PRAHA. Česká automobilka Škoda, ktorá patrí do skupiny Volkswagen, v septembri evidovala medziročný pokles predaja vozidiel o 2,1 % na 93 600. Oslabil predaj jej áut v Číne, Rusku a východnej Európe. Firma o tom informovala v pondelok.
Škoda uviedla, že hoci mala dobré objednávky v západnej a strednej Európe, predaj v Rusku sa v septembri zmenšil o 37 % a v rámci východnej Európy o 3,6 %. Na čínskom trhu automobilka evidovala medziročný pokles predaja o 4,2 %.
V západnej Európe sa predaj áut značky Škoda v septembri medziročne zvýšil o 6,9 % na 43 700. V Nemecku stúpol o 7,7 % na 15 300 áut. Predaj v strednej Európe sa v septembri tiež vyvíjal pozitívne a medziročne sa zlepšil o 11,2 % na 13 300 vozidiel.
Na domácom českom trhu Škoda zákazníkom dodala 6 200 áut, čo bol oproti rovnakému mesiacu vlaňajška rast o 6,6 %. Dvojciferný rast predaja mladoboleslavská automobilka dosiahla v Poľsku, a to o 10,1 % na 3 900 áut, na Slovensku (o 22,8 % na 1 700), v Maďarsku (o 28,4 % na 900) a v Slovinsku (o 21,9 % na 500).