Osobná železničná doprava sa tak zastavila bez náhrady na 22 tratiach medzi ktoré patria: Zohor Plavecký Mikuláš, Zohor Záhorská Ves, Jablonica Brezová pod Bradlom, Nemšová Lednické Rovne, Žilina Rajec, Šaľa Neded, Komárno Kolárovo, Lužianky Kozárovce, Zbehy Radošina, Prievidza Nitrianske Pravno, Zlaté Moravce Úľany nad Žitavou, Hronská Dúbrava Banská Štiavnica, Lučenec Kalonda, Breznička Katarínska Huta, Plešivec Muráň, Plešivec Slavošovce, Rožňava Dobšiná, Moldava nad Bodvou Medzev, Poltár - Rimavská Sobota, Spišská Nová Ves Levoča, Trebišov Vranov nad Topľou, Bánovce nad Ondavou Veľké Kapušany.
Na troch úsekoch podľa informácií Železničnej spoločnosti (ZSSK), a. s., nahradila železničnú dopravu autobusová. Ide o trate Trenčín - Chynorany, Levice - Štúrovo a Zvolen - Čata, ktoré pokrývajú 5,8 % železničnej siete (207 km) a prislúcha im dopravný výkon 1,280 milióna vlakových kilometrov. Kilometrická dĺžka zvyšných 22 tratí predstavuje 511 km (14,3 % siete) a výpadok dopravného výkonu 2,798 milióna vlakových kilometrov.
Osobná železničná doprava by sa mohla zachovať v obmedzenom rozsahu v prípade, že straty, ktoré z nej vzniknú, budú financovať vyššie územné celky (VÚC). V tejto oblasti je možná dohoda s Košickým samosprávnym krajom, ktorý by obnovil zredukovanú osobnú prepravu na regionálnych tratiach v rámci kraja, a to na úsekoch Bánovce nad Ondavou - Veľké Kapušany, Dobšiná - Rožňava a Spišská Nová Ves -Levoča.
Iniciatívu na udržanie trate Zohor - Záhorská Ves - Suchohrad chce na seba prevziať Bratislavský samosprávny kraj (BSK). Generálny riaditeľ ZSSK Pavol Kužma dnes TASR potvrdil, že obe strany sa v tejto súvislosti pripravujú na podpísanie zmluve. V utorok bude rokovať dopravná komisia BSK. Jej členovia posúdia návrh na vytvorenie regionálnej dopravnej spoločnosti, prostredníctvom ktorej by sa mal celý zámer realizovať.
Celkový efekt uvedeného zrušenie 25 regionálnych železničných tratí bude podľa M. Čikovského znamenať úsporu nákladov v objeme 468,8 milióna Sk. Uvedené číslo však nepočíta s odstupným a odchodným pre zamestnancov, ktorých sa redukcia dopravy dotkne. V ZSSK pôjde predovšetkým o pracovníkov Divízie železničných koľajových vozidiel a Divízie osobnej prepravy. Spoločnosť ráta s prepustením 443 zamestnancov, z toho 358 na tratiach s úplným zastavením osobnej dopravy a 85 na tratiach, na ktorých dôjde k jej nahradeniu autobusovou dopravou. Prepúšťanie členov vlakových a rušňových čiat, osobných pokladníkov, pracovníkov opravovní koľajových vozidiel by malo prebehnúť do jedného až dvoch mesiacov po zrušení osobnej dopravy na dotknutých tratiach.