Slovenské siete vs. Subway a Starbucks: Prečo domáci ťahajú za kratší koniec

Mladí, podnikaví a s veľkými plánmi v biznise. Dokážu Slováci obstáť v konkurencii medzinárodných značiek?

TEXT: Marek Legéň / Trend

Bratislavčania Roman Fridrich a Filip Demeter začali pred rokom v uliciach hlavného mesta predávať kávu z pojazdných vozíkov.

Retro vizuál kaviarničiek s názvom Coffee Brothers zasadili do štýlu medzivojnového obdobia. Z kofeínových prevádzok na kolesách sa šíria swingové vypalováky, obsluha v dobovom oblečení nešetrí úsmevom a prívetivým slovom.

Naši ľudia často ešte nevedia oceniť hodnotu duševného vlastníctva, možnosti a výhody využitia úspešnej značky.

Podnikateľskí začiatočníci neobjavili Ameriku. Kaviarenský koncept je vo svete známy, primiešali však doň štipku vlastného ducha a pokúšajú sa s ním preraziť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pri šírení značky pritom chcú využiť výhody franšízingového partnerstva. Prvá lastovička na seba nenechala dlho čakať. Coffee Brothers mieria do chorvátskeho Splitu a vo výhľade majú, samozrejme, aj viaceré slovenské lokality.

Prebúdzanie domorodcov

Kaviarničky Coffee Brothers sú jedným z nových pôvodných domácich franšízingových konceptov. Slovenský trh nimi príliš neoplýva.

Podľa prezidenta Slovenskej franchisingovej asociácie (SFA) Jozefa Šétaffyho pod Tatrami v súčasnosti pôsobí viac ako 160 konceptov, z toho približne jednu tretinu “spískali“ domáci podnikatelia. Vo vyspelých ekonomikách to býva opačne.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3UVZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3UVZ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kam chodíte, aj keď hovoríte opak

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

PRIMÁR

Šesť rád, ktoré vás môžu ochrániť pred chrípkou

Pripravte sa na chrípkovú sezónu.

Neprehliadnite tiež

Kapsch požaduje zrušenie zmluvy na prevázdku mýta v Česku

Zmluvu minister Dan Ťok podpísal podľa rakúskej firmy nezákonne.

ROZHOVOR

Získala Pulitzerovu cenu: Novinári by mali ukazovať aj riešenia

Je lepšie, ak ukážeme aj pozitívne riešenia, vraví Tina Rosenberg.

Vlakovému dopravcovi hrozí za marenie inšpekcie miliónová pokuta

Ročné tržby majú vyše 200 miliónov eur.

Slávna značka Versace bude patriť Američanom

Versace vytvoril niekoľko ikonických šiat. Jedny z nich mala na sebe hneď po rozvode aj princezná Diana.

Je to paráda. Vitana vyhrala spor o frázu zo známej piesne

Spor o slová z piesne sa začal v roku 2010.