SME
Štvrtok, 9. júl, 2020 | Meniny má LujzaKrížovkyKrížovky

Nový bratislavský diaľničný obchvat: Kamionisti si môžu priplatiť

Bratislavský diaľničný obchvat chce štát stavať cez PPP. Aktuálne si vyberá firmu, ktorá ho postaví.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Kamionisti by za prejazd takzvaným nultým obchvatom Bratislavy mohli po jeho dostavaní platiť.

Ministerstvo dopravy, ktoré si aktuálne vyberá firmu, takýto variant nevylúčilo. Spoplatnenie bratislavského diaľničného obchvatu sa tak dostáva opäť na stôl.

„Nevidíme dôvod, prečo by táto cesta nemala byť spoplatnená rovnako ako všetky ostatné diaľničné úseky na Slovensku,“ konštatoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Rozhodne nová vláda

Rezort Jána Počiatka (Smer) vidí dôvod na prípadné spoplatnenie pre nákladnú dopravu jednoznačne. Kamionisti po dostavaní úsekov diaľnice D4 od Jaroviec po Raču a úsekov rýchlostnej cesty R7 budú jazdiť po špičkových štvorprúdovkách.

Definitívne rozhodnutie však necháva až na vládu, ktorá bude obchvat odovzdávať do prevádzky. To by malo byť v roku 2020.

Väčšina odborníkov na dopravu má na vec podobný názor. Ako povedal zástupca riaditeľa Výskumného ústavu dopravného Pavol Kajánek, pôjde o veľký diaľničný obchvat, ktorý by sa mal v budúcnosti spoplatniť. Rovnaký názor má aj bývalý investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti z čias prvej vlády Roberta Fica Juraj Čermák.

„Aký by to bol PPP projekt, keby nebol spoplatnený? Z výnosu z mýta sa pokryje časť splátok. Keby bol pri takomto projekte malý výnos z mýta, bolo by to pre štát nevýhodné,“ domnieva sa Čermák.

Podmienka dopravcov

Proti spoplatneniu by neboli ani samotní dopravcovia. Tí s ním dokonca rátajú. Ako však povedal tajomník združenia autodopravcov Česmad Slovakia Pavol Reich, budú za to chcieť kompenzácie – napríklad zvýšením zliav na mýte. Tie fungujú tak, že čím viac dopravca jazdí, tým menej mýta zaplatí.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C3VW3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M3VW3 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  2. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  3. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  4. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  5. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  6. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  7. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  8. Lokálne nákupy vo VIVO! Markete
  9. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií
  10. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark?
  1. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  2. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  3. Keď sa inšpiráciou stane samotné víno
  4. Nezávislý test autokamer TESTADO dal vysoké hodnocení 9.1! Komu?
  5. O2 poľudštilo svoju zákaznícku linku
  6. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  7. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  8. Garmin pridáva technológiu solárneho dobíjania
  9. Discover even more with the Spectacular Slovakia bundle offer
  10. Najviac slovenských dodávateľov vlastnej značky má COOP Jednota
  1. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 41 277
  2. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 16 673
  3. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 14 922
  4. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 14 885
  5. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 14 813
  6. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 12 947
  7. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 12 551
  8. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 708
  9. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 10 199
  10. Južný Cyprus: skvelá dovolenka až do skorej jesene 8 084
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Slovensko

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Medzinárodný menový fond, Diaľnice
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kaštieľ vo Vinosadoch.
Cynická obluda

Cesta k slušnej koalícii

Ak si Matovič predstavuje, že lepší štát vybuduje tak, ako nám to tento týždeň previedol, tak je buď génius alebo blázon.

Aj Bonul posielal peniaze firme obvinenej z prania peňazí

Vysvetlenie obvineného podnikateľa nesedí.

Bonul Security.

Neprehliadnite tiež

Vypočujú kandidátov na členov rady úradu pre obstarávanie

Uchádzačom bude môcť klásť otázky aj verejnosť prostredníctvom aplikácie Slido.

Návrh balíka obnovy je podľa europoslancov minimum toho, čo považujú za prijateľné

Europoslanci diskutovali so šéfom Európskej rady Michelom a podpredsedom komisie Šefčovičom.

Ilustračné foto.

Korona ukázala, že firmy nepotrebujú nižších manažérov (rozhovor)

Psychologička Barbora Kuchárová o budúcnosti práce.

Barbora Kuchárová

Airbus zaznamenal v prvom polroku pokles dodávok lietadiel až o polovicu

Európsky výrobca lietadiel už druhý mesiac po sebe nemá nové objednávky.

Logo európskeho leteckého koncernu Airbus v Paríži.