SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Značky reťazcov sú obľúbené, tri štvrtiny Slovákov ich kupuje týždenne

Takmer tri štvrtiny Slovákov nakupujú privátne značky aspoň raz do týždňa, pričom dve pätiny deklarujú, že tak robia oveľa častejšie.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Takmer každý obyvateľ Slovenska (98 %) už v minulosti aspoň raz nakúpil výrobky privátnych značiek, teda také, ktoré sa predávajú pod značkou konkrétneho obchodného reťazca.

Vyplýva to z prieskumu agentúry TNS Slovakia, ktorý sa realizoval v októbri tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov vo veku 18 až 65 rokov.

Aspoň raz do týždňa

Takmer tri štvrtiny (74 %) Slovákov nakupujú privátne značky aspoň raz do týždňa, pričom dve pätiny (43 %) deklarujú, že tak robia oveľa častejšie, niekoľkokrát do týždňa alebo aj každý deň.

Sú to hlavne ženy, ľudia v strednom veku (35 až 54 rokov), vysokoškolsky vzdelaní ľudia, obyvatelia Banskobystrického a Nitrianskeho kraja a ľudia žijúci v stredne veľkých mestách (s 20.000 až 100.000 obyvateľmi).

Z prieskumu ďalej vyplýva, že až tri pätiny (60 %) ľudí nakupujú výrobky privátnych značiek približne rovnako často ako pred rokom.

Viac ako tretina (36 %) dokonca tvrdí, že výrobky privátnych značiek nakupuje častejšie ako vlani. Dôvody, prečo popularita privátnych značiek rastie, sú viaceré.

Privátne značky sú pre zákazníkov cenovo výhodné (52 %), sú často lacnejšou alternatívou konkurujúcou značkovým produktom, pretože v niektorých prípadoch sú lacnejšie aj o 20 %.

Zároveň výrobky privátnych značiek považujú Slováci za kvalitné (41 %) a v neposlednom rade takýmto značkám aj dôverujú (17 %).

Toaletný papier i kuchynské utierky

Slovenskí spotrebitelia podľa prieskumu uprednostňujú nákup výrobkov privátnych značiek v kategórii papierových produktov, akými sú napríklad toaletný papier, kuchynské utierky alebo hygienické vreckovky.

Pri trvanlivých potravinách (sladkosti, cestoviny, nealkoholické nápoje, hotové jedlá a polotovary) a potravinách s kratším dátumom spotreby (mäsové či mliečne výrobky) sú produkty privátnych značiek a značkové výrobky zastúpené v rovnakej miere, to znamená, že spotrebitelia výrazne neuprednostňujú ani privátnu ani klasickú značku.

Stále sa však na slovenskom trhu nachádza aj skupina produktov, pri ktorých zákazníci uprednostňujú skôr klasické značkové produkty. Do tejto skupiny patrí napríklad kozmetika, pracie prášky, alkoholické nápoje, káva a čaj.

Takmer tri štvrtiny (72 %) ľudí považuje nákup produktov privátnych značiek za výhodný.

"To, čo spotrebitelia považujú za výhodné, je primárne dobrý pomer ceny a kvality. Dôležitejšie však je, že dojem kvality u týchto produktov spotrebiteľ nadobúda postupne, opakovanou skúsenosťou v čase, a preto sú tieto produkty medzi Slovákmi stále viac obľúbené," uviedla v súvislosti s prieskumom Terezia Šabová z TNS Slovakia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 219
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 443
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 349
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 190
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 996
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 933
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 205
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 917
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 717
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 605
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Prieskumy volebných preferencií

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rázcestie v obci Martinová.

Maďarov na severe nechcú a Rómov nikde nechcú, opisujú ľudia z Martinovej.

22. jan

O klíme si kladieme falošné otázky.

22. jan
Policajti blokujú demonštrantov počas protestu proti väzneniu ruského opozičného lídra Alexeja Navaľného v Jekaterinburgu.

Rusi demonštrovali proti Putinovmu režimu.

5 h
Nemocnice v Londýne sú pod tlakom.

Nový kmeň môže byť smrteľnejší.

9 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

K výhre sa zatiaľ nikto neprihlásil.

5 h
Centrum Viedne počas lovcdownu.

Vyťaženosť rakúskych hotelov vlani spadla na štvrtinu.

8 h
Madridčania sú na sneh zvyknutí z lyžovačiek, no nie sú naučení na to, že v snehu zapadne ich mesto.

Vláda však tvrdí, že je to príliš vysoký odhad.

12 h
Ilustračné foto.

Staré zmluvy o obchode na digitálnu ekonomiku nestíhajú.

16 h