PARÍŽ. Tržby spoločnosti Carrefour, ktorá je najväčším maloobchodným reťazcom v Európe, zaznamenali v treťom kvartáli rýchlejší rast vďaka oživeniu dopytu v južnej Európe a na domácom trhu vo Francúzsku.
V Číne však tržby stále zaostávajú. V treťom kvartáli spoločnosť dosiahla tržby vo výške 21,54 mld. eur, kým analytici počítali s hodnotou 21,5 mld. eur.
Tržby spoločnosti, ktoré nezohľadňujú vplyv cien pohonných hmôt a menových kurzov, vzrástli o 4,2 %, pričom v druhom kvartáli stúpli o 2,6 %.
Celoročný zisk pred zdanením a úrokmi by podľa odhadov mal byť vo výške približne 2,45 mld. eur. "Európa sa stala motorom rastu spoločnosti," povedal finančný riaditeľ Carrefour Pierre-Jean Sivignon.
Vo Francúzsku stúpli tržby hypermarketov o 0,7 %, v Španielsku o 4,6 % a v Taliansku vzrástli o 5,9 %. V Európe dosahuje spoločnosť približne tri štvrtiny príjmov.
Carrefour nasleduje presun svojich zákazníkov od hypermarketov k miestnym menším predajniam a on-line obchodom, a preto expanduje do menších obchodov s tovarmi bežnej spotreby a renovuje hypermarkety.
Akčný plán spoločnosti pre jej pôsobenie v Číne zahŕňa rozšírenie elektronického obchodovania a logistických centier na zníženie nákladov.
Carrefour prevádzkuje po celom svete približne 10 800 obchodov v 33 krajinách a zamestnáva približne 381 tisíc zamestnancov. Na slovenský trh spoločnosť vstúpila v roku 2000. V súčasnosti pod značkou Carrefour prevádzkuje predajne v Bratislave, v Košiciach, v Trnave a v Žiline spoločnosť Retail Value Stores, a.s.