SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Nový bratislavský diaľničný obchvat: Kamionisti si môžu priplatiť

Bratislavský diaľničný obchvat chce štát stavať cez PPP. Aktuálne si vyberá firmu, ktorá ho postaví.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Kamionisti by za prejazd takzvaným nultým obchvatom Bratislavy mohli po jeho dostavaní platiť.

Ministerstvo dopravy, ktoré si aktuálne vyberá firmu, takýto variant nevylúčilo. Spoplatnenie bratislavského diaľničného obchvatu sa tak dostáva opäť na stôl.

„Nevidíme dôvod, prečo by táto cesta nemala byť spoplatnená rovnako ako všetky ostatné diaľničné úseky na Slovensku,“ konštatoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Rozhodne nová vláda

Rezort Jána Počiatka (Smer) vidí dôvod na prípadné spoplatnenie pre nákladnú dopravu jednoznačne. Kamionisti po dostavaní úsekov diaľnice D4 od Jaroviec po Raču a úsekov rýchlostnej cesty R7 budú jazdiť po špičkových štvorprúdovkách.

Definitívne rozhodnutie však necháva až na vládu, ktorá bude obchvat odovzdávať do prevádzky. To by malo byť v roku 2020.

Väčšina odborníkov na dopravu má na vec podobný názor. Ako povedal zástupca riaditeľa Výskumného ústavu dopravného Pavol Kajánek, pôjde o veľký diaľničný obchvat, ktorý by sa mal v budúcnosti spoplatniť. Rovnaký názor má aj bývalý investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti z čias prvej vlády Roberta Fica Juraj Čermák.

„Aký by to bol PPP projekt, keby nebol spoplatnený? Z výnosu z mýta sa pokryje časť splátok. Keby bol pri takomto projekte malý výnos z mýta, bolo by to pre štát nevýhodné,“ domnieva sa Čermák.

Podmienka dopravcov

Proti spoplatneniu by neboli ani samotní dopravcovia. Tí s ním dokonca rátajú. Ako však povedal tajomník združenia autodopravcov Česmad Slovakia Pavol Reich, budú za to chcieť kompenzácie – napríklad zvýšením zliav na mýte. Tie fungujú tak, že čím viac dopravca jazdí, tým menej mýta zaplatí.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C3VW3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M3VW3 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  6. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  8. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 181
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 539
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 721
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 510
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 160
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 11 969
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 868
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 432
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 585
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 565
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Slovensko

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Medzinárodný menový fond, Diaľnice
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boj o moc, ambície a pomsta. Kauza STU

Čo sa to dialo na Slovenskej technickej univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Rusi sa rozlúčili s lietadlami Tu-154, KĽDR ich stále používa

Únia v roku 2006 zakázala Tu-154 pre vysokú hlučnosť jeho motorov a spotrebu paliva.

Tupolev Tu-154.

Kde išlo o veľa, tam sa objavil. Kto je právnik Zoroslav Kollár?

Zadržaný právnik má zaujímavú minulosť.

Zoroslav Kollár prichádza na výsluch.

Volkswagen Slovakia začal pripravovať testovanie zamestnancov vo vlastnej réžii

Štát umožnil firmám nad 4 000 zamestnancov, aby urobili testovanie vo vlastnej réžii.

Karosérie prichádzajú už nalakované z Mladej Boleslavi.

Nemecké ministerstvo financií pripravuje nové kompenzácie pre firmy

Merkelová aktuálne tlačí na to, aby sa v novembri zaviedli plošné karanténne opatrenia.

Nemecký minister financií Olaf Scholz.