Volkswagen musí predať svoj podiel v Suzuki

Medzinárodný arbitrážny súd ukončil niekoľko rokov trvajúci spor.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

BERLÍN. Nemecká automobilka Volkswagen musí predať japonskej firme Suzuki takmer 20-% podiel, ktorý v nej vlastní.

Rozhodol o tom arbitrážny súd, ktorý tak ukončil niekoľko rokov trvajúci spor týkajúci sa neúspešného obchodného partnerstva medzi automobilkami.

Informovali o tom agentúry AP a DPA.

Medzinárodný arbitrážny súd, ktorý je súčasťou Medzinárodnej obchodnej komory, rozhodol, že Volkswagen musí predať svoj 19,9-% podiel v Suzuki, čím sa postavil na stranu japonskej firmy, ktorá partnerstvo s VW ukončila a svoje akcie chce spätne odkúpiť.

Japonskej spoločnosti ale zároveň hrozí, že bude musieť nemeckej firme zaplatiť určité kompenzácie, nakoľko súd zistil, že porušila dohodu o partnerstve. V tejto súvislosti Suzuki uviedla, že prípadné odškodné sa stanoví neskôr.

Firmy vytvorili partnerstvo v roku 2009 po tom, ako najväčšia európska automobilka plánovala posilniť svoju pozíciu na reformujúcich sa trhoch. Obe firmy mali spolupracovať na výrobe malých ekologických áut práve pre tieto trhy. VW mal najväčší záujem o Indiu, kde Suzuki bola jedným z lídrov na trhu.

Na základe dohody o partnerstve sa Volkswagen stal najväčším akcionárom Suzuki, zatiaľ čo japonská automobilka získala vo VW 1,5-% podiel.

V roku 2011 ale Suzuki partnerstvo zrušila s tým, že VW jej neposkytol prístup k technológiám, čo mala na základe dohody o partnerstve prisľúbené. Zároveň požiadala o arbitráž, pretože Volkswagen jej podiel, ktorý v japonskej automobilke vlastnil, nechcel predať.

Po rokoch Medzinárodný arbitrážny súd rozhodol, že VW musí svoj podiel v Suzuki predať. Šéf japonskej spoločnosti Osamu Suzuki uviedol, že firma je s verdiktom spokojná a náklady na spätné odkúpenie akcií odhaduje približne na 400 miliárd jenov (2,94 miliardy eur).

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 157
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 219
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 103
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 944
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 558
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 773
  7. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 4 638
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 421
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 339
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 330

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

U. S. Steel namieta sudcov: Hovorili skôr, než mali

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

KOMENTÁRE

Severokórejská červená línia je veľmi tenká

Kľúčovú rolu v krotení diktátora Kima hrá Čína.

EKONOMIKA

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom SPP ostáva Štefan Šabík.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen zvažuje predaj motocyklovej firmy Ducati

Predaj by mal pomôcť Volkswagenu vyrovnať straty spojené s emisným škandálom.

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom Slovenského plynárenského priemyslu ostáva Štefan Šabík.

Pozrite sa, ako Kažimír ustupuje od svojich sľubov

Vláda len pred pár mesiacmi sľubovala, že bude menej míňať, aby sme žili v hojnosti. Od prebytkového rozpočtu už ustúpila


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop