Banskobystrický kraj víta príchod autobusov RegioJet-u

Nové firmy vraj môžu priniesť skutočné konkurenčné prostredie a ukázať na neefektívne hospodárenie "zabehnutých" firiem.

Ilustračná fotografia.(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

BANSKÁ BYSTRICA. Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) víta príchod súkromných dopravcov do verejne autobusovej dopravy, pretože len nové firmy môžu priniesť skutočné konkurenčné prostredie a ukázať na neefektívne hospodárenie "zabehnutých" firiem. Pre TASR to konštatoval riaditeľ Úradu BBSK Milan Uhrík.

"Zmluvy s vysúťaženými verejnými dopravcami SAD Lučenec a SAD Zvolen, ktoré už sedem rokov zabezpečujú verejnú autobusovú dopravu na území BBSK, považujeme pre kraj za veľmi nevýhodné. Ako principiálny problém vnímame fakt, že zmluvy sú koncipované tak, že motivujú verejných dopravcov vytvárať stratu, ktorá im bude za každých okolností preplácaná," uviedol Uhrík.

Predražené nákupy dopravcov

BBSK poukazuje i na predražené nákupy autobusov u týchto dopravcov. "Pre zaujímavosť sme skúsili inkognito osloviť predajcov autobusov so žiadosťou o cenovú ponuku na kúpu jedného autobusu a boli sme prekvapení, keď nám ponúkli približne o tretinu nižšiu cenu, než za akú nakupujú autobusy vo verejných obstarávaniach vo veľkých množstvách SAD-ky. Po tom, čo sme prezradili našu identitu, však predajcovia autobusov s nami ďalej odmietli komunikovať," vysvetlil Uhrík.

Podľa neho na čudné praktiky poukázali aj viaceré kontroly, ktoré kraj u týchto dopravcov vykonal.

"Pre ilustráciu aspoň jeden príklad. SAD Lučenec prenajíma všetky plochy svojich autobusov za pár stoviek eur mesačne schránkovej reklamnej agentúre, ktorej tržby sú podľa verejne dostupných účtovných výkazov rádovo v miliónoch eur. Žiaľ, nepodarilo sa nám danú reklamnú agentúru skontaktovať, nakoľko sme nenašli jej firemné sídlo a ani žiadnu webstránku. Na firmu, ktorá zarába milióny eur, je to minimálne čudné. V každom prípade, čoskoro budeme verejnosť informovať o výsledkoch našich zistení v tejto kauze," zdôraznil Uhrík.

Problémy s akceptáciou dopravy

Ako upozornil, ukážkovým príkladom vzťahov existujúcich a nových dopravcov sú problémy spojené s akceptáciou autobusovej dopravy spoločnosti RegioJet.

Tento dopravca sa pokúšal získať licencie v Nitrianskom a Bratislavskom kraji, ale ani v jednom prípade nepochodil.

"Následne sa RegioJet obrátil so žiadosťou o vydanie licencie aj na vedenie BBSK. Po overení, že dané linky RegioJet-u nebudú v súbehu s verejnými linkami, čiže nebudú "kradnúť" cestujúcich verejným dopravcom SAD Zvolen a SAD Lučenec, sa predseda BBSK rozhodol tomuto dopravcovi vydať licenciu. Jeho príchod priniesol do autobusovej dopravy skutočné konkurenčné prostredie, jednak v cene, ale aj v kvalite ponúkaných služieb. Je však zrejmé, že niekomu prekáža fakt, že RegioJet narušil rozdelenie dopravných území a ziskov," konštatoval Uhrík.

Ako poznamenal v súvislosti s protestmi prokurátora a licenciou vydanou zo strany BBSK, ak bude treba, kraj bude RegioJet-u vydávať licencie dovtedy, kým v oblasti verejnej dopravy nezavládne transparentnosť a konkurenčný boj.

"Naším cieľom je efektívne fungujúca verejná doprava. Odmietame brať ohľady na kamarátske kšefty záujmových skupín, ktoré už desiatky rokov rozkrádajú Slovensko," dodal Uhrík.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 733
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 7 004
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 125
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 997
  5. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 725
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 546
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 212
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 952
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 812
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 021

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalý minister práce Mihál odchádza z SaS, pre postoje Sulíka

Mihál vraj nesúhlasí s niektorými postojmi predsedu strany Sulíka.

DOMOV

Žena, ktorá močila na Korán, ohrozila bezpečnosť Slovenska

Na videu obvinenej viala v pozadí slovenská vlajka.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

Neprehliadnite tiež

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.

Španielsko do roku 2050 vypadne zo skupiny najväčších svetových ekonomík

Vyššie pozície medzitým zaujmú mnohé z dnešných transformujúcich sa ekonomík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop