On-line pokladnicu používa už vyše 20-tisíc firiem. Pozrite sa, ako na to

Žiadosť o pridelenie kódu virtuálnej registračky sa predkladá ktorémukoľvek daňovému úradu osobne, poštou alebo elektronicky.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Od budúceho roka budú môcť využívať virtuálnu registračnú pokladnicu všetci podnikatelia.

V súčasnosti je viac ako 100-tisíc podnikateľov, ktorí používajú klasickú registračnú pokladnicu. Títo sa môžu zaregistrovať už aj počas týchto dní, nemusia čakať na koniec roka.

"Prihlasovacie údaje im pošleme poštou. Ak chcú využívať virtuálnu pokladnicu od januára 2016, pokojne sa môžu zaregistrovať aj v najbližších dňoch či týždňoch," povedala hovorkyňa Finančnej správy Patrícia Macíková.

Podnikateľom odporúča urobiť to čo najskôr, testovať stranu, na ktorú potom nabehnú naplno od januára budúceho roka.

Do tisícky

Virtuálnu pokladnicu využívajú len tí, ktorí pri platbách v hotovosti nevydajú viac ako 1000 blokov mesačne a na ktorých sa povinnosť registrovať tržby začala vzťahovať od 1. apríla tohto roku.

Na jej používanie sa zaregistrovalo 20.155 daňovníkov, v mobile okolo 8000 daňovníkov.

"Od januára budúceho roku virtuálnu pokladnicu budú môcť využívať už aj bežné potraviny, reštaurácie, kaderníctva, určená bude aj pre ostatné služby. Výhod to má niekoľko, medzi základné patrí menej administratívnych povinností," vraví Macíková.

Vysvetľuje, že pokiaľ má podnikateľ pripojenie na virtuálnu pokladnicu, nemusí viesť pokladničnú knihu, nemusí robiť uzávierky, evidovať vytlačené bločky.

"Za virtuálnu pokladnicu sa neplatí. Ak ju chce podnikateľ používať, stačí, že sa zaregistruje na našej webovej stránke," ubezpečila hovorkyňa.

Pri používaní virtuálnej pokladnice netreba viesť pokladničnú knihu, nie je potrebné navštíviť daňový úrad a nie je potrebná ani zmluva so servisnou organizáciou. O servis aplikácie sa stará finančná správa a služba je bezplatná.

Bez fiškálnej pamäte

Žiadosť o pridelenie kódu virtuálnej registračky sa predkladá ktorémukoľvek daňovému úradu osobne, poštou alebo elektronicky.

V prípade, že sa podnikateľ rozhodne pre klasickú elektronickú registračnú pokladnicu, je povinný daňovému úradu predložiť knihu elektronickej registračnej pokladnice, taktiež servisnú organizáciu požiadať o uvedenie pokladnice do prevádzky, k čomu je potrebná zmluva.

Ten, kto používa elektronickú registračku, musí pri zmene údajov predložiť miestne príslušnému úradu knihu elektronickej pokladnice. Povinnosť má vyhotovovať a archivovať dennú uzávierku po dobu päť rokov.

Podnikateľovi s virtuálnou registračnou pokladnicou táto povinnosť odpadá. Virtuálna pokladnica nemá fiškálnu pamäť, a preto nemusí žiadať servisnú firmu o jej výmenu v prípade, že sa pokazí, pri výmene údajov, alebo ak sa vyčerpala jej kapacita.

Ten, kto používa elektronickú registračku, je povinný okrem iného zabezpečiť ochranu uložených údajov aj dátových médií. Pri používaní virtuálnej pokladnice stačí, ak zabezpečí ochranu prihlasovacích údajov.

Ukončenie prevádzky virtuálnej pokladnice je jednoduchšie. Kým v prípade klasickej zákon vyžaduje, aby prevádzku ukončila servisná organizácia a podnikateľ predložil na mieste príslušný daňový úrad knihu elektronickej registračnej pokladnice, ukončenie používania online registračky stačí daňovému úradu len oznámiť, a to aj elektronicky.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 052
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 645
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 131
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 768
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 282
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 274
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 188
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 393
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 289
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 181

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Akékoľvek súkromné peniaze do zdravotníctva sú vítané

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

Neprehliadnite tiež

Prečo u nás jazdia vlaky s menom Horalky a koľko to stojí

Firmy si môžu zaplatiť nielen názvy vlakov, ale aj autobusových zastávok.

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

Írsko od Apple vyberie nezaplatenú daň, ako nariadil Brusel

Európska komisia nariadila Apple, aby doplatil daň vo výške 13 miliárd eur.

Ikea opäť sťahuje z trhu komody, ktoré usmrtili osem detí

Od roku 2015 Ikea reklamovala, refundovala alebo pomohla upevniť k stene viac ako jeden milión komôd.