HZDS podporuje odbory, ale nie škody vznikajúce štrajkom

Bratislava 2.februára (TASR) - Hnutie za demokratické Slovensko (HZDS) podporuje odbory, pretože mnohí štrajkujúci sú voliči hnutia, nemôže však podporiť ...

Bratislava 2.februára (TASR) - Hnutie za demokratické Slovensko (HZDS) podporuje odbory, pretože mnohí štrajkujúci sú voliči hnutia, nemôže však podporiť vznikajúce škody, ktoré vďaka štrajku narastajú každým dňom. Uviedol to dnes v diskusnej relácie TV JOJ podpredseda parlamentu a podpredseda HZDS Viliam Veteška.

"Rešpektujem odbory, ale v tejto chvíli ich nepodporujem a nebudem s nimi nikdy spolupracovať, ak takýmto spôsobom chcú dosiahnuť výsledok pri rokovaní," povedal v relácii predseda parlamentu Pavol Hrušovský.

Zástupca opozície počas relácie pritom poukázal na výrazné zvýšenie zadlženosti železníc, oneskorenie revitalizačných krokov v železnici i absenciu legislatívy, ktorá by umožnila prevádzkovanie tratí VÚC. Položil tiež viaceré rečnícke otázky: "Kto vyhodnotil rozdelenie železníc na dve spoločnosti? Kto vyhodnocoval hospodárenie spoločnosti?" Podľa V. Vetešku sa zrušením 25 tratí a 122 spojov výkony železničnej siete znížia o 20 %. Na čiastočné zabezpečenie náhradnej dopravy bude podľa neho potrebných 3 500 nových alebo repasovaných autobusov. Zodpovednosť za súčasný stav pripisuje vláde SR, predovšetkým rezortu dopravy.

Podľa P. Hrušovského dlh železníc začal vznikať ešte za čias vlády HZDS. Pripustil však, že Železničná spoločnosť (ZSSK) spolu s vládou a ministerstvami hľadali spôsob ako začať ozdravný spôsob "nie dobre a nie šťastne, lebo to, čo sa rozhodlo, je málo systémové". "Rušenie tratí bol prvý krok, ktorý bol nevyhnutný, a treba v nich pokračovať," vysvetlil.

Obidvaja diskutéri sa zhodli v nevyhnutnosti ukončiť štrajk čo najskôr. "Určite sa musia dohodnúť," povedal V. Veteška, pričom v prvom rade sa podľa neho musí spustiť výroba v tomto štáte, to znamená, prijať také opatrenia, ktoré ukončia v prvom kole minimálne štrajk v nákladnej doprave.

P. Hrušovský považuje v súčasnosti za najlepšie riešenie okamžité ukončenie štrajku. Zároveň vyzval všetkých odborových predákov, aby štrajk ukončili.

Povolanie silových zložiek štátu je podľa P. Hrušovského jedným z riešení, ako zabezpečiť chod štátu. "Je to nevyhnutné krajné riešenie, ktoré by vláda mohla použiť, ale ak to bude treba, ja s tým súhlasím," uviedol a ďalej konkretizoval prípadný postup štátu: "Na železnice nastúpia ľudia, ktorí vedia železnicu obsluhovať. Máme tu železničné vojsko, ktoré je nakoniec k dispozícii a ktoré by mohlo prevziať zodpovednosť za zjazdnosť nákladnej prepravy."

V. Veteška východiská zo situácie nekonkretizoval s odvolaním sa na zodpovednosť vlády: "V každom prípade som za to, aby sa štrajk nenaťahoval."

Ukončenie už druhý deň trvajúceho štrajku očakáva V. Veteška v priebehu pár hodín. Za okamžité obnovenie prevádzky na všetkých tratiach sa vyjadril i P. Hrušovský, pričom ako riešenie navrhol vzájomné rokovania.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 634
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 734
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 094
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 056
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 182
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 625
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 624
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 444
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 434
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 048

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Termíny sú šibeničné, zmluvu na migy budeme musieť predĺžiť

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.