Inžinieri VW údajne priznali, že nainštalovali manipulatívny softvér

Technici nevedeli nájsť riešenie, ktoré by splnilo emisné normy a zároveň požiadavky na prevádzkové náklady.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

Technici údajne nevedeli nájsť riešenie, ktoré by splnilo emisné normy a zároveň požiadavky na prevádzkové náklady.

WOLFSBURG. V emisnom škandále koncernu Volkswagen nastal posun.

Časopis Bild am Sonntag s odvolaním sa na správu z internej revízie zverejnil, že viacerí technici VW pri vypočúvaní priznali, že manipulatívny softvér inštalovali do vozidiel v roku 2008.

Informovala o tom agentúra DPA.

V tomto roku sa práve dokončoval projekt nového dieselového motora s interným označením EA 189, ktorého vývoj sa začal v roku 2005. Podľa technikov však nevedeli nájsť riešenie, ktoré by splnilo emisné normy a zároveň požiadavky na prevádzkové náklady. Preto padlo rozhodnutie o inštalácii manipulatívneho softvéru.

Článok pokračuje pod video reklamou

Volkswagen sa zatiaľ k informáciám týždenníka nevyjadril.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  2. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  3. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete
  4. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  5. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov
  6. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami
  7. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle
  8. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí
  9. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku!
  10. 8 vecí, ktoré môžu ohroziť úspešné podnikanie
  1. Európska investičná banka a EXIMBANKA SR spája svoje sily
  2. Rektorom Ekonomickej univerzity v Bratislave bude opäť F. Daňo
  3. Kúpa založenej s.r.o. s históriou
  4. 5. ročník súťaže Equitone – originálne odvetrané fasády
  5. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  6. Odborná exkurzia po vodných stavbách v Českej republike
  7. Diskusný stôl na tému Energetická certifikácia budov
  8. Druhy ochranných známok
  9. OMV má riešenie na neohlásených kuriérov
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 26 330
  2. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 26 187
  3. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 20 403
  4. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle 9 842
  5. Platíte si poistenie domova zbytočne? 9 368
  6. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 8 778
  7. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 6 710
  8. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 5 972
  9. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku! 5 800
  10. 8 vecí, ktoré môžu ohroziť úspešné podnikanie 5 252

Téma: Autá Volkswagen


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nemecko

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRKA TKAČENKA

Babiš nám ponúkol pohľad do hlavy rozviedčika

V tomto svete sú ľudia kockami domina.

DOMOV

Kosík po prepustení: Stále chcem vypovedať

Bývalý siskár Kosík je zrazu na slobode.

DOMOV

Sabotáž vyšetrovania korupcie u Kaliňáka už nevyšetrujú

Prokurátor Vasiľ Špirko podáva sťažnosť.

Neprehliadnite tiež

Státisíce Ukrajincov zostali v mrazivom počasí bez kúrenia

Naftogaz odmieta obnoviť dodávky, kým mu nezaplatia dlhy.

Europoslanci sú v znižovaní emisií kamiónov ambiciózni

Regulácia emisií pre ťažké nákladné vozidlá sa koná po prvý raz v histórii EÚ.

Praha má jednu z dvadsiatich najdrahších ulíc sveta

Za meter štvorcový si nájomca v ulici Na Příkopě zaplatí 230 eur.

Výstavba R7 napreduje rýchlejšie ako obchvat na diaľnici D4

Na staveniskách pracuje 1 400 z plánovaných 2 500 pracovníkov, pribudnú ďalší.

Komisia analyzuje nový návrh Talianov, výsledok oznámi 21. novembra

Komisia môže použiť finančné sankcie, k takémuto riešeniu ale zatiaľ nikdy nesiahla.