SaS žiada od Počiatka analýzu objasňujúcu obchvat Bratislavy

Ak sa tak nestane, SaS chce prípad orgánom činným v trestnom konaní.

Ilustračná foto.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) by mal ľuďom predložiť zrozumiteľnú analýzu, ktorá odpovie na všetky otvorené otázky o pripravovanom obchvate Bratislavy. Myslí si to opozičná SaS, ktorá v dnešnom stanovisku k takémuto kroku vyzvala šéfa rezortu dopravy.

"V opačnom prípade je strana SaS pripravená posunúť celý prípad orgánom činným v trestnom konaní," avizoval tímlíder strany pre dopravu Miroslav Ivan. Je podľa jeho slov neprijateľné, aby sa za miliardy eur postavilo dielo, ktoré neodstránidopravné problémy hlavného mesta, ale naopak, zadlžovanie cez PPP projekt na ďalších 30 rokov ich len prehĺbi.

Drahší o miliardu

SaS takto reagovala po tom, čo v pondelok (12.10.) Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) zverejnil analýzu, podľa ktorej môže byť obchvat stavaný cez PPP projekt (projekt verejno-súkromného partnerstva) predražený o miliardu eur oproti štandardnej forme výstavby.

INEKO zároveň tvrdí, že ministerstvo prijalo rozhodnutie o výstavbe obchvatu cez PPP projekt bez kľúčových dát o doprave a teda presne nevie, akú časť dopravy z preťažených úsekov D1 v Bratislave dokáže chystaná diaľnica D4 prevziať na seba. Napríklad na Prístavnom moste predpokladá inštitút odľahčenie dopravy po dobudovaní obchvatu len o 13 %.

Na to v pondelok ministerstvo dopravy zareagovalo s tým, že každý, kto tvrdí, že veľký bratislavský obchvat nie je potrebný a bolo by lepšie jeho výstavbu odložiť do budúceho desaťročia, by mal svoje názory konfrontovať s vodičmi denne stojacimi v zápchach na Prístavnom moste alebo príjazdových cestách od Šamorína.

Podľa rezortu je PPP forma jediná reálna alternatíva, ako začať s výstavbou už teraz. O nákladoch na tento projekt sa bude pritom podľa ministerstva možné rozprávať až v momente, kedy bude známa najlepšia ponuka z prebiehajúcej súťaže. Po skončení súťaže chce ministerstvo najlepšiu ponuku znova vyhodnotiť a až následne vláda rozhodne o jej výhodnosti.

Ďalšia kritika

Príprava obchvatu formou PPP projektu si dnes vyslúžila kritiku aj od podpredsedníčky Národnej rady (NR) SR Eriky Jurinovej z hnutia OĽaNO.

"Je smutné, že užitočné dopravné projekty a riešenia sa stávajú prostriedkom, ako vytiahnuť zo štátu, teda z vreciek nás všetkých, ďalšie peniaze," konštatovala v stanovisku. V tomto prípade je to podľa jej slov rekordná a zbytočná miliarda eur.

OĽaNO tak navrhuje začať najskôr s výstavbou cesty R7 z bratislavského Prievozu po Holice. Tá má spolu s diaľnicou D4 tvoriť pripravovaný projekt obchvatu. Diaľnica D4 by sa však podľa hnutia mala stavať tak ako navrhuje INEKO, teda formou verejnej zákazky v horizonte do roku 2022, čo si štát aj vďaka zvýšenému výberu daní bude môcť dovoliť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Malé knedličky, veľké dojmy
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  5. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  6. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  9. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  10. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 660
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 646
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 603
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 593
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 087
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 800
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 861
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 248
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 978
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 2 659

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov, kriminality.

Neprehliadnite tiež

Čína sa vlani stala najväčším obchodným partnerom Nemecka

USA však zostali najdôležitejším exportným trhom pre Nemecko.

Spiatočné letenky do Ameriky sa už predávajú za menej ako 150 eur

Nórska nízkonákladová letecká spoločnosť Norwegian už predáva letenku za menej ako sto eur.

Po Trumpovej dcére chcú Číňania pomenovať obrúsky aj alkohol

Ivanka Trumpová zaujala čínske firmy, keď navštívila čínsku ambasádu vo Washingtone.

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop