Konkurencia v autobusoch nebude silnieť, tvrdí šéf Slovak Lines

Slovensko je totiž podľa jeho slov pomerne riedko osídlené vzhľadom na svoju veľkosť a má aj pomerne dobrú cestnú infraštruktúru.

Jazdenie autobusom má svoju cenu a vytvára sa tlak na ceny od cestujúcich, ale aj od konkurencie.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Konkurencia v autobusovej doprave na Slovensku nebude v budúcnosti príliš silnieť. Odhaduje to generálny riaditeľ bratislavského dopravcu Slovak Lines.

"Pretože jednak sú tu vlaky zadarmo a okrem toho, stále sa oplatí ľuďom cestovať na dlhšiu trasu aj autom," opísal Sádovský pre TASR.

Zrýchľuje cestu autom

Slovensko je totiž podľa jeho slov pomerne riedko osídlené vzhľadom na svoju veľkosť a má aj pomerne dobrú cestnú infraštruktúru.

To podporuje a zrýchľuje cestu autom, keďže autobus má iný rýchlostný limit a zastavuje aj na ďalších zastávkach v rámci svojej trasy. "Hlavným dôvodom však je, že ekonomika nepustí," zdôraznil.

Jazdenie autobusom má totiž svoju cenu a vytvára sa tlak na ceny od cestujúcich, ale aj od konkurencie. "Mnohí dopravcovia linky v diaľkovej doprave skôr obmedzujú, alebo zatvárajú," doplnil Sádovský.

Opačnou cestou v podobe otvárania nových autobusových liniek sa však na Slovensku nedávno vydal dopravca RegioJet.

Podľa hovorcu spoločnosti Aleša Ondrůja je momentálne konkurencia v autobusovej doprave na Slovensku oveľa ďalej než v doprave železničnej.

"Na Slovensku bežne operujú ďalší dopravcovia, a to tak v režime dotovanej dopravy, ako aj v režime komerčnej nedotovanej dopravy," konštatoval Ondrůj.

Niektorí museli skončiť

Štát však podľa jeho slov zasiahol predovšetkým do diaľkovej autobusovej dopravy tým, že zaviedol v štátom vypravovaných vlakoch cestovné zadarmo.

"Najmä na diaľkových komerčných linkách to následne viedlo k tomu, že niekoľkí dopravcovia museli skončiť, pretože im utiekli cestujúci," opísal. Štát tak podľa neho poškodil podnikanie.

Ako zásah vníma tiež RegioJet konanie krajských a mestských zastupiteľstiev pri spúšťaní autobusovej linky z Bratislavy do Banskej Bystrice.

V každom prípade je podľa dopravcu konkurencia v autobusovej doprave rozvinutá a dopravcovia medzi sebou súťažia hlavne kvalitou služieb.

"Pokiaľ nie sú vystavení nezákonnému konaniu úradov, tak sa dá konkurenčné prostredie a podnikanie v autobusovej doprave na Slovensku označiť za fungujúce," doplnil Ondrůj.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 625
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 611
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 244
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 054
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 776
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 531
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 374
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 855
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 595
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 995

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

Neprehliadnite tiež

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop