Domáce výrobky vie rozoznať už 80 percent Slovákov

Čoraz menej Slovákov má problém pri rozoznávaní tuzemských výrobkov.

Ilustračná foto.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Problém s rozoznávaním domácich a zahraničných výrobkov malo v roku 2015 už len 20 % občanov SR, kým vlani tento problém malo 37 % ľudí.

"V tomto roku teda až 80 % opýtaných deklarovalo, že s rozpoznávaním domácich produktov nemá problém," vyplýva z prieskumu spoločnosti GfK, prezentovaného dnes v rámci kampane "S hrdosťou si pýtajme slovenské", pri príležitosti tohtoročného 2. ročníka Národného dňa na podporu ekonomiky Slovenska. Ešte v roku 2011 malo s rozoznávaním domácich a zahraničných výrobkov problém až 80 % občanov.

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že spotrebiteľmi najviac preferované slovenské výrobky sú v kategóriách mliečne výrobky, hydinové mäso a mäsové výrobky. V týchto troch kategóriách sú slovenské výrobky považované za kvalitnejšie ako zahraničné a zároveň aj najviac zákazníkov je ochotných si za ne priplatiť.

"Typickým spotrebiteľom, ktorý výrazne preferuje slovenské výrobky, je staršia žena z východného Slovenska," tvrdí prieskum. Viac ako 50 % spotrebiteľov si podľa prieskumu však myslí, že na pultoch obchodných reťazcov nie je dostatok slovenských potravín.

Z používaných označení ku kúpe slovenských potravín najviac motivuje označenie Značka kvality SK, až 90 % ľudí, kým v roku 2014 to bolo 77 %. Druhou v poradí motivácie bolo označenie Kvalita z našich regiónov (KzNR), ktorá v roku 2015 motivuje 72 % ľudí, kým vlani to bolo 65 %.

"Podarilo sa založiť tradíciu Národného dňa na podporu ekonomiky Slovenska, na čo sme veľmi hrdí a zajtra 16. októbra si majú opäť naši občania na Slovensku s hrdosťou pýtať slovenské, a takto podporiť našu ekonomiku, zlepšiť zamestnanosť, školstvo, zdravotníctvo. Za naším konaním, za naším nakupovaním sa odráža to, ako sa v budúcnosti budeme mať," uviedla predsedníčka občianskeho združenia Kvalita z našich regiónov Bohumila Tauchmannová.

Prieskum vykonala spoločnosť GfK Slovakia v čase od 30. septembra do 5. októbra 2015 na reprezentatívnej vzorke 500 respondentov, vo veku 15 až 79 rokov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  4. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  5. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  8. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  9. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  10. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 064
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 216
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 7 195
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 6 433
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 305
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 5 211
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 646
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 2 969
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 2 691
  10. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 826

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vedci sa naňho hnevajú, jeden zvláštny trik, ktorým opravil klímu

Zdá sa vám svet zlý? Skutočnú hĺbku cynizmu doby oceníte, až keď pochopíte, ako funguje veda.

EKONOMIKA

Fico sa chváli ekonomickými výsledkami. Oprávnene?

Prvého mája zverejníme súbor opatrení pre pracujúcich, tvrdí premiér.

KOMENTÁRE

Fico sa chváli dobrým počasím

Keď mal Peter Kažimír dosť vlahy.

DOMOV

Café Európa: Zo školskej lavice k extrémnej pravici?

Ako súvisí extrémizmus so vzdelávaním? Sledujte diskusiu.

Neprehliadnite tiež

Na zmenu dlhovej brzdy budeme musieť možno rezignovať, naznačil Kažimír

Podľa Kažimíra sa totiž "rozumní ľudia v niektorých opozičných stranách minuli".

Fico sa chváli ekonomickými výsledkami, lepší ako my sú Česi aj Bulhari

Symbolicky 1. mája zverejníme súbor opatrení pre pracujúcich, tvrdí premiér Robert Fico.

Zisk Caterpillaru začiatkom roka klesol

Zisk za tri mesiace do konca marca 2017 klesol na 192 miliónov dolárov.

Česká ekonomika tento rok vzrastie

Motorom rastu hospodárstva bude tento aj budúci rok spotreba domácností.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop