SME
Streda, 22. január, 2020 | Meniny má Zora

Televízie budú platiť, za pričasté reklamy dostali pokuty

Päť reklám v jednom filme alebo sexuálne scény v programe, ktorý nebol zakázaný pre deti. Aj toto museli Rade vysvetľovať slovenské televízie.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Finančné sankcie v celkovej výške viac ako 16.000 eur uložila dnes Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) slovenským televíziám. Najvyššie sankcie dostali televízie Markíza a JOJ.

Vysielateľ MARKÍZA SLOVAKIA, spol. s r.o., dostal pokutu 8000 eur za porušenie paragrafu o zreteľnom oddelení reklamy a rozoznateľnosti a nezmeniteľnosti reklamy od iných programov, ku ktorému došlo 23., 24., 25. a 26. februára 2015 pred a po programe Chlapi neplačú a pred jeho pokračovaním po prerušení mediálnou komerčnou komunikáciou.

Článok pokračuje pod video reklamou

Markíza tiež porušila paragraf hovoriaci o vysielacom čase vyhradenom reklamným šotom, keď vo viacerých dňoch odvysielala komunikáty označujúce za sponzora programu Búrlivé víno, resp. Chlapi neplačú súkromnú spoločnosť.

Podľa RVR tu bola naplnená definícia reklamy, čím došlo k odvysielaniu reklamných blokov dlhších ako povolených 12 minút.

V jednom programe aj päť reklám

Rada tiež uložila pokutu 4000 eur televízii JOJ za porušenie paragrafu o počte povolených prerušení programu reklamou. K prehrešku došlo tým, že program Chaos odvysielaný 21. februára 2015 bol prerušený zaradením reklamy päťkrát.

Pokutu 3000 eur dostala televízia JOJ za porušenie paragrafu o ochrane maloletých.

"Program 21 Jump Street zo 4. januára 2015 bol označený ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov napriek tomu, že obsahoval vulgárne a obscénne vyjadrovanie, sexuálne scény vrátane promiskuitného správania, ktoré sú prezentované ako forma zábavy, a preto mal byť klasifikovaný ako nevhodný a neprístupný pre maloletých divákov do 18 rokov," tvrdí RVR.

Doplácajú na zlé označovanie

Tisíceurovú pokutu dostala televízia JOJ za ďalšie porušenie ochrany maloletých, ku ktorému došlo odvysielaním programu Dobrodružstvo v tábore dňa 7. februára 2015.

Ten nebol označený piktogramom vekovej vhodnosti a obsahoval expresívne vyjadrovanie, pre ktoré mal byť klasifikovaný ako nevhodný pre vekovú skupinu maloletých do 7 rokov.

JOJ dostala aj pokutu 500 eur za porušenie paragrafu o používaní štátneho jazyka v súvislosti s tým, že 13. januára 2015 odvysielala program Stav ohrozenia s českým dabingom napriek tomu, že dabing bol vyrobený a seriál prvýkrát odvysielaný na území SR po 31. decembri 2007.

Nealkoholický nápoj s kvapkou alkoholu

RVR zároveň začala viacero správnych konaní a uznala za neopodstatnené 16 sťažností, resp. ich časti.

Okrem iných aj sťažnosť na vysielanie reklamy na nápoj Zlatý Bažant Radler 0,0 % Citrón/Citrón-Baza-Mäta, ktorá je podľa sťažovateľa zavádzajúca, pretože nápoj obsahuje 0,04 % alkoholu.

Odmietnutá bola aj sťažnosť na vysielanie seriálu Gigolovia, ktorý je podľa sťažovateľa pre obsah poburujúcich scén a zobrazovanie nahoty nevhodný na vysielanie o 05.00 h, keď televíziu sledujú maloletí.

RVR zamietla tiež sťažnosti na program Nikto nie je dokonalý vysielaný dňa 23. júna 2015, ktorý podľa sťažovateľa porušil zákon odvysielaním odpovedí na položenú otázku "Ako je možné, že Japonci oslavujú Nový rok skôr ako my Slováci?"

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  3. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  4. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  5. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  6. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  7. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je?
  8. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár
  9. Nové VIVO! Bratislava žne úspechy
  1. Šperk, ktorý sa neodkladá do šperkovnice
  2. Hlavným partnerom súťaže Podnikateľka Slovenska sa stala BILLA
  3. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  4. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  5. Noerr advise NEI on acquisition of Kinex
  6. V košickom Kauflande pribudol nový McDonald´s
  7. Duálna akadémia: Na strednej škole sa vzdelávajú, aj zarábajú
  8. SEAT získal titul Company of the Year na CES 2020
  9. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  10. Česko-Slovenský ples sa blíži, v predaji sú posledné vstupenky
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 18 020
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 12 610
  3. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 10 727
  4. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 9 984
  5. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 9 961
  6. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 8 254
  7. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 8 002
  8. Miesta na Slovensku, o ktorých ste možno nevedeli 7 423
  9. Keď okolo neho kráčali, vždy spal. Čo prežívajú zachránení 7 346
  10. Vydávajú tých, ktorých sa iní báli. Vydavateľstvo Absynt 7 260