijúci v stredne veľkých mestách (s 20.000 až 100.000 obyvateľmi).

Z prieskumu ďalej vyplýva, že až tri pätiny (60 %) ľudí nakupujú výrobky privátnych značiek približne rovnako často ako pred rokom.

Viac ako tretina (36 %) dokonca tvrdí, že výrobky privátnych značiek nakupuje častejšie ako vlani. Dôvody, prečo popularita privátnych značiek rastie, sú viaceré.

Privátne značky sú pre zákazníkov cenovo výhodné (52 %), sú často lacnejšou alternatívou konkurujúcou značkovým produktom, pretože v niektorých prípadoch sú lacnejšie aj o 20 %.

Zároveň výrobky privátnych značiek považujú Slováci za kvalitné (41 %) a v neposlednom rade takýmto značkám aj dôverujú (17 %).

Toaletný papier i kuchynské utierky

Slovenskí spotrebitelia podľa prieskumu uprednostňujú nákup výrobkov privátnych značiek v kategórii papierových produktov, akými sú napríklad toaletný papier, kuchynské utierky alebo hygienické vreckovky.

Pri trvanlivých potravinách (sladkosti, cestoviny, nealkoholické nápoje, hotové jedlá a polotovary) a potravinách s kratším dátumom spotreby (mäsové či mliečne výrobky) sú produkty privátnych značiek a značkové výrobky zastúpené v rovnakej miere, to znamená, že spotrebitelia výrazne neuprednostňujú ani privátnu ani klasickú značku.

Stále sa však na slovenskom trhu nachádza aj skupina produktov, pri ktorých zákazníci uprednostňujú skôr klasické značkové produkty. Do tejto skupiny patrí napríklad kozmetika, pracie prášky, alkoholické nápoje, káva a čaj.

Takmer tri štvrtiny (72 %) ľudí považuje nákup produktov privátnych značiek za výhodný.

"To, čo spotrebitelia považujú za výhodné, je primárne dobrý pomer ceny a kvality. Dôležitejšie však je, že dojem kvality u týchto produktov spotrebiteľ nadobúda postupne, opakovanou skúsenosťou v čase, a preto sú tieto produkty medzi Slovákmi stále viac obľúbené," uviedla v súvislosti s prieskumom Terezia Šabová z TNS Slovakia.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  7. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Slováci sa hojne stávajú majiteľmi nehnuteľností v cudzine
  2. Prečo mamy lákali deti na mobil, kľúče či diaľkové ovládanie?
  3. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  4. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  5. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  6. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  7. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  8. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  9. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  10. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 517
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 103
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 158
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 290
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 086
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 646
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 259
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 098
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 794
  10. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov 2 832

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéfa ÚPN považuje koalícia za diktátora, chce ho odvolať

Šéf Ústavu pamäti národa viedol spor s českým ministrom financií Andrejom Babišom a zamestnancami, ktorí mali blízko k extrémizmu.

Neprehliadnite tiež

Nemecko zakázalo prespávanie v kamiónoch, vodičom za to hrozia pokuty

Európska komisia chce v najbližších dňoch ukázať nové pravidlá, ktoré sa týkajú uplatňovania predpisov pre vyslaných pracovníkov v oblasti cestnej dopravy.

British Airways môže pre výpadky stratiť sto miliónov eur

Zrušenie a meškanie letov vyvolalo chaos a frustráciu.

Samsung Electronics uvažuje o zvýšení kapacity v Číne

Dôvodom je veľký dopyt po pamäťových čipoch a rekordné tržby z ich predaja.

Diaľnica D1 v úseku Turany - Hubová povedie cez tunel

Štát vydal záverečné stanovisko z procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie.