Automobilky vlani investovali do reklamy viac ako sedemdesiat miliónov eur

V medziročnom porovnaní klesli v ostatnom roku reklamné výdavky v segmente osobné automobily len mierne o percenta.

(Zdroj: Kia Motors)

V medziročnom porovnaní klesli v ostatnom roku reklamné výdavky v segmente osobné automobily len mierne o 2,5 percenta.

BRATISLAVA. V minulom roku investovali automobilové spoločnosti do propagácie osobných automobilov viac ako 70 miliónov eur.

Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence agentúry TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a bonusy.

V medziročnom porovnaní klesli v ostatnom roku reklamné výdavky v segmente osobné automobily len mierne o 2,5 %. Najviac, konkrétne viac ako 10 miliónov eur, do reklamy v kategórii osobné automobily investovala v ostatnom roku firma Škoda. Nasledovaná automobilkou KIA s 7,22 mil. eur a Hyundai s 7,15 mil. eur.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dominuje televízia

Počas minulého roka inzerovalo v slovenských médiách 34 značiek osobných a terénnych áut. V tradičnom mediamixe dominuje podľa TNS Slovakia televízia so 74-percentným podielom, nasledovaná je printovými médiami, ktoré prekročili 14-percentnú hranicu. Na opačnom konci sa nachádza kinoreklama s 0,11 % a OOH reklama presahujúca 3 %.

Počas uplynulého roka odvysielali televízie viac ako 58 tisíc reklamných spotov na osobné automobily v trvaní 386 hodín. "Ak by sme si chceli všetky tieto spoty pozrieť naraz, trvalo by nám to viac ako 16 dní a 4 hodiny," konštatovala TNS Slovakia. V printových médiách bolo umiestnených celkovo 1 616 inzertných strán propagujúcich osobné automobily. Z toho 1 073 inzertných strán v časopisoch a 543 inzertných strán v novinách.

Reklama v denníkoch

Z ponuky novinových titulov využívali automobilové spoločnosti v najväčšej miere inzertný priestor v denníkoch Nový Čas, Plus jeden deň a v denníku Šport. V prípade časopisov sa automobilky najviac sústreďovali na tematické tituly, no prvenstvo si napriek tomu vyslúžil týždenník Plus 7 dní nasledovaný mesačníkmi Auto motor a šport a Auto magazín.

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločnosti a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  4. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  5. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  8. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  9. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  10. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  1. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  5. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  6. Do we have "Sagans" in language education?
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  8. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  9. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  10. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 174
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 21 745
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 17 262
  4. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 5 920
  5. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 4 498
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 3 937
  7. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 136
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 2 981
  9. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 2 129
  10. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 1 938

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Univerzitná nemocnica ignoruje Pellegriniho. Súkromník v nej zarába státisíce

Šéfka Mikrobiologického ústavu navrhla, ako nahradiť súkromníka.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: McDonald's po desiatich rokoch mení ceny, na Slovensku láme rekordy

Americkému reťazcu sa darí čoraz viac.

stĺpček petra tkačenka

Vojak aby riskoval život?

Podľa Fica Slovensko občas do cudziny pošle vojakov, ale len tam, kde im nehrozí žiadne riziko.

KOMENTÁR JURAJA BERZEDIHO

Na východe je veselo. Len dokedy

Kalkulačka rozhodla. V Košiciach prídu o slovenské zápasy tisíce fanúšikov.

Neprehliadnite tiež

Týchto päť tipov vám pri podnikaní ušetrí tisíce eur

Menšie náklady môžu znamenať väčšie zisky.

Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť

Pre každé ušetrené euro vo firme určite nájdete využitie, či už na bežný chod, alebo rast.

Rusko naznačilo, že sa obmedzenie ťažby ropy môže predĺžiť

OPEC a niekoľko krajín mimo kartelu znižujea ťažuy od roka 2017 s cieľom podporiť ceny ropy.

Ropný koncern British Petrol prepustí 500 pracovníkov

Firma uviedla, že je to súčasť reštrukturalizácie biznisu s cieľom divíziu zefektívniť a zvýšiť jej konkurencieschopnosť.

Žiga dúfa, že USA stiahnu dovozné clá na európsku oceľ a hliník

Protiopatrenia EÚ sú reakciou na tie americké, Slovensko by to nemalo vážne zasiahnuť, uviedol minister hospodárstva Žiga.