Zürich 15. júla (TASR) - Švajčiarska letecká spoločnosť Swissair je aj napriek stratám stále pýchou väčšiny obyvateľov krajiny. Ako informuje agentúra Reuters, prieskum verejnej mienky zistil, že ako najsilnejšie puto k niektorej renomovanej švajčiarskej spoločnosti 29% respondentov uviedlo Swissair, 25% Nestlé a 22% Swatch.
Podľa výsledkov 64% respondentov žiada, aby švajčiarska vláda zachránila Swissair pred bankrotom, 37% bude maximálne využívať služby Swissairu a 30% by si spoločnosť vybrala len vtedy, ak ceny leteniek budú na úrovni konkurencie. Dôveru Švajčiarov má aj výkonný riaditeľ Swissairu Mario Corti, keďže 75% je presvedčených, že je schopný oživiť spoločnosť.
Swissair vlani zaznamenal rekordnú čistú stratu 2,9 miliardy švajčiarskych frankov (CHF), najmä kvôli príliš ambicióznemu plánu expanzie do zahraničia. M. Corti ohlásil znižovanie nákladov, predaj aktív a znižovanie zadlženosti, nemá však v úmysle drastické prepúšťanie ani reorganizáciu siete liniek Swissairu.
Spoločnosť sa zameria výlučne na značky Swissair a Crossair, sieť rýchleho občerstvenia Gate Gourmet a letištné predajne Nuance a v rámci programu v priebehu 18 mesiacov predá aktíva v hodnote troch miliárd frankov a zruší 3 500 až 7 000 pracovných miest. M. Corti uviedol, že na budúci rok začnú zverejňovať štvrťročné výsledky, doteraz išlo o polročné údaje. Podľa jeho slov prvým krokom bude odstúpenie od investícií do stratových leteckých spoločností vo Francúzsku a Belgicku, zlepšenie štruktúry vedenia a ziskovosti.
(1 CHF = 28,164 SKK)
* 1 sov