Volkswagen a Audi čelia v Austrálii hromadným žalobám

Zástupca poškodených ľudí vraví, že automobilky deklarovali kvalitu svojich výrobkov, no v skutočnosti ich dodali s chybami.

Odhalenie podvodného softvéru, ktorý inštalovala známa automobilka Volkswagen, naštartoval šnúru súdnych ťahaníc.Odhalenie podvodného softvéru, ktorý inštalovala známa automobilka Volkswagen, naštartoval šnúru súdnych ťahaníc.(Zdroj: TASR)

SYDNEY. V Austrálii podali v dôsledku emisnej kauzy prvé hromadné žaloby proti nemeckým automobilkám Volkswagen a Audi. Informovali o tom agentúra DPA a na svojej internetovej stránke denník The Sydney Morning Herald.

Žaloby na pôde Austrálskeho federálneho súdu ako prvá podala právnická firma Bannister Law, pričom jedna zo žalôb smeruje proti firme Volkswagen Australia, čo je austrálska divízia Volkswagenu, a druhá proti Audi Australia.

Predstaviteľ právnickej firmy Charles Bannister ako dôvod hromadnej žaloby uviedol, že automobilky porušili austrálsky zákon o ochrane spotrebiteľov, keď zákazníkom predávali autá so softvérom, ktorý umožňuje podvádzanie pri emisných testoch.

Garantovali neexistujúcu kvalitu

Bannister pre austrálsky denník The Australian povedal, že obe firmy pri predaji deklarovali kvalitu svojich výrobkov a žiadne nedostatky.

"V prípade vozidiel, ktoré obsahovali problematický softvér, tieto garancie neboli splnené," povedal Bannister. Nezverejnil však, koľko poškodených zákazníkov je súčasťou týchto hromadných žalôb.

Očakávalo sa, že ako prvá podá žalobu spoločnosť Maurice Blackburn Lawyers, najväčšia právnická firma v Austrálii špecializujúca sa na hromadné žaloby.

Tá uviedla, že u nej sa registrovalo viac ako 7000 poškodených zákazníkov Volkswagenu a Audi, pričom svoju hromadnú žalobu podá v najbližšom období.

O právnych krokoch voči Volkswagenu uvažuje aj Austrálska komisia pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľov.

"Autá sú technicky v poriadku."

Firma Volkswagen Australia pre The Australian uviedla, že podanie hromadnej žaloby komentovať nebude, no "jej autá sú technicky v poriadku".

Emisný škandál VW vypukol 18. septembra, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) uviedla, že do viacerých dieselových áut v USA firma namontovala softvér, ktorý umožňuje zavádzať pri emisných testoch. Neskôr automobilka priznala, že po svete jazdí asi 11 miliónov takýchto áut.

Škandál navyše v týchto dňoch nabral nové rozmery, keď EPA oznámila, že VW nainštaloval softvér na klamanie pri emisných testoch aj do vozidiel s 3-litrovými 6-valcovými dieselovými motormi vyrobených v rokoch 2014 až 2016.

Volkswagen predtým priznal manipuláciu s emisiami u dieselových motorov s objemom do dvoch litrov.

EPA tvrdí, že nové vyšetrovanie sa týka asi 10.000 vozidiel vrátane Volkswagenu Touareg (2014), Porsche Cayenne (2015) a Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L a Q5 (2016).

Volkswagen obvinenia odmietol, no uviedol, že bude s EPA plne spolupracovať.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  2. Tip na aukciu: 15 objektov, kde sa dá rozbehnúť biznis
  3. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  4. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  5. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  6. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  7. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Investment Advisory Guide for Slovakia
  1. Kúpa spoločnosti, ktorá je platiteľom DPH
  2. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  3. Vaše šatstvo poputuje pre dobrú vec
  4. Ako ďalej s obnovou Balassovho paláca
  5. Prvé ocenenia A+ udelené
  6. Regionálne servisné centrum PwC
  7. Napredujeme vďaka zmenám
  8. Bezkonkurenčná rozmanitosť
  9. Rozvíjajte svoj potenciál s nami
  10. Staň sa súčasťou sveta pohybu
  1. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 31 166
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 27 663
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 25 263
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 20 389
  5. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 10 471
  6. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 7 114
  7. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 7 024
  8. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross! 3 227
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 3 022
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 2 979

Téma: Audi


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

Kočner bol pre Privatbanku už príťažou, Haščák ho usvedčuje z klamstva

Banka mala pod kontrolou dôležitú sériu prevodov pri tunelovaní Technopolu.

Budovu Technopolu podľa polície vytunelovali ľudia, ktorí sú blízki Marianovi Kočnerovi. Sám Kočner je v prípade vyšetrovaný, ale nie obvinený.
Dobré ráno naživo

Dobré ráno: Hľadá sa ten, kto rozmetá koalíciu

Druhá živá nahrávka podcastu Dobré ráno.

Predvolebná debata kandidátov na prezidenta v televízii Markíza pred druhým kolom prezidentských volieb.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Pellegrini si vybral hanbu

Ak to povie Fico, premiér urobí hocičo.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Giganty majú vydavateľom platiť daň z odkazu. Ako sa zmení internet?

Europoslanci schválili novú smernicu o autorskom práve.

Ilustračné foto.
Skupina Penta je minoritným vlastníkom vydavateľa denníka SME. Na snímke spolumajiteľ Penty Jaroslav Haščák.

Penta sa možno opäť pokúsi o Markízu

Haščák odmieta, že by falošné zmenky využívali pri rokovaniach o kúpe televízií.

Marian Kočner a sídlo TV Markíza v Bratislave.

Europoslanci prijali odporúčania pre zdaňovanie a boj proti finančnej kriminalite

Europarlament vyzýva Slovensko na vyšetrenie daňových podvodov, ktoré odhalil Ján Kuciak.

Ilustračné foto.