Frešo opäť zamietol Jančurovi licenciu, RegioJet chystá odvolanie

Firma na linke medzi Banskou Bystricou a Bratislavou jazdí od začiatku roka. Proti licencii sa postavil prokurátor.

Majiteľ spoločnosti RegioJet Radim Jančura.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Spor o autobusovú licenciu medzi Bratislavou a Banskou Bystricou cez Nitru sa ešte neskončil.

Bratislavský samosprávny kraj, na čele ktorého stojí Pavol Frešo, licenciu pre autobusového dopravcu spoločnosti Radima Jančuru RegioJet licenciu zamietol. Stalo sa tak už po druhýkrát.

"Držali sme sa litery zákona, pán Jančura sa môže voči nášmu rozhodnutiu odvolať," konštatovala Veronika Beňadiková z tlačového oddelenia Bratislavského samosprávneho kraja.

Zníženie počtu cestujúcich

RegioJet teraz chystá odvolanie. Firma Radima Jančuru ho chce podať v najbližšom čase. Následne o ňom rozhodne ministerstvo dopravy na čele s Jánom Počiatkom. To však už bude rozhodovať o odvolaní opätovne. Prvý raz verdikt Úradu Pavla Freša vrátilo späť. Ten zamietol licenciu preto, že mesto Nitra nesúhlasilo s licenciou pre RegioJet.

Vtedy ministerskí úradníci tvrdili, že mesto Nitra do licenčného konania zasiahlo nad rámec svojich právomocí.

Dôvodom druhého zamietnutia po viac ako polroku od verdiktu ministerstva dopravy, žiadosti pre linku medzi Bratislavou a Banskou Bystricou mali byť viaceré veci. Podľa bratislavskej župy sa odmietnutím licencie malo byť v prvom polroku tohto roka zníženie počtu cestujúcich na prímestských autobusoch, ktoré dotuje práve kraj.

Ako povedal vo svojom vyjadrení, na týchto autobusoch sa znížil počet cestujúcich takmer o 160-tisíc.

"Nemôžeme ohrozovať žiadnu vnútrokrajskú dopravu. Samosprávny kraj úplne zabudol na vlaky zadarmo, ktoré na Slovensku už skoro rok fungujú," vraví Jančura.

Okrem toho má linka ohrozovať diaľkové linky bez dotácií.

Protest prokurátora

RegioJetu však nezamietli len licenciu v Bratislavskom samosprávnom kraji. V Banskobystrickom kraji tamojší krajský prokurátor Peter Molčan podal protest proti už udelenej licencii pre firmu na linku, ktorú už prevádzkuje z Banskej Bystrice do Bratislavy.

Svoj verdikt Molčan zdôvodnil tým, že každý cestovný poriadok musí zahŕňať len identické spoje, ktoré musia mať začiatočnú a konečnú zastávku a zastavovať na všetkých zastávkach.

"Keďže niektoré spoje RegioJetu idú z Banskej Bystrice do Bratislavy, niektoré premávajú len na časti trasy z Nitry do Bratislavy a jeden spoj zastavuje v Seredi, mal podľa jeho nezmyselného názoru RegioJet žiadať o tri rôzne licencie na tri rôzne linky," konštatoval Jančura.

Podľa Jančuru Molčanovej definícii nevyhovuje až 96 percent spojov všetkých dopravcov na Slovensku.

"Mal by teda napadnúť aj ostatné licencie, čo by v podstate zastavilo autobusovú dopravu," dodal Jančura.

Spoločnosť trvá na svojom. Hovorí, že banskobystrická župa vydala licenciu v súlade so zákonom. Potvrdilo to podľa Jančuru aj ministerstvo dopravy. Dopravca pritom na tejto linke jazdí od začiatku roka.

Linka do Viedne

Okrem linky Bratislava - Banská Bystrica chce RegioJet jazdiť aj z Bratislavy do Viedne. Firma očakáva, že ministerstvo dopravy vydá licenciu čoskoro.

"Predpokladáme, že v priebehu tohto alebo budúceho týždňa bude licencia vydaná a začneme linku prevádzkovať. Máme autobusy, zamestnancov a do niekoľkých dní po vydaní licencie začneme prevádzkovať linku do Viedne," povedal Jančura.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 755
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 096
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 948
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 108
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 465
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 380
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 279
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 269
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 122
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 107

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

DOMOV

Dobré ráno: My sme les? Kto v spore o slovenské lesy klame

Kultúrny súboj sa najnovšie vedie o lesy.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Neprehliadnite tiež

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Štátnym a verejným zamestnancom zvýšia platy takmer o päť percent

Zvyšovanie platov obíde pedagogických pracovníkov.

Finančný výbor schválil niekoľko zmien v novele zákona o dani z príjmov

Jednou zo zmien je, že kritériom pre určenie daňovej rezidencie fyzickej osoby bude bydlisko.