SME
Streda, 20. november, 2019 | Meniny má Félix

Nový bratislavský diaľničný obchvat: Kamionisti si môžu priplatiť

Bratislavský diaľničný obchvat chce štát stavať cez PPP. Aktuálne si vyberá firmu, ktorá ho postaví.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Kamionisti by za prejazd takzvaným nultým obchvatom Bratislavy mohli po jeho dostavaní platiť.

Ministerstvo dopravy, ktoré si aktuálne vyberá firmu, takýto variant nevylúčilo. Spoplatnenie bratislavského diaľničného obchvatu sa tak dostáva opäť na stôl.

„Nevidíme dôvod, prečo by táto cesta nemala byť spoplatnená rovnako ako všetky ostatné diaľničné úseky na Slovensku,“ konštatoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Rozhodne nová vláda

Rezort Jána Počiatka (Smer) vidí dôvod na prípadné spoplatnenie pre nákladnú dopravu jednoznačne. Kamionisti po dostavaní úsekov diaľnice D4 od Jaroviec po Raču a úsekov rýchlostnej cesty R7 budú jazdiť po špičkových štvorprúdovkách.

Definitívne rozhodnutie však necháva až na vládu, ktorá bude obchvat odovzdávať do prevádzky. To by malo byť v roku 2020.

Väčšina odborníkov na dopravu má na vec podobný názor. Ako povedal zástupca riaditeľa Výskumného ústavu dopravného Pavol Kajánek, pôjde o veľký diaľničný obchvat, ktorý by sa mal v budúcnosti spoplatniť. Rovnaký názor má aj bývalý investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti z čias prvej vlády Roberta Fica Juraj Čermák.

„Aký by to bol PPP projekt, keby nebol spoplatnený? Z výnosu z mýta sa pokryje časť splátok. Keby bol pri takomto projekte malý výnos z mýta, bolo by to pre štát nevýhodné,“ domnieva sa Čermák.

Podmienka dopravcov

Proti spoplatneniu by neboli ani samotní dopravcovia. Tí s ním dokonca rátajú. Ako však povedal tajomník združenia autodopravcov Česmad Slovakia Pavol Reich, budú za to chcieť kompenzácie – napríklad zvýšením zliav na mýte. Tie fungujú tak, že čím viac dopravca jazdí, tým menej mýta zaplatí.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C3VW3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M3VW3 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  2. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  3. Vlastný biznis? S kvalitným účtom sa živnosť rozbieha ľahšie
  4. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  5. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  6. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  7. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  8. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich
  9. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  10. Dajme ojazdeným pneumatikám druhú šancu. Nič nás to nestojí...
  1. Slováci sa najčastejšie stretávajú pri spoločnom stole na večeru
  2. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  3. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  4. SEAT predstavil e-Scooter
  5. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  6. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  7. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  8. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich
  9. Changes to the Public Procurement Law – Take Two
  10. Tatras guide: A fresh take on the stunning soul of Slovakia
  1. Už iba dnes: Predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 12 365
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku? 12 158
  3. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 7 391
  4. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou 6 988
  5. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 6 717
  6. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 6 501
  7. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť 6 312
  8. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček 6 285
  9. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich 5 920
  10. Tipy na lyžovačku v Rakúsku 5 691

Téma: Slovensko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Medzinárodný menový fond, Diaľnice

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Beaty Balogovej

Ako sme prestali byť súdružkami a súdruhmi

Sloboda nie je dedičné právo. Žiadna generácia ju nedostáva hotovú a dokonanú: pripravenú na konzumáciu.

Protestné zhromaždenie Za slušné Slovensko na Námestí SNP v Bratislave.

Naďa z OĽaNO zrejme polícia stíha za otázky, ktoré kládol

Opozícia hovorí o diskreditačnej kampani, premiér Pellegrini o bezpečnosti krajiny.

Jaroslav Naď z OĽaNO.
David Nykl vyrastal v Kanade.
Komentár Petra Schutza

Úskalia strestestu

Matovič buduje umelú zákopovú líniu, len aby rozoštval hnutie protificovského odporu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Štátne lesy začínajú s predajom kalamitného dreva občanom

Obec drevo objedná a vyberie domácnosti, ktoré si ho kúpia za zvýhodnených podmienok.

Ilustračné foto.

Rezort dopravy presunie vyše 40 miliónov na výstavbu diaľnic

Zmeniť sa má účel použitia kapitálových výdavkov z rokov 2017 a 2018.

Minister dopravy a výstavby Árpád Érsek.

Miera nezamestnanosti stúpla vo viac ako tretine okresov

Analytici neočakávajú výraznejší nárast nezamestnanosti na Slovensku.

Ilustračné foto

Putin považuje dohodu o ťažbe ropy s kartelom OPEC za dôležitú

Prezident Putin: Cieľom je vybalansovaný trh prijateľný pre výrobcov aj spotrebiteľov.

Ruský prezident Vladimir Putin.