Volkswagen a Audi čelia v Austrálii hromadným žalobám

Zástupca poškodených ľudí vraví, že automobilky deklarovali kvalitu svojich výrobkov, no v skutočnosti ich dodali s chybami.

Odhalenie podvodného softvéru, ktorý inštalovala známa automobilka Volkswagen, naštartoval šnúru súdnych ťahaníc.(Zdroj: TASR)

SYDNEY. V Austrálii podali v dôsledku emisnej kauzy prvé hromadné žaloby proti nemeckým automobilkám Volkswagen a Audi. Informovali o tom agentúra DPA a na svojej internetovej stránke denník The Sydney Morning Herald.

Žaloby na pôde Austrálskeho federálneho súdu ako prvá podala právnická firma Bannister Law, pričom jedna zo žalôb smeruje proti firme Volkswagen Australia, čo je austrálska divízia Volkswagenu, a druhá proti Audi Australia.

Predstaviteľ právnickej firmy Charles Bannister ako dôvod hromadnej žaloby uviedol, že automobilky porušili austrálsky zákon o ochrane spotrebiteľov, keď zákazníkom predávali autá so softvérom, ktorý umožňuje podvádzanie pri emisných testoch.

Článok pokračuje pod video reklamou

Garantovali neexistujúcu kvalitu

Bannister pre austrálsky denník The Australian povedal, že obe firmy pri predaji deklarovali kvalitu svojich výrobkov a žiadne nedostatky.

"V prípade vozidiel, ktoré obsahovali problematický softvér, tieto garancie neboli splnené," povedal Bannister. Nezverejnil však, koľko poškodených zákazníkov je súčasťou týchto hromadných žalôb.

Očakávalo sa, že ako prvá podá žalobu spoločnosť Maurice Blackburn Lawyers, najväčšia právnická firma v Austrálii špecializujúca sa na hromadné žaloby.

Tá uviedla, že u nej sa registrovalo viac ako 7000 poškodených zákazníkov Volkswagenu a Audi, pričom svoju hromadnú žalobu podá v najbližšom období.

O právnych krokoch voči Volkswagenu uvažuje aj Austrálska komisia pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľov.

"Autá sú technicky v poriadku."

Firma Volkswagen Australia pre The Australian uviedla, že podanie hromadnej žaloby komentovať nebude, no "jej autá sú technicky v poriadku".

Emisný škandál VW vypukol 18. septembra, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) uviedla, že do viacerých dieselových áut v USA firma namontovala softvér, ktorý umožňuje zavádzať pri emisných testoch. Neskôr automobilka priznala, že po svete jazdí asi 11 miliónov takýchto áut.

Škandál navyše v týchto dňoch nabral nové rozmery, keď EPA oznámila, že VW nainštaloval softvér na klamanie pri emisných testoch aj do vozidiel s 3-litrovými 6-valcovými dieselovými motormi vyrobených v rokoch 2014 až 2016.

Volkswagen predtým priznal manipuláciu s emisiami u dieselových motorov s objemom do dvoch litrov.

EPA tvrdí, že nové vyšetrovanie sa týka asi 10.000 vozidiel vrátane Volkswagenu Touareg (2014), Porsche Cayenne (2015) a Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L a Q5 (2016).

Volkswagen obvinenia odmietol, no uviedol, že bude s EPA plne spolupracovať.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 779
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 756
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 233
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 394
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 10 030
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 337
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 751
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 654
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 788
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 259

Téma: Audi


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Nové Mesto má koncepciu rozvoja cyklistickej dopravy

Mestská časť si zadefinovala strategický materiál.

Na bratislavskom nábreží vznikne Eurovea City

Nová mestská štvrť vznikne prepojením viacerých projektov na brehu Dunaja.

Semafory majú tajné tlačidlo. Na čo slúži?

Nie každý gombík spustí zelenú.

Cestujúci musia na lietadlá dlhšie čakať. Na čo všetko majú nárok

Odškodnenie pasažierov sa môže pohybovať až do výšky 600 eur.

Vládny dlh v eurozóne v prvom štvrťroku mierne vzrástol

V celej Európskej únii dlh naopak klesol.