Volkswagen chce v Španielsku investovať miliardy

Automobilka zamestnáva približne 22-tisíc ľudí v krajine s jednou z najvyšších mier nezamestnanosti v EÚ.

Ilustračné foto.(Zdroj: Archív SME/Tomáš Benedikovič)

MADRID. Nemecká automobilka Volkswagen (VW) sa zaviazala investovať 4,2 mld. eur v Španielsku. Oznámil to v piatok španielsky minister priemyslu José Manuel Soria.

"Včera som mal v Nemecku stretnutie s predsedom a zaručil mi, že zachovajú plánované investície v Španielsku," povedal Soria pre rádio La COPE. VW pritom v utorok oznámil, že bude musieť pristúpiť k masívnym úsporám nákladov, aby prekonal následky emisného škandálu.

Spoločnosť Volkswagen sľúbila multimiliardovú investíciu počas piatich rokov pre továreň značky Seat v meste Martorell pri Barcelone a pre továreň VW v meste Navarra.

Automobilka je v Španielsku dôležitým zamestnávateľom a pracuje pre ňu približne 22 tis. ľudí. Španielsko po tom, čo Volkswagen v roku 1986 odkúpil od štátu Seat, nemá domácu automobilku. Automobilový priemysel však v krajine zodpovedá za takmer 10 % výkonu hospodárstva a zamestnáva približne 9 % pracovnej sily.

Podľa zistení regulačných úradov v USA Volkswagen do svojich dieselových modelov inštaloval softvér umožňujúci falšovanie výsledkov emisných testov. Približne 11 mil. vozidiel na svete má podľa VW nainštalovaný program falšujúci emisné testy.

Koncernu, ktorý pochybenie priznal, hrozí v USA pokuta až 18 mld. USD. Škandál tento mesiac stlačil prudko nadol trhovú hodnotu firmy a prinútil k odstúpeniu dlhoročného riaditeľa skupiny Martina Winterkorna.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 163
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 045
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 165
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 284
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 936
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 244
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 064
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 600
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 812
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 621

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

KULTÚRA

Česi na objednávku vlády nikoho neuniesli, predbehli nás v inom

Českí filmári vedia, kde hľadať hrdinov.

Neprehliadnite tiež

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.

Šéf PSA: Opel zostane aj po prevzatí nemeckou firmou

Existujú totiž zákazníci, ktorí nekupujú francúzske značky.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop