Škandál Volkswagenu bude zrejme tým najdrahším v histórii automobilizmu

Automobilka bude musieť zaplatiť desiatky miliárd eur. Okrem samotných pokút potrebuje financie na opravu áut s podvodným softvérom aj odškodnenie obchodníkov či spotrebiteľov.

Ilustračná foto.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA, WOLFSBURG. Emisný škandál Volkswagenu sa zrejme stane najzložitejším a najnákladnejším problémom v histórii automobilového priemyslu. Informovala o tom vo štvrtok agentúra Bloomberg.

Celosvetovo musí totiž automobilka opraviť 11 miliónov vozidiel s podvodným softvérom po celom svete. Nové diely bude musieť nainštalovať aj do áut, ktoré sú už na cestách, a ktoré na takéto zariadenie neboli prispôsobené. Podľa agentúry Bloomberg si to možno vyžiada zriadenie špeciálnych obchodov, ktoré budú určené priamo na tento účel. Vyhovieť pritom budú musieť reguláciám všetkých krajín, kde sa autá s podvodným softvérom nachádzajú.

Volkswagen vo štvrtok tiež informoval, že skúma, či sa podvodný softvér nenachádza aj v iných dieselových motoroch.

Náklady na opravu sú však iba časť z nákladov, ktoré bude musieť Volkswagen vynaložiť. Spoločnosť tiež kompenzuje obchodníkov za uskladnenie áut, ktoré nemôžu predať. Podľa údajov Bloombergu tiež čelí 325 súdnym sporom so spotrebiteľmi v Spojených štátoch.

Pokuty hrozia spoločnosti aj od americkej Agentúry pre ochranu životného prostredia (U.S. Environmental Protection Agency), štátnych orgánov, Ministerstva spravodlivosti a desiatok krajín v Európe. Náklady na ne by pritom mohli podľa Bloombergu prekročiť 30 miliárd eur.

Približne 6,5 miliárd eur, ktoré spoločnosť už v súvislosti s odstraňovaním škôd odložila bokom tak podľa konzultantskej firmy Sanford C. Bernstein nebude stačiť. Aj samotný Volkswagen značne znížil svoju predpoveď, a to práve kvôli očakávaným výdavkom. Tie by mali dosiahnuť v tomto roku najmenej 10 miliárd eur a ďalších 5 miliárd bude musieť firma vynaložiť v roku 2016.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  4. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  5. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  6. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  7. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  8. Slovensko spieva koledy
  9. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  10. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 56 673
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 826
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 13 148
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 953
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 661
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 775
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 959
  8. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 4 808
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 4 221
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 3 962

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Majiteľ Slotovej vily robí pre Siekela

Siekel býva v byte Nosáľa, ktorý mu predtým sám predal.

Dobré ráno

Dobré ráno: Slovensko príde o 100 miliónov eur, prečo sa tak stalo

Ministerstvo školstva čelí obvineniu.

DOMOV

Kočnerovi navrhnú sprísniť väzbu, vraj ovplyvňuje vyšetrovanie

Utajený svedok predložil dôkazy proti Kočnerovi.

Neprehliadnite tiež

Pellegrini: Z Bruselu zrejme dostaneme menej peňazí

Komisia navrhuje, aby sa eurofondy viazali na dodržiavanie zásad právneho štátu.

Trump nechce, aby Fed zvyšoval úrokové sadzby. Opäť vytiahol Obamu

Trump sa už viackrát pokúšal ovplyvniť rozhodovanie Fedu.

Podcast Za volantom

Za volantom: Čo kúpiť pod stromček pre motoristu

Internet ponúka neobmedzené možnosti na výber.

Hessel: Sme inovatívna firma, eurofondy sme mali získať

PATRIK HESSEL chcel založiť výskumné centrum na juhu Slovenska. Jeho firma sa prihlásila do výzvy na priemyselné vedecko-výskumné centrá, ale neuspela.

SaS napadne osobitný odvod na Ústavnom súde

Zákon o osobitnom odvode pre obchodné reťazce podľa SaS devastuje hospodársku súťaž.