Automobilky vlani investovali do reklamy viac ako sedemdesiat miliónov eur

V medziročnom porovnaní klesli v ostatnom roku reklamné výdavky v segmente osobné automobily len mierne o percenta.

(Zdroj: Kia Motors)

V medziročnom porovnaní klesli v ostatnom roku reklamné výdavky v segmente osobné automobily len mierne o 2,5 percenta.

BRATISLAVA. V minulom roku investovali automobilové spoločnosti do propagácie osobných automobilov viac ako 70 miliónov eur.

Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence agentúry TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a bonusy.

V medziročnom porovnaní klesli v ostatnom roku reklamné výdavky v segmente osobné automobily len mierne o 2,5 %. Najviac, konkrétne viac ako 10 miliónov eur, do reklamy v kategórii osobné automobily investovala v ostatnom roku firma Škoda. Nasledovaná automobilkou KIA s 7,22 mil. eur a Hyundai s 7,15 mil. eur.

Dominuje televízia

Počas minulého roka inzerovalo v slovenských médiách 34 značiek osobných a terénnych áut. V tradičnom mediamixe dominuje podľa TNS Slovakia televízia so 74-percentným podielom, nasledovaná je printovými médiami, ktoré prekročili 14-percentnú hranicu. Na opačnom konci sa nachádza kinoreklama s 0,11 % a OOH reklama presahujúca 3 %.

Počas uplynulého roka odvysielali televízie viac ako 58 tisíc reklamných spotov na osobné automobily v trvaní 386 hodín. "Ak by sme si chceli všetky tieto spoty pozrieť naraz, trvalo by nám to viac ako 16 dní a 4 hodiny," konštatovala TNS Slovakia. V printových médiách bolo umiestnených celkovo 1 616 inzertných strán propagujúcich osobné automobily. Z toho 1 073 inzertných strán v časopisoch a 543 inzertných strán v novinách.

Reklama v denníkoch

Z ponuky novinových titulov využívali automobilové spoločnosti v najväčšej miere inzertný priestor v denníkoch Nový Čas, Plus jeden deň a v denníku Šport. V prípade časopisov sa automobilky najviac sústreďovali na tematické tituly, no prvenstvo si napriek tomu vyslúžil týždenník Plus 7 dní nasledovaný mesačníkmi Auto motor a šport a Auto magazín.

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločnosti a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  7. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  9. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  1. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  2. Ľadový expres dopraví ľudí za lyžovačkou bez prestupov
  3. Relaxačná zóna v záhrade
  4. TRUCK režim zdarma pro autokameru s navigaciou MiVue Drive 60 LM
  5. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  6. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  7. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
  8. 5 skvelých interiérových trendov pre rok 2019
  9. Functional spaces for creative dwellers
  10. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 17 899
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 16 774
  3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 15 338
  4. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 9 541
  5. Jedli ste už ružovú čokoládu? 6 945
  6. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 6 410
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 689
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 3 538
  9. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 3 203
  10. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 1 516

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Tóth dal polícii aj Kočnerove mobily spolu s dokumentmi k Technopolu

Tóth opísal aj dovolenkovanie s Kočnerom.

Stĺpček šéfredaktorky

Tam, kde sa rola Fica končí v ústavnom príbehu

Nakoľko sa dokážu poslanci aspoň pri tejto voľbe vymaniť zo straníckej kazajky?

Neprehliadnite tiež

Živnostníci podávajú prvý raz daňové priznanie elektronicky. Tlačivá opäť meškajú

Daniari stále nenahodili nové tlačivá na daňové priznania.

Bloomberg: Južná Kórea je najinovatívnejšou ekonomikou na svete

Tretie potom skončilo Fínsko, ktoré si medziročne polepšilo o štyri miesta.

Kanaďanka ponúka svoj luxusný dom. Za najlepšiu esej

Záujemca musí odpovedať na otázku, ako by presťahovanie zmenilo jeho život.

Analýza: Národné aerolínie by mali fungovať bez zásahov štátu. A najlepšie ako akciovka

Zatiaľ všetky pokusy o ustálenie leteckej spoločnosti na Slovensku zlyhali.

Škoda mala na Slovensku najlepšie predaje za posledných dvanásť rokov

Česká automobilka dosiahla vlani pätinový podiel.