Víťaz tendra pre bratislavský obchvat by mal byť známy do konca roka

Podmienky financovania PPP projektu pre obchvat Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnú cestu R7 z Bratislavy po Holice by mali byť uzatvorené začiatkom budúceho roka a následne by sa malo začať stavať.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy naďalej očakáva, že koncesnú zmluvu s víťazom tendra na výstavbu a prevádzku obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnej cesty R7 z Bratislavy po Holice v rámci PPP projektu podpíše koncom tohto roka.

Začiatkom roka

Podmienky financovania by mali byť uzatvorené začiatkom budúceho roka a následne by sa malo začať stavať. Ministerstvo dopravy od leta vedie súťažný dialóg so štyrmi medzinárodnými konzorciami, ktoré postúpili do finále z pôvodne deviatich uchádzačov.

"Vzhľadom na to, že verejné obstarávanie stále prebieha, nebude ministerstvo dopravy poskytovať podrobné vyjadrenia. Všetky informácie budú zverejnené po jeho ukončení. Stanovený harmonogram stále platí a ministerstvo očakáva podpis koncesnej zmluvy koncom tohto roka s následným finančným uzatvorením začiatkom budúceho roku, tak aby sa mohlo rovno začať stavať," informoval v pondelok hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Výhodnosť realizácie projektu D4 a R7 formou PPP podľa ministerstva preukázala štúdia uskutočniteľnosti vypracovaná konzorciom renomovaných medzinárodných poradenských spoločností.

"Na základe ponuky víťazného uchádzača sa však opätovne urobí kalkulácia výhodnosti a až na jej základe sa rozhodne o definitívnom podpise zmluvy," uviedol Kóňa.

Vyše štyri miliardy

Ministerstvo tvrdí, že realizácia D4 a R7 je v súčasnosti možná iba formou PPP vzhľadom na obmedzené kapacity štátneho rozpočtu a alokáciu eurofondov. Štúdia uskutočniteľnosti je v plnom znení zverejnená od januára tohto roku.

Ministerstvo dopravy vedie súťažný dialóg s konzorciami na čele so spoločnosťami Strabag AG, Hochtief Solutions GmbH, Cintra Infraestrucruras Internacional a Vinci Concessions Slovakia.

Víťaz by mal byť známy do konca tohto roka. Výstavba D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec - Dunajská Lužná - Holice v dĺžke 59 kilometrov by sa tak mohla začať v roku 2016 a trvať štyri roky.

Predpokladaná cena koncesie na tridsať rokov je 4,53 mld. eur a predpokladaná ročná splátka štátu budúcemu koncesionárovi môže dosiahnuť predbežne 135 mil. až 151 mil. eur. Odhadované stavebné náklady sú 1,325 mld. eur. Súťaž by mala odhadované ceny znížiť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 383
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 289
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 305
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 143
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 977
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 204
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 018
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 592
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 875
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 581

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop