Predaj spotrebnej elektroniky na svete rastie

Z prieskumu GfK vyplýva, že prvý polrok 2015 zaznamenal rast predaja na globálnom trhu spotrebnej elektroniky. Motorom boli prevažne inovácie v segmentoch TV a audio.

Ilustračné foto.(Zdroj: Archív SME/Pavol Funtál)

BRATISLAVA. Svetový trh spotrebnej elektroniky zaznamenal rast tržieb v oblasti TV a audio, pričom motorom rastu sú predovšetkým inovácie a zmeny spotrebiteľského správania na trhu.

Tržby spotrebnej elektroniky celosvetovo dosiahli v prvej polovici roku 2015 hodnotu 185 mld. eur, čo je o 9 mld. viac ako predchádzajúci rok. Vyplýva to z prieskumu GfK z viac ako sto krajín po celom svete.

Inovatívne technológie, ako sú Ultra HD televízory, soundbary a multiroom audio systémy, spôsobili zmeny spotrebiteľského správania a zvýšený dopyt po určitom druhu produktov. Podľa prieskumu GfK majú tieto zmeny za následok búrlivý vývoj na trhu spotrebnej elektroniky a rast predaja vo všetkých regiónoch okrem Európy.

Na trhu s televízormi evidoval prieskum GfK pokles predaja LCD televízorov o 2 %, pretože sa nekonali žiadne veľké športové udalosti. Odlišné čísla registruje trh na Blízkom východe, Afrike, kde rast predaja TV dosiahol hodnotu 6 %. Kategória Ultra HD televízorov zaznamenala vo všetkých regiónoch zvýšenie predaja, najviac v Číne.

Podľa predpokladov GfK by sa malo v roku 2015 predať 28 mil. Ultra HD televízorov. Zvýšený predaj smart televízorov s prístupom na online video znižuje dopyt po prehrávačoch optických diskov, ktorých predaj sa znížil o 10 % oproti minulému roku.

V segmente audio dominoval predaj soundbarov, ktorých sa celosvetovo predalo o 64 % viac ako v minulom roku. Pre Európu z toho pripadá zvýšenie predaja o 29 %. Prieskum GfK predpokladá, že do konca roka 2015 sa predá 14,3 mil. kusov, čo by viedlo k zvýšeniu tržieb o 21 % oproti minulému roku.

Najviac soundbarov by sa podľa GfK malo predať v regiónoch Latinskej Ameriky a strednej a východnej Európy. Popularita soundbarov negatívne vplýva na dopyt po domácich kinách, ktorý poklesol o 23%. GfK predpokladá ďalší pokles o 13 %, pričom sa dotkne prevažne vyspelých trhov západnej Európy a rozvinutej Ázie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 827
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 6 650
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 778
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 336
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 010
  6. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 959
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 878
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 836
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 753
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 210

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Morský koník ako zberač odpadu a smutný osud tigra. Najlepšie fotky prírody

Finalisti súťaže Wildlife Photographer of the Year

EKONOMIKA

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí, s videami preto treba narábať opatrne.

DOMOV

Smer opúšťajú nitrianski členovia, nepáčia sa im kšefty

Predseda miestneho klubu je nespokojný.

Neprehliadnite tiež

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.

Eset odhalil novú špehovaciu kampaň

Novú špehovaciu kampaň zaznamenal Eset v siedmich krajinách.

Draghi: Nezamestnanosť mladých je vysoká, Európa to musí riešiť

Medzi hlavné príčiny vysokej miery nezamestnanosti mladých v niektorých krajinách eurozóny patria segmentácia pracovného trhu a slabé odborné vzdelávanie.

Uber v Londýne zrejme skončí, úradníci mu od októbra neobnovili licenciu

Rozhodnutie neobnoviť kontroverznej taxislužbe licenciu podporil aj starosta Londýna spolu s komunitou tradičných taxikárov.