SME
Utorok, 14. júl, 2020 | Meniny má KamilKrížovkyKrížovky

Automobilky vlani investovali do reklamy viac ako sedemdesiat miliónov eur

V medziročnom porovnaní klesli v ostatnom roku reklamné výdavky v segmente osobné automobily len mierne o percenta.

(Zdroj: Kia Motors)

V medziročnom porovnaní klesli v ostatnom roku reklamné výdavky v segmente osobné automobily len mierne o 2,5 percenta.

BRATISLAVA. V minulom roku investovali automobilové spoločnosti do propagácie osobných automobilov viac ako 70 miliónov eur.

Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence agentúry TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a bonusy.

V medziročnom porovnaní klesli v ostatnom roku reklamné výdavky v segmente osobné automobily len mierne o 2,5 %. Najviac, konkrétne viac ako 10 miliónov eur, do reklamy v kategórii osobné automobily investovala v ostatnom roku firma Škoda. Nasledovaná automobilkou KIA s 7,22 mil. eur a Hyundai s 7,15 mil. eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Dominuje televízia

Počas minulého roka inzerovalo v slovenských médiách 34 značiek osobných a terénnych áut. V tradičnom mediamixe dominuje podľa TNS Slovakia televízia so 74-percentným podielom, nasledovaná je printovými médiami, ktoré prekročili 14-percentnú hranicu. Na opačnom konci sa nachádza kinoreklama s 0,11 % a OOH reklama presahujúca 3 %.

Počas uplynulého roka odvysielali televízie viac ako 58 tisíc reklamných spotov na osobné automobily v trvaní 386 hodín. "Ak by sme si chceli všetky tieto spoty pozrieť naraz, trvalo by nám to viac ako 16 dní a 4 hodiny," konštatovala TNS Slovakia. V printových médiách bolo umiestnených celkovo 1 616 inzertných strán propagujúcich osobné automobily. Z toho 1 073 inzertných strán v časopisoch a 543 inzertných strán v novinách.

Skryť Vypnúť reklamu

Reklama v denníkoch

Z ponuky novinových titulov využívali automobilové spoločnosti v najväčšej miere inzertný priestor v denníkoch Nový Čas, Plus jeden deň a v denníku Šport. V prípade časopisov sa automobilky najviac sústreďovali na tematické tituly, no prvenstvo si napriek tomu vyslúžil týždenník Plus 7 dní nasledovaný mesačníkmi Auto motor a šport a Auto magazín.

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločnosti a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na výmenu starej klímy za novú? Ekologicky aj ekonomicky
  2. Viete, ako vzniká kvalitná šálka espressa?
  3. Kuba má obrovský potenciál na výnimočné výnosy
  4. Ako zvýšiť testosterón? Najlepší doplnok výživy pre mužov
  5. Kaufland môže vašim školákom venovať čerstvé ovocie a zeleninu
  6. Podpora malého výrobcu ako Vlčie sirupy pomáha aj regiónu
  7. Získajte EKO čistiace prostriedky od slovenského výrobcu zdarma
  8. Vylievate kuchynský olej do záchoda? Zvyšujete si tým účty
  9. Pracujem, zarábam a čo ďalej?
  10. Dostaňte svoj regionálny produkt na pulty obchodného reťazca
  1. 30 rokov po...
  2. Kuba má obrovský potenciál na výnimočné výnosy
  3. Ako zvýšiť testosterón? Najlepší doplnok výživy pre mužov
  4. Kaufland môže vašim školákom venovať čerstvé ovocie a zeleninu
  5. Podpora malého výrobcu ako Vlčie sirupy pomáha aj regiónu
  6. Dopravca, ktorý dáva priestor prírode
  7. YZOP: Nové kníhkupectvo pre náročných
  8. Získajte EKO čistiace prostriedky od slovenského výrobcu zdarma
  9. Ako na výmenu starej klímy za novú? Ekologicky aj ekonomicky
  10. Pracujem, zarábam a čo ďalej?
  1. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 23 486
  2. Neriskujte zahraničie. Spoznajte neobjavené krásy Slovenska 18 502
  3. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 11 820
  4. Vylievate kuchynský olej do záchoda? Zvyšujete si tým účty 11 744
  5. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky 11 638
  6. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 11 278
  7. Turistický sprievodca: Cestujeme na obľúbenú Malorku 10 898
  8. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 10 439
  9. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 10 263
  10. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME 9 264
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Gröhling neodstúpi, prácu by teraz napísal lepšie

Ministra mrzí, že téma diplomových prác sa politizuje.

Minister školstva Branislav Gröhling (SaS) počas brífingu k jeho diplomovej práci.
CYNICKÁ OBLUDA

S Igorom nevybabreš

Vláda bude dostávať údaje od operátorov, aby pod hrozbou pokuty kontrolovala ľudí vracajúcich sa zo zahraničia.

PÍŠE IVAN MIKLOŠ

Historická zodpovednosť Igora Matoviča (píše Ivan Mikloš)

Reformy znamenajú zmeny a tých sa ľudia boja.

Zľava v popredí minister hospodárstva, prvý podpredseda vlády pre ekonomiku Richard Sulík (SaS), podpredseda vlády a minister financií Eduard Heger (OĽaNO), premiér Igor Matovič (OĽaNO), v pozadí vľavo minister školstva Branislav Gröhling (SaS) a vpravo minister vnútra Roman Mikulec (OĽaNO) počas zasadnutia vlády SR.

Neprehliadnite tiež

Záujem sporiteľov o zmenu DSS v prvom polroku klesol

Správcu penzijných úspor od januára do júna zmenilo len približne jedno percento zo sporiteľov

Ilustračné foto.

Delta Air Lines za druhý kvartál vykázala stratu

Letecká doprava skolabovala v dôsledku pandémie koronavírusu.

Ilustračné foto

Británia zakázala používanie technológií Huawei pri budovaní 5G

Všetky existujúce komponenty Huawei sa musia odstrániť do roku 2027.

Ilustračné foto

Patril medzi najlepšie hotely. Dnes chátra a núkajú ho so zľavou

Chateau Mignon sa opäť pokúsia predať v aukcii.

Hotel Chateau Mignon v Dubnici nad Váhom v roku 2020.