Škandál Volkswagenu bude zrejme tým najdrahším v histórii automobilizmu

Automobilka bude musieť zaplatiť desiatky miliárd eur. Okrem samotných pokút potrebuje financie na opravu áut s podvodným softvérom aj odškodnenie obchodníkov či spotrebiteľov.

Ilustračná foto.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA, WOLFSBURG. Emisný škandál Volkswagenu sa zrejme stane najzložitejším a najnákladnejším problémom v histórii automobilového priemyslu. Informovala o tom vo štvrtok agentúra Bloomberg.

Celosvetovo musí totiž automobilka opraviť 11 miliónov vozidiel s podvodným softvérom po celom svete. Nové diely bude musieť nainštalovať aj do áut, ktoré sú už na cestách, a ktoré na takéto zariadenie neboli prispôsobené. Podľa agentúry Bloomberg si to možno vyžiada zriadenie špeciálnych obchodov, ktoré budú určené priamo na tento účel. Vyhovieť pritom budú musieť reguláciám všetkých krajín, kde sa autá s podvodným softvérom nachádzajú.

Článok pokračuje pod video reklamou

Volkswagen vo štvrtok tiež informoval, že skúma, či sa podvodný softvér nenachádza aj v iných dieselových motoroch.

Náklady na opravu sú však iba časť z nákladov, ktoré bude musieť Volkswagen vynaložiť. Spoločnosť tiež kompenzuje obchodníkov za uskladnenie áut, ktoré nemôžu predať. Podľa údajov Bloombergu tiež čelí 325 súdnym sporom so spotrebiteľmi v Spojených štátoch.

Pokuty hrozia spoločnosti aj od americkej Agentúry pre ochranu životného prostredia (U.S. Environmental Protection Agency), štátnych orgánov, Ministerstva spravodlivosti a desiatok krajín v Európe. Náklady na ne by pritom mohli podľa Bloombergu prekročiť 30 miliárd eur.

Približne 6,5 miliárd eur, ktoré spoločnosť už v súvislosti s odstraňovaním škôd odložila bokom tak podľa konzultantskej firmy Sanford C. Bernstein nebude stačiť. Aj samotný Volkswagen značne znížil svoju predpoveď, a to práve kvôli očakávaným výdavkom. Tie by mali dosiahnuť v tomto roku najmenej 10 miliárd eur a ďalších 5 miliárd bude musieť firma vynaložiť v roku 2016.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 065
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 285
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 984
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 596
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 7 249
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 363
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 6 069
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 5 419
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 3 602
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 2 981

Hlavné správy zo Sme.sk

ROZHOVOR S DAVIDOM ENGELSOM - FÓRUM

Belgický historik: Čaká nás čo Rimanov v prvom storočí pred Kristom

K vláde majú prísť autoritárske režimy.

Neprehliadnite tiež

Francúzi plánujú uľahčiť veľkým mestám zavedenie mýta pre autá

Paríž chce do roku 2030 zakázať vjazd naftových aj dieselových áut do mesta.

Majster tokár si na hotovú misku počká roky

Tokárov na Slovensku je málo. Najstarší z nich nástupcu nemá.

Imrecze: Nevidím dôvody na moje odvolanie pre túto kauzu

František Imrecze tvrdí, že mu zatiaľ nikto neponúkol post ministra financií.

Byty sú aj 2,5-krát drahšie ako pred pätnástimi rokmi

Bratislava, Trnava a Prešov ťahajú priemerné ceny.

Nákupná horúčka na realitnom trhu sa skončila, úplne vypredané nie je

Koľko sa oplatí investovať do predávaného bytu.