Vlaky štátneho dopravcu za polrok previezli 27,4 milióna ľudí

Počet cestujúcich s nárokom na bezplatnú prepravu bolo vyše 12 miliónov a ich podiel dosiahol 47 percent.

Ilustračná foto.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) v prvom polroku tohto roka prepravila spolu 27,4 milióna cestujúcich. Medzi nimi bolo vyše 12 miliónov ľudí s nárokom na bezplatnú prepravu.

"Bezplatná preprava sa výrazne podpísala pod medziročný nárast prepravených cestujúcich o 18,3 percenta. Z celkového počtu ľudí odvezených vlakmi predstavujú cestujúci s nárokom na bezplatnú prepravu 47-percentný podiel," informoval generálny riaditeľ ZSSK Pavol Gábor.

Stále stratový

Štátny osobný vlakový dopravca v prvej polovici minulého roka previezol 23,2 milióna cestujúcich. Počet cestujúcich zaregistrovaných do systému bezplatnej prepravy ku koncu júna dosiahol takmer 824 tisíc osôb.

ZSSK vykázala v prvom polroku stratu v objeme 1,3 mil. eur, čo je výrazne menej, ako predpoklad plán na rok 2015. "Plánovaná strata ku koncu júna bola vyššia ako 5 mil. eur,“ uviedol ekonomický riaditeľ ZSSK Ľubomír Húska.

Polročná strata je zároveň nižšia ako v rovnakom období vlaňajška, keď spoločnosť vykázala stratu 3,4 mil. eur. ZSSK chce z dlhodobého hľadiska postupne každoročne znižovať celkovú stratu.

Výnosy spoločnosti za prvých šesť mesiacov roka predstavujú 197,3 mil. eur a medziročne narástli o vyše 11 %. Náklady vo výške 198,6 mil. eur vzrástli o 10 %, dôvodom boli vyššie prepravné výkony. "Tržby z prepravy osôb dosiahli 33,6 mil. eur, čo je o trištvrte milióna viac, ako očakával plán.

Pomohli europeniaze

Výsledok hospodárenia voči plánu v prevádzkovej časti pozitívne ovplyvnilo zúčtovanie dotácií na eurofondové projekty (nákup nových vlakov), vyššie tržby z prepravy osôb a ostatné výnosy, úspora nákladov na služby, energie a mzdy," priblížila riaditeľka odboru komunikácie ZSSK Jana Morháčová. Spoločnosť mala ku koncu júna celkovo 5 931 zamestnancov.

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jedným z troch nástupníckych podnikov bývalých jednotných železníc, má základné imanie 212,441 mil. eur, jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky ministerstva a prevádzkuje InterCity vlaky na vlastné náklady bez podpory štátu. Spoločnosť prevádzkuje priemerne 1 450 vlakov denne a na základe zmluvy so štátom majú jej vlaky v tomto roku najazdiť 31,3 mil. kilometrov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 673
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 731
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 101
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 051
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 183
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 623
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 620
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 446
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 433
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 046

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Termíny sú šibeničné, zmluvu na migy budeme musieť predĺžiť

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.