Domáce výrobky vie rozoznať už 80 percent Slovákov

Čoraz menej Slovákov má problém pri rozoznávaní tuzemských výrobkov.

Ilustračná foto.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Problém s rozoznávaním domácich a zahraničných výrobkov malo v roku 2015 už len 20 % občanov SR, kým vlani tento problém malo 37 % ľudí.

"V tomto roku teda až 80 % opýtaných deklarovalo, že s rozpoznávaním domácich produktov nemá problém," vyplýva z prieskumu spoločnosti GfK, prezentovaného dnes v rámci kampane "S hrdosťou si pýtajme slovenské", pri príležitosti tohtoročného 2. ročníka Národného dňa na podporu ekonomiky Slovenska. Ešte v roku 2011 malo s rozoznávaním domácich a zahraničných výrobkov problém až 80 % občanov.

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že spotrebiteľmi najviac preferované slovenské výrobky sú v kategóriách mliečne výrobky, hydinové mäso a mäsové výrobky. V týchto troch kategóriách sú slovenské výrobky považované za kvalitnejšie ako zahraničné a zároveň aj najviac zákazníkov je ochotných si za ne priplatiť.

"Typickým spotrebiteľom, ktorý výrazne preferuje slovenské výrobky, je staršia žena z východného Slovenska," tvrdí prieskum. Viac ako 50 % spotrebiteľov si podľa prieskumu však myslí, že na pultoch obchodných reťazcov nie je dostatok slovenských potravín.

Z používaných označení ku kúpe slovenských potravín najviac motivuje označenie Značka kvality SK, až 90 % ľudí, kým v roku 2014 to bolo 77 %. Druhou v poradí motivácie bolo označenie Kvalita z našich regiónov (KzNR), ktorá v roku 2015 motivuje 72 % ľudí, kým vlani to bolo 65 %.

"Podarilo sa založiť tradíciu Národného dňa na podporu ekonomiky Slovenska, na čo sme veľmi hrdí a zajtra 16. októbra si majú opäť naši občania na Slovensku s hrdosťou pýtať slovenské, a takto podporiť našu ekonomiku, zlepšiť zamestnanosť, školstvo, zdravotníctvo. Za naším konaním, za naším nakupovaním sa odráža to, ako sa v budúcnosti budeme mať," uviedla predsedníčka občianskeho združenia Kvalita z našich regiónov Bohumila Tauchmannová.

Prieskum vykonala spoločnosť GfK Slovakia v čase od 30. septembra do 5. októbra 2015 na reprezentatívnej vzorke 500 respondentov, vo veku 15 až 79 rokov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 930
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 981
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 312
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 082
  5. Kam do tepla v januári? 1 737
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 470
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 393
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 232
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 904
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 866

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zarábajú milióny na úkor štátu. Priekupníkov dreva sa nedarí odstaviť

Niektoré firmy, ktoré len skupujú drevo a posúvajú ho ďalej, majú s Lesmi SR uzatvorené nevypovedateľné zmluvy.

DOMOV

Dobré ráno: Kto zarába na slovenských lesoch

Ako u nás funguje biznis s drevom.

KOMENTÁRE

Starostlivosť vzorného hospodára

Podozrenie, že sa o milióny podelili, asi napadá kdekomu.

Neprehliadnite tiež

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.

Štát chce pri Jaguari stavať hotel, škôlku aj nákupné centrum

V priemyselnom parku pri Nitre vzniknú nielen fabriky, ale aj občianska vybavenosť pre verejnosť.

Jaguar kúpil pozemky pod fabrikou, štátu sa vrátia desaťtisíce

Britská automobilka plánuje neďaleko Nitry spustiť výrobu svojich vozidiel na konci tohto roka.

Čína zavedie ďalšie špecifické emisné limity pre veľké podniky

Vláda v Pekingu chce pokračovať v boji so znečistením.