BRATISLAVA. Tatra banka zaznamenala tento týždeň ďalší, takzvaný phishingový útok na svojich klientov. V pondelok 26. októbra im podvodníci zaslali e-mailovú správu, ktorej cieľom bolo získať citlivé údaje. E-mail oznamoval, že klient má novú správu zabezpečenia, no na jej prečítanie je potrebné sa prihlásiť k svojmu účtu na uvedenom odkaze.
Podvodnú e-mailovú správu nedostali iba klienti banky, ale rôzni ľudia či firmy. „Útočník by totiž musel priamo zaútočiť na Tatra banku na to, aby zistil, s akými e-mailovými adresami s bankou komunikujú jej klienti,“ vysvetlila hovorkyňa bezpečnostnej IT spoločnosti ESET Zuzana Hošalová.
Podvodník preto správu poslal na všetky kontakty, ktoré mal k dispozícii a dúfal, že medzi nimi budú aj klienti banky. Tatra banka pre denník SME potvrdila, že takýto mail skutočne prišiel aj jej klientom.
„V pondelok sme zaznamenali jednorazovú vlnu zasielania podvodných e-mailov. Odvtedy ale ďalšie neevidujeme,“ uviedla hovorkyňa banky Zuzana Povodová.