Automobilky vlani investovali do reklamy viac ako sedemdesiat miliónov eur

V medziročnom porovnaní klesli v ostatnom roku reklamné výdavky v segmente osobné automobily len mierne o percenta.

(Zdroj: Kia Motors)

V medziročnom porovnaní klesli v ostatnom roku reklamné výdavky v segmente osobné automobily len mierne o 2,5 percenta.

BRATISLAVA. V minulom roku investovali automobilové spoločnosti do propagácie osobných automobilov viac ako 70 miliónov eur.

Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence agentúry TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a bonusy.

V medziročnom porovnaní klesli v ostatnom roku reklamné výdavky v segmente osobné automobily len mierne o 2,5 %. Najviac, konkrétne viac ako 10 miliónov eur, do reklamy v kategórii osobné automobily investovala v ostatnom roku firma Škoda. Nasledovaná automobilkou KIA s 7,22 mil. eur a Hyundai s 7,15 mil. eur.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dominuje televízia

Počas minulého roka inzerovalo v slovenských médiách 34 značiek osobných a terénnych áut. V tradičnom mediamixe dominuje podľa TNS Slovakia televízia so 74-percentným podielom, nasledovaná je printovými médiami, ktoré prekročili 14-percentnú hranicu. Na opačnom konci sa nachádza kinoreklama s 0,11 % a OOH reklama presahujúca 3 %.

Počas uplynulého roka odvysielali televízie viac ako 58 tisíc reklamných spotov na osobné automobily v trvaní 386 hodín. "Ak by sme si chceli všetky tieto spoty pozrieť naraz, trvalo by nám to viac ako 16 dní a 4 hodiny," konštatovala TNS Slovakia. V printových médiách bolo umiestnených celkovo 1 616 inzertných strán propagujúcich osobné automobily. Z toho 1 073 inzertných strán v časopisoch a 543 inzertných strán v novinách.

Reklama v denníkoch

Z ponuky novinových titulov využívali automobilové spoločnosti v najväčšej miere inzertný priestor v denníkoch Nový Čas, Plus jeden deň a v denníku Šport. V prípade časopisov sa automobilky najviac sústreďovali na tematické tituly, no prvenstvo si napriek tomu vyslúžil týždenník Plus 7 dní nasledovaný mesačníkmi Auto motor a šport a Auto magazín.

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločnosti a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 11 810
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 9 925
  3. Najkrajšie americké národné parky 9 779
  4. Vizuálny smog je problém 3 244
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 999
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 891
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 403
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 112
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 057
  10. Križovatka si vyžiada rozsiahlu odstávku teplej úžitkovej vody 1 341

Hlavné správy zo Sme.sk

KOŠICE KORZÁR

Účtovník mafiánskeho klanu chce pôsobiť ďalej na Slovensku

Pre mafiánsky klan kúpil hotel v Tatrách. Košice si vybrali pre lety do Nemecka.

DNES PÍŠE MATIA LENICKÁ

Nedráždite bieleho muža

Vyrúbali mu višňový sad.

Neprehliadnite tiež

Americká akciová burza rastie napriek zložitej celkovej situácii

Burza na Wall Street pokračovala v piatok v pozitívnom trende z predchádzajúceho dňa.

Boj so suchom a zabezpečenie vody sa v Česku stáva aktuálnym, tvrdí odborník

Budovanie nádrží na malých riekach, ktoré je v Česku nepopulárne, sa bude musieť začať už v blízkej budúcnosti.

Dopyt po nikle stúpa, producenti batérií aj investori sa zásobia

Výrobcovia a investori očakávajú rozmach výroby elektromobilov.