Otvorený list CŠV premiérovi M. Dzurindovi

Bratislava 2.februára (TASR) - Búrku nevôle medzi ľuďmi vyvolalo podľa Centrálneho štrajkového výboru (CŠV) odborových centrál na železnici sobotňajšie ...

Bratislava 2.februára (TASR) - Búrku nevôle medzi ľuďmi vyvolalo podľa Centrálneho štrajkového výboru (CŠV) odborových centrál na železnici sobotňajšie vystúpenie predsedu vlády SR Mikuláša Dzurindu, ktorým reagoval na štrajk železničiarov.

CŠV to dnes uviedol v otvorenom liste, adresovanom premiérovi. Podľa odborárov spontánne štrajkujúci železničiari prejavili slobodnú vôľu, keď sa rozhodli brániť svoje existenčné záujmy. "Takú jednotu, aká teraz medzi železničiarmi vládne, by nedokázal zinscenovať žiadny "odborársky boss"," uviedol CŠV v tomto liste.

CŠV zásadne nesúhlasí s obvineniami, že štrajk je súčasťou mocenského boja, slúži záujmom ktorejkoľvek politickej strany, alebo má iné ciele, ako hájiť záujmy železničiarov v súvislosti s redukciou železničnej dopravy. Nesúhlas s rušením železničnej osobnej dopravy vyjadrilo svojím podpisom aj 65 000 občanov a 180 starostov miest a obcí.

CŠV nesúhlasí ani s interpretáciou, že výkony osobnej železničnej dopravy obmedzuje Železničná spoločnosť (ZSSK), a. s. Štát si podľa výboru objednal menej výkonov v železničnej doprave, čím rozhodol o úrovni dopravnej obslužnosti územia. "Štát opätovne sklamal ako vlastník železničnej infraštruktúry, jediný akcionár ZSSK, ale i ako ich najväčší zákazník."

Rušenie osobnej železničnej dopravy podľa CŠV pravdepodobne zlikviduje nezanedbateľnú časť železničnej siete a naštartuje i proces ďalšieho obmedzovania výkonov v železničnej doprave. "Železničiari to vedia a oprávnene sa obávajú, že nepremyslené a nepripravené naštartovanie tohto procesu ich pripraví o prácu," uvádza sa ďalej v otvorenom liste premiérovi. Podľa CŠV štrajk nie je len o 460 prepustených železničiaroch, ale aj o tom, že železničiari majú zaplatiť príliš vysokú cenu za chyby iných nielen v roku 2003, ale aj v nasledujúcich rokoch. "Zmyslom požiadaviek nášho štrajku je, aby štát nepremyslene nerobil chyby, ktoré nebude možné napraviť."

"Celá spoločnosť si je vedomá možných škôd, ktoré konflikt na železnici vyvoláva. Vina je, samozrejme, pripisovaná železničiarom." CŠV však zastáva názor, že k štrajku vôbec nemuselo dôjsť, ak by bolo s kým rokovať. "Zamestnávatelia nemajú dostatok prostriedkov ani možnosti rušeniu osobnej dopravy na železnici zabrániť. Minister Prokopovič má záujem rokovať o zrušení štrajku, nie o odstránení dôvodov štrajku. Vy, pán premiér, odmietate prijať zástupcov štrajkujúcich železničiarov. S kým máme rokovať o našich starostiach, obavách a krivde?" pýtajú sa odborári.

"Poraďte nám, ako sa môže hlas zástupcov slovenských železničiarov dostať k predsedovi vlády, ktorý ak neštrajkujeme, si naše názory nevšimne, a keď štrajkujeme, tak pod nátlakom nerokuje," uvádza sa v liste.

V jeho závere CŠV vyslovil vieru, že predseda vlády v súčasnej patovej situácii preberie zodpovednosť a prispeje k vyriešeniu sociálneho konfliktu na železnici. "Keď ostane zachovaná osobná doprava v pôvodnom rozsahu, sme pripravení rokovať o ukončení štrajku," končí sa otvorený list premiérovi M. Dzurindovi, ktorý podpísali predseda CŠV Jozef Schmidt a podpredseda CŠV Milan Hošták.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 842
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 229
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 542
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 180
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 5 471
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 402
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 268
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 924
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 714
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 034

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Remiášova vražda sa ešte dá vyšetriť. Pomôcť musia mafiáni

Polícia minulý rok obnovila vyšetrovanie Remiášovej vraždy, pretože vyšli najavo nové skutočnosti. Ani po roku zatiaľ nikoho neobvinila.

DOMOV

Anna Remiášová pri pomníku syna: Nikdy to nevzdám

Výročie vraždy si prišli k jeho pamätníku pripomenúť aj študenti.

KOMENTÁRE

Kažimír bude musieť siahnuť pod vankúš, aby naplnil Ficove sľuby

Bez zásahu do rozpočtu to nepôjde.

Neprehliadnite tiež

Švajčiari: štátny vlakový dopravca nás diskriminuje. Súťaž ušil na mieru jednému výrobcovi

Železničná spoločnosť Slovensko chce nakúpiť 25 nových vlakov za 160 miliónov eur.

Trump zrušil Obamov zákaz ťažiť ropu pri pobrežiach

Obama krátko pred svojím odchodom z funkcie zakázal ťažbu pre ochranu životného prostredia.

Érsek napomenul šéfov diaľničiarov, udeľovali privysoké odmeny

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti nariadil prípad preveriť.

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop