BRATISLAVA. Nemecká automobilka Volkswagen má nového šéfa. Správna rada nemeckého koncernu na túto pozíciu vybrala šéfa Matthiasa Müllera.
"Môžeme, a aj sa z tejto krízy dostaneme," ubezpečil nový šéf Volkswagenu na tlačovej konferencii v piatok večer.
Škandál Volkswagenu: Slovensko nevylučuje zvolávacie akcie, ak bude trebaČítajte
Veterán vo firme
Müller je 62-ročným veteránom vo firme, kde si prešiel viacerými pozíciami. Na stoličku riaditeľa celého koncernu sa dostal z postu šéfa divízie Porsche, ktorému šéfoval od roku 2010.
Nový šéf Volkswagenu skončil školu v Ingolstadte. Po jej absolvovaní do firmy nastúpil ako nástrojár v automobilke Audi v roku 1977.
Po skončení vysokoškolského štúdia inžinierskych vied na Mníchovskej univerzite sa vrátil do Audi na pozíciu junior manažéra na počítačové oddelenie.
Müller bol aj produktovým koordinátorom športových značiek, neskôr prevzal kontrolu nad všetkými značkami Volkswagenu.
O pozíciu šéfa Volkswagenu nikdy nestál. Tvrdil, že najkrajší svet je preňho ten v Porsche.
Kauza emisie: Toto sú autá s problémovým motoromČítajte
Škandál s emisiami
Martin Winterkorn, ktorý šéfoval nemeckej automobilke Volkswagen vyše osem rokov, v stredu (23. septembra) odstúpil zo svojej funkcie.
Stalo sa tak potom, čo koncom minulého týždňa prepukol škandál s podvodným softvérom, ktorý Volkswagen inštaloval do niektorých modelov áut s dieselovým motorom.
Podvodný softvér mal manipulovať dáta o skutočne vypúšťaných emisiách do ovzdušia. Kým na začiatku sa hovorilo len o približne pol milióne áut v rámci USA, začiatkom týždňa sa automobilka priznala, že softvér môže mať 11 miliónov áut po celom svete.
Krátko po prepuknutí škandálu začali akcie Volkswagenu prudko padať, za dva dni stratila automobilka miliardy eur.
Vzápätí na pád akcií nemeckého koncernu začali strácať na hodnote aj akcie BMW či Daimleru. Trio najväčších výrobcov áut v Nemecku stratilo za dva dni na hodnote približne 40 miliárd eur.